آخرین اخبار
اشتراک گذاری
23 December 2016
کد مطلب : 5797
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد
نان برخی در این است که بگویند مسئله حصر باید از بین برود
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: وی به باشاره به سخنان برخی از افراد مبنی بر برگزاری دادگاه سران فتنه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر روزی قرار باشد دادگاهی برگزار شود جرم‌های سنگین تعرض به بانوان چادری، از بین بردن اعتبار بین‌المللی، آتش کشیدن مساجد، هموار کردن راه تحریم و از بین بردن اعتقادات ریشه‌دار مردم جزو این جرایم است.  خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخی ها حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و نان‌شان در این است و می‌گویند که مسئله حصر باید از بین برود. آیا ما می‌دانم چه می‌گویند. این مسائل از کجا آب می‌خورد و با چه انگیزه ای است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.
انتقاد علم‌الهدی از شرایط اقتصادی کشور
 آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس با انتقاد از دولت گفت: سینه ستبر رزمندگان مدافع حرم آمریکا را به خاک ذلت کشاند؛ اما در داخل کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی و برخی ناهمواری‌ها برای اقشار آسیب پذیر روز به روز در حال اضافه شدن است، رکود و بیکاری و گرانی و مشکلات معیشتی و کاهش نرخ پول ملی را نیز اضافه کنید که همه مردم را محاصره کرده است. گزارش به مردم باید باورپذیر باشد، گزارش رشد اقتصادی ۷٫۴ درصد باید مستند باشد زیرا مردم اینها را می‌فهمند.تسنیم این خبر را منتشر کرد.
انتقاد صریح وزیر ارشاد از صداوسیما
 صالحی امیری در اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی گفت: «امروز روزگار تک‌صدایی گذشته و صدا و سیما باید زبان همه ملت ایران با اقوام، احزاب و میل‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر کشور باشد. این موضوع از این جهت مهم است که رویکرد چندصدایی صدا و سیما می‌تواند میزان گرایش مخاطبان به رسانه‌های بیگانه را کاهش دهد.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: «به طور کلی صدا و سیما باید بتواند در مقابل پرسش‌ها و نیازهای جامعه خصوصا نسل جوان، پاسخ‌های جدید و نو داشته باشد. پاسخ‌های کهنه به سوالات جدید جوانان باعث از دست دادن مخاطبان صدا و سیما می‌شود چرا که مخاطب محوری مساله‌ای مهم در ادامه حیات صدا و سیما است.»
جایگزین حصر اعدام است
مجتبی ذوالنور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: وی با اشاره به اینکه برخی مساله رفع حصر را مطرح می کنند، خاطر  نشان کرد: اگر کسی در راس قوه و یا دستگاه قرار دارد از این جایگاه و امکانات ملی نمی تواند سوء استفاده کند و اینکه کسی بگوید امام حسین (ع) حر را بخشید پس می توان سران فتنه را بخشید قابل قبول نیست. چون وجه شباهتی بین حر و سران فتنه وجود ندارد و سران فتنه هرگز اظهار ندامت نکردند. ذوالنور با بیان اینکه تحریم های امروز و سختی هایی که مردم تحمل می کنند به خاطر جنایت و خیانت سران فتنه است، که قابل بخشش نیست افزود: امروز حصر سران فتنه پرده‌ای از رافت اسلامی است و نه به جفای سران فتنه. چون اگر بخواهند حصر برداشته شود، جایگزین آن آزادی نیست بلکه اعدام است.
کاندیداتوری رستم قاسمی هم تکذیب شد
سخنگوی جبهه یکتا گفت: رستم قاسمی از جمله گزینه‌های مورد بررسی یکتا است و تصمیمی برای معرفی او به عنوان گزینه نهایی گرفته نشده است. سید محمد حسینی ضمن تکذیب خبر انتخاب “رستم قاسمی”، وزیر نفت دولت دهم، به عنوان نامزدنهایی “جبهه یکتا” در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، گفت: همچنان در حال بررسی گزینه‌ها هستیم و به کاندیدای نهایی نرسیده‌ایم. رییس کمیته اطلاع رسانی یکتا تاکید کرد:آقای رستم قاسمی از جمله گزینه‌های مورد بررسی جبهه یکتا است، اما هنوز تصمیمی برای معرفی او به عنوان  گزینه نهایی گرفته نشده است.ایلنا این خبر را منتشر کرد.
واکنش محمدعلی نجفی به خبر جایگزینی‌اش با وزیر کشور
مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور موضوع جایگزینی‌اش به‌جای وزیر کشور را شایعه خواند. محمدعلی نجفی در حاشیه برگزاری همایش رفاه و منزلت اجتماعی معلم در پاسخ به سئوالی مبنی بر خبر برخی رسانه‌ها درباره انتصاب وی به جای عبدالرضا رحمانی‌فضلی اظهار داشت: طرح این موضوع شایعه است و چنین موضوعی حقیقت ندارد.مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور درباره برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌رو افزود: توضیح درباره این سئوال بسیار طولانی است و زمان می‌خواهد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.
واکنش رئیس کمیسسیون امنیت به انتشار سخنان محرمانه

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی با اشاره به اظهارات نقل شده از سوی محمدجواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت گفت: جلسات کمیسیون امنیت‌ملی مجلس طبقه‌بندی دارد؛ به همین دلیل سخنگوست که مطالب را عنوان می‌کند و آنچه که قابل ذکر و تایید است، همانی است که سخنگو اعلام می‌کند.. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

مرده ای که زیر دست غسال اشک ریخت

خاطره زیر از یکی از غساله های بهشت زهرا است. سال ۹۲ بود،میتی آوردند که وقتی می‌خواستم روسری‌اش را ببندم و کارم تمام شده بود، از گوشه چشم‌هایش اشک آمد. انگار جسمش محیط را حس می کرد و فهمیده بود که لحظه خداحافظی است. اینجا مرسوم است که به امواتی که اشک می ریزند، التماس دعا می گویند و معتقدند اگر دعا کنند، دعایشان می گیرد. در این مدت، این بهترین صحنه ای بود که دیدم و در آن لحظه حس خاصی داشتم. یکی از بدترین خاطره هایم هم یک مورد خودکشی بود، دلم خیلی برای آن میت سوخت. البته نمی دانم به قتل رسیده بود یا خودش را کشته بود. فقط معلوم بود که با طناب دار خفه شده است. وقتی او را دیدم، در اولین نمازم اولین کاری که کردم این بود که برایش دعا کنم و بگویم خدایا! اگر کشته شده خودت او را رحمت کن و اگر خودکشی کرده او را ببخش؛ چون او الان تازه اول مصیبتش است. چهره زیبایی داشت و در ظاهر نشان نمی داد خیلی وضع مالی بدی داشته باشد و نمی شد گفت به خاطر تحت فشار بودن از نظر مالی خودش را از بین برده است. برای همین خیلی دلم برایش سوخت. سایت خبری رکنا این خبر را منتشر کرد.

حکم اعدام بابک زنجانی در مسیر اجرا

پرونده بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی که پیشتر حکم اعدامش در دیوان عالی کشور تأیید شده، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازگشته است تا روند اجرای حکم را طی کند. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد

سخنرانی معاون رئیس جمهور ناتمام ماند

سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز بعد از خطبه‌های نمازجمعه با شعارهای مردم نیمه‌تمام ماند.حسینعلی امیری که امروز بعد از خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان یزد به سخنرانی پرداخت، آنجا که سخن از پای‌بندی رئیس جمهور به وعده‌های خود به میان آمد، مردم با سر دادن شعارهای پی در پی مانع سخنرانی وی شدند.شعارهای مردم امکان ادامه سخنرانی را از امیری گرفت و وی پس از حدود ۵ دقیقه سخنرانی ناچار به ترک تریبون نمازجمعه شد.این مطلب در فارس منتشر شده است.
گزینه های حزب موتلفه برای ریاست جمهوری مشخص شد
اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه عصر امروز در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم علی‌اکبر پرورش، در جمع خبرنگاران درباره گزینه نهایی حزب موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: گزینه نهایی بنده یا آقای میرسلیم هستیم و به زودی نظر این حزب در این باره اعلام می‌شود.وی با بیان اینکه ما به جای یک شخصیت غیرحزبی یک شخصیت حزبی معرفی می‌کنیم، گفت: شورای مشورتی ریاست‌جمهوری در حزب تشکیل شده که رجال سیاسی را رصد می‌کند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.
 تحریم‌ها مرهون جنایت‌های سران فتنه است
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، با اشاره به حماسه ۹ دی، اظهار کرد: برخی امروز رفع حصر سران فتنه را مطرح می‌کنند و از جایگاه تریبون نظام این صحبت‌ها مطرح می‌شود و کسی که در راس یک قوه‌ قرار دارد این صحبت‌ها را مطرح می‌کند، وی نمی‌تواند از جایگاه رأس یک قوه در بیان رفع حصر سوء استفاده کند. وی افزود: می‌گویند امام حسین(ع) نیز «حرّ» را بخشید، چه تشابهی بین حر و سران فتنه وجود دارد؟ حر نزد امام حسین(ع) ابراز ندامت کرد، کدام پشیمانی را از سران فتنه امروز دیده‌ایم؟سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه در دوران فتنه دو قطبی در کشور ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: بعد از سال ۸۸ تحریم‌ها از سوی نظام سلطه به مردم ایران تحمیل شد، تحریم‌هایی که امروز به کشور تحمیل شده، مرهون جنایت‌های سران فتنه است.همچنین به گزارش فارس، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر عدل اسلامی بخواهد درباره سران فتنه اجرا شود چیزی کمتر از چندین اعدام در انتظار آنها نخواهد بود و امروز حصر سران فتنه پرده‌ای از رأفت اسلامی است نه جفا در حق آنها.این مطلب در فارس منتشر شده است.
امام جمعه اصفهان: سران فتنه در حال خوشگذرانی هستند
طباطبائی نژاد به حماسه مردم اصفهان در روز هشتم دیماه سال ۸۸ و نهم دی مردم ایران اشاره داشت و افزود: طبق قانون اگر کسی ۳۰ گرم هروئین داشته باشد محکوم به اعدام می شود اما سران فتنه که موجب کشته شدن ده ها نفر شدند مشمول رافت اسلامی هستند.وی تصریح کرد: سران فتنه هم اکنون نیز طبق رافت اسلامی در خانه های خود خوش می گذرانند اما همچنان بر سر حرف های خود هستند و توبه نمی کنند و دم از آزاد شدن می زنند.طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شیعه انگلیسی و سنی امریکایی دو لبه های یک قیچی هستند، افزود: هر دو برای اسلام مضر هستند و تفرقه بین مسلمانان را دنبال می کنند.این مطلب در مهر منتشر شده است
اظهارنظر علی مطهری درباره شهدای ایرانیِ حلب
علی مطهری نایب رییس مجلس در توییتر خود نوشت: شهدای ایرانی و غیر سوری حلب دو ویژگی دارند: یکی درک قوی از شرایط دنیای اسلام و دیگر شجاعت و فداکاری.
غرویان: اصولگرایان در باطن وحدت را قبول ندارند
عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: اصولگرایان در باطن وحدت و اجماع را قبول ندارند و به ظاهر نشان می‌دهند که با یکدیگر به ائتلاف دست پیدا کرده‌اند.آیت الله محسن غرویان درباره به اجماع رسیدن اصولگریان با وجود جبهه یکتا و فعالیت جبهه پایداری گفت: تجربه راه گذشته چراغ راه آینده است، اصولگریان یک مبنا دارند که همین امر مانع به اجماع رسیدن آنان می‌شود. او تصریح کرد: جریان سیاسی اصولگرا یک نوع انحصارطلبی در شناخت اسلام دارد، یعنی تئوری این جریان بر آن است که آن چیزی که از اسلام می‌گویم درست است و در تفسیر و برداشت صد در صد حق با ماست و دیگران را مراتب انحراف می‌دانند و معتقدند این اشخاص صلاحیت حضور در صحنه‌های سیاسی و عقیدتی را ندارند.
رفتار محافظ «ظریف» کاملا طبیعی بود
سر تیم سابق تیم‌های حفاظتی و مربی ارشد آموزشی در امور حفاظت از شخصیت‌ها معتقد است: ترور سفیر روسیه در ترکیه در رفتار محافظ آقای ظریف بی‌اثر نبوده و به عاملی برای دقت بیشتر انجامیده، البته زاویه سر محافظ وزیر امور خارجه بیش‌ازاندازه به سمت راست گرایش پیداکرده، اما حرکتش کاملاً طبیعی بود.یک نیروی باسابقه و بازنشسته سپاه در امور حفاظتی و مربی ارشد آموزشی در امور حفاظت از شخصیت‌ها در این رابطه به رویداد۲۴ گفت: دراین‌باره چندین عکس دیدم، در چنین مواردی باید به عقب برگشت و دید که محافظ شرایط خاصی دارد و هر حرکت آن با زمینه‌ای همراه خواهد بود. با توجه به اینکه چند سال است در کشور کار حفاظتی از شخصیت‌های مختلف را انجام می‌دهم، بعد از حادثه‌ای که برای سفیر روسیه پیش آمد، می‌توان زمینه حضور چنین نیروی‌های حفاظتی در مراسم مورداشاره و رفتارهایی ازاین‌دست را به آن اتفاق مربوط دانست.وی در رابطه با وضعیت سفیر روسیه در ترکیه اظهار داشت: شرایط مکان و جغرافیا نمایشگاهی که سفیر در آنجا بود جای تأمل دارد. سفیر روسیه بدون محافظ و پوشش به آن مکان رفته بود و فردی که ترور را انجام داد، به‌عنوان پلیس حاضرشده بود؛ اما اجلاس مورداشاره در این گفت‌و‌گو بلافاصله بعدازاین حادثه برگزار شد که افراد خاصی مانند وزیر خارجه ایران، ترکیه و روسیه در آن حضور داشتند.مربی ارشد آموزشی در امور حفاظت از شخصیت‌ها درباره نقش محافظان در چنین نشست‌هایی تأکید کرد: اصولاً محافظان محدودیت ایجاد می‌کنند زیرا نباید در این فضا ازنظر امنیتی به هرکسی اجازه ورود دهند، بنابراین تمامی افراد مورد بازرسی قرار می‌گیرند و هر فردی اجازه حضور نخواهد داشت. البته با تمام این تمهیدات احتمال ورود نفوذی‌ها وجود دارد.وی در ادامه اضافه کرد: محافظی که پشت سر آقای ظریف قرار داشت به‌احتمال‌زیاد بر اساس توصیه سرتیم چنین ایستاده بود، زیرا محافظان وزیر امور خارجه بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند. البته شاید بحث عکاسی هم باشد، این‌گونه که عکس به‌گونه‌ای گرفته‌شده باشد که صورت محافظ به سمت دیگری است.سرتیم سابق تیم‌های حفاظتی یادآور شد: با تمام این‌ها بازهم تأکید می‌کنم که ترور سفیر روسیه توسط یک پلیس ویژه در ترکیه در این رفتار محافظ آقای ظریف بی‌اثر نبوده و به عاملی برای دقت بیشتر انجامیده، البته زاویه سر محافظ وزیر امور خارجه بیش‌ازاندازه به سمت راست گرایش پیداکرده، اما حرکتش کاملاً طبیعی بود.وی افزود: ازآنجاکه محافظ‌ها همیشه به‌صورت آماده‌باش هستند و احتمالات را در نظر می‌گیرند که خطر از سوی هرکسی حتی یک گارسون یا موتورسوار می‌تواند باشد، رفتار این محافظ هم به خاطر انجام دقت بیشتر بوده است.
زریبافان: سال ۹۲ احمدی‌نژاد اشتباه کرد
دبیر کل جبهه یاران انقلاب با اشاره به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از دو قطبی شدن فضا و حضور حداکثری در انتخابات گفت: ‌ کسانی که فضا را دو قطبی می‌کنند به انتخابات ورود نکنند اما عده‌ای از چهره‌های خادم هستند و می‌توانند رأی روحانی را پایین بیاورند و به سمت خودشان جذب کنند که اجازه دهیم این افراد بیایند و همچنین همه ظرفیت‌های اصولگرایی در انتخابات حاضر شوند. او با بیان اینکه باید کاری کنیم همه اقشار در انتخابات پای کار بیایند، گفت: فرمول قطعی نیست که وحدت موجب پیروزی و تکثر موجب شکست می‌شود. معتقدم در انتخابات ۹۲ اگر آقای ولایتی و قالیباف کنار می‌رفتند رأی آن‌ها به سبد رأی روحانی ریخته می‌شد. زریبافان همچنین در ادامه افزود: سال ۹۲ احمدی‌نژاد اشتباه کرد که در انتخابات دخالت و از کسی حمایت نکرد لذا بخشی از سبد رأی احمدی‌نژاد به سوی روحانی رفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *