آخرین اخبار

پس انداز ۵ میلیونی روستائیان استان در سال

معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: درآمد روستائیان کهگیلویه و بویراحمد طبق داده‌های مرکز آمار ایران از سال ۹۶ تا ۹۸، دوبرابر شده است.

اشتراک گذاری
05 February 2021
کد مطلب : 59012
 

کاوه معراجی در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : درآمد روستاییان در استان طبق داده‌های مرکز آمار ایران از سال ۹۶ تا ۹۸ دوبرابر شده و مردم این استان قادر به پس‌انداز سالانه ۵ میلیون تومان هستند.
وی عنوان کرد: ۷۲۰ روستای این استان دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار و ۹۲۲ روستا با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار با جمعیتی افزون‌بر ۲۶ هزار نفر زندگی می‌کنند.
معراجی افزود: ۹۷ درصد از راه‌های روستایی استان آسفالته هستند و این آمار بیش از میانگین کشوری بوده و ۷۵ درصد روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از منازل مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مقاوم سازی و بهسازی شده‌اند، ادامه داد: در زمینه ایجاد خانه بهداشت روستایی در استان به جشن پایان نزدیک شده‌ایم.
معراجی خاطرنشان کرد: درآمد روستاییان در استان طبق داده‌های مرکز آمار ایران از سال ۹۶ تا ۹۸ دوبرابر شده و مردم این استان قادر به پس‌انداز سالانه ۵ میلیون تومان هستند.
معاون برنامه ریزی و امور زیر بنایی معاونت توسعه مناطق روستایی و محروم رئیس جمهوری یادآور شد: نرخ بیکاری در سال ۹۵ قریب به ۲/۹ دهم در سال ۹۷ حدود ۱۰ و ۶ دهم، در سال ۹۸ هفت درصد و در تابستان ۹۹ به ۶ درصد رسیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *