آخرین اخبار

مانور مقابله با بلایای طبیعی در باشت و گچساران + تصاویر

مانور تخلیه اضطراری روستای بی بی جان آباد در گچساران و مانور ساعت صفر درجه در شهرستان های گچساران و باشت همزمان با نخستین روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.

اشتراک گذاری
26 December 2016
کد مطلب : 5980
 این آیین ها روز یکشنبه با هدف توان سنجی دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله یا سیل برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مانور ۲ روزه تخلیه اضطراری روستای بی بی جان آباد در این شهرستان با مشارکت ۹۰ نیروی عملیاتی شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر گچساران اجرا شد.
هایده حافظ قرآن تصریح کرد: این مانور با برپایی ۱۵ چادر در روستای بی بی جان آباد به منظور توان سنجی نیروهای امدادی در هنگام بروز حوادث اجرا شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: اعزام پزشکان متخصص، زنگ زلزله، تخلیه اضطراری یک مدرسه، حمل مصدوم با حضور کارشناسان بهداشت محیط و سایر کارشناسان مرتبط از بخش‌های مختلف این مانور بود.
حافظ قرآن از اجرای ۱۵ مانور آمادگی در برابر زلزله، آتش سوزی و تخلیه در مدارس و مراکز بهداشت و درمان گچساران در سال جاری خبر داد.
وی میزان آمادگی خانواده‌های گچسارانی در برابر بلایای طبیعی را ۱۵ درصد برآورد کرد و گفت: این آمار با توجه به آمار ۹ درصدی کشوری بالاتر از میانگین ایران است.
وی زلزله و مخاطرات ناشی از آلودگی هوا را از مهمترین حوادث تهدید کننده سلامتی مردم در شهرستان گچساران ذکر کرد.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان روی گسل زلزله واقع شده بر مشارکت مردم و مسئولان برای مقابله با زلزله و بلایای طبیعی تاکید کرد.
معاون فرمانداری باشت هم گفت: مانور صفر درجه بدون اطلاع قبلی دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان برگزار شد.
فرهاد محمدی افزود: در این آیین حضور برخی از دستگاه‌های اجرایی در کمترین زمان ممکن قابل تقدیر بود.ایرنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *