آخرین اخبار

پرطرفدارترین اسامی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامهای امیر علی با ۲۳۵مورد و فاطمه با ۲۷۹مورد بیشترین نام هایی هستند که مردم این استان برای فرزندان خود طی ۹ماهه امسال انتخاب کرده اند.

اشتراک گذاری
26 December 2016
کد مطلب : 5981

سید محمدعلی تقوی در نشست خبری ثبت احوال استان با اصحاب رسانه با بیان اینکه جمعیت این استان حدود ۷۰۰هزار نفر است، افزود: اولین سند این استان طی سال ۱۳۱۰در شهرستان لنده به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع به کار این اداره در استان تاکنون یک میلیون و ۱۵۰هزار سند ولادت و فوت ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد سند ۹۵۰هزار سند به ولایت و حدود ۲۰۰هزار سند به فوت مربوط می شود که ممکن است برخی از این ولادت ها هم اکنون در این استان اسکان نداشته باشند.

تقوی تصریح کرد: ۱۰۰درصد ولادتها و ۹۹درصد فوتی های به ثبت رسیده استان در مهلت قانونی بوده است.

وی ادامه داد: درصد الگوی باروری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۲درصد است و بیشتر ولادت های بین مادران ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است که معادل ۵۰درصد است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال ۹۱ تا ۹۳ با توقف ولادت ها مواجه بوده ایم، عنوان کرد: طی ۹ماهه امسال ۱۲هزار و ۴۷۷مورد ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲درصد رشد داشته است.

تقوی تاکید کرد: بیشترین فراوانی نام پسر در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ۹ماهه سال جاری به ترتیب به امیرعلی با ۲۳۵مورد، حسین با ۱۹۶مورد و امیرعباس با ۱۶۳مورد مربوط می شود.

وی گفت: همچنین نامهای فاطمه با ۲۷۹مورد، زهرا با ۲۱۸مورد و آوا با ۱۵۷مورد بیشترین نام هایی هستند که مردم کهگیلویه و بویراحمد طی ۹ماهه نخست امسال برای دختران خود انتخاب کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ تعداد مرگ و میرها در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹۶۲مورد و در سال ۱۳۹۴ این تعداد ۲۶۱۸مورد بود که از سال ۹۰ تا ۹۴ مرگ و میر های این استان به دلایلی مانند دسترسی به مسائل بهداشت و درمان، افزایش آگاهی مردم، ترمیم راههای ارتباطی و غیره سیر نزولی داشته اند.

تقوی خاطرنشان کرد: طی ۹ماهه سال جاری ۲۰۰۸مورد مرگ و میر در استان به ثبت رسیده است که بیشترین دلیل آنها به ترتیب به بیماریهای قلبی-عروقی، سرطانها و حوادث مربوط می شود.

وی افزود: بیشترین فوتی های به ثبت رسیده در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته به ترتیب به سنین ۵۰ تا ۵۹سال با ۲۳۰مورد، سنین ۲۰تا ۲۹سال با ۱۹۶مورد و سنین ۷۰سال به بالا به علت کهولت سن با ۱۸۲مورد مربوط می شوند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ تعداد ۸۸۱۹مورد و در سال ۱۳۹۴ تعداد ۶۹۳۲مورد ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که در این مدت با کاهش ازدواج ها در این استان مواجه بوده ایم.

تقوی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته در میان استانهای کشور رتبه دوم را در زمینه ازدواج کسب کرد، تصریح کرد: طی ۹ماهه امسال ازدواج در این استان رشد ۸درصدی داشته است.

وی ادامه داد: طی ۹ماهه امسال ۱۳۲۵مورد طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رشد طلاق جز پنج استان اول کشور است، بیان کرد: اکثر طلاقهای صورت گرفته مربوط به سه سال اول زندگی است که اکثرا ازدواج های دانشجویی هستند.

تقوی عنوان کرد: طی ۹ماهه امسال ۵۰درصد طلاق های ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد در مدت زیر سه سال اول زندگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: طی سال ۱۳۹۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر ۹ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد در حالی که این میزان در کشور از هر ۶ ازدواج ۴ طلاق ثبت می شود اما هم اکنون از هر پتج مورد ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵۰ ثبت یار افتخاری شامل خانه های بهداشت، مراکز بهداشت، بخشداریها و دهیاران با ثبت احوال همکاری دارند.

تقوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر و تحویل مردم شده است که تا پایان امسال به ۴۶۰هزار جلد می رسد.

وی تصریح کرد: قبل از دولت تدبیر و امید ۱۵۰۰ کارت ملی هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کرده بودند که طی دولت یازدهم ۱۷۰هزار ثبت نام داشته ایم و زیرساختهای صدور کارت هوشمند ملی در این استان فراهم است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *