آخرین اخبار

۱۹۰میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

– مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۱۳۹۷ تاکنون برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری در شهرهای بزرگ استان هزینه شده است. پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:۳۲ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای دوگنبدان،دهدشت و یاسوج در قالب اقدام […]

اشتراک گذاری
20 October 2020
کد مطلب : 56520

۱۹۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد

– مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۱۳۹۷ تاکنون برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری در شهرهای بزرگ استان هزینه شده است.

پژمان نیک اقبالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:۳۲ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای دوگنبدان،دهدشت و یاسوج در قالب اقدام مشترک در سال ۱۳۹۷  با ۳۷۱ میلیارد ریال اعتبار تعریف شد.

نیک اقبالی ابراز داشت:ساماندهی خیابان بلادیان شهر دوگنبدان، آسفالت و جدول گذاری برخی محله های مسکونی شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد مانند دولت آباد، محمودآباد،بلهزار دریاسوج،محله سادات،جدول کشی و سنگ فرش محله رادک و پایگاه سلامت محله رادک در دوگنبدان از جمله طرح های بازآفرینی شهری اجرا شده در این مدت است.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمدتصریح کرد:اصلاح شبکه آب محمود آباد،جدول گذاری و آسفالت کوی شرف آباد و احداث دو مدرسه در محله رادک و مهریان از دیگر طرح های حوزه بازآفرینی شهری در استان است.

نیک اقبالی تاکید کرد:ساخت پل ارتباطی محله سادات و رادک دوگنبدان،ساماندهی خیابان مطهری یاسوج از طرح های پیش بینی شده بازآفرینی شهری استان است که قرار است عملیات اجرایی آن امسال شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحول در سیمای برخی مناطق بافت فرسوده استان به ویژه خیابان بلادیان و محله سادات شهر دوگنبدان گفت: ادامه این روند نقش مهمی در تغییر سیما و مبلمان شهری بافت های فرسوده استان دارد.

وی اظهار داشت:بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

این طرح که در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های همه‌جانبه، مشارکتی، فرایند مبنا، راهبردی، اجتماع محور و برنامه‌های بازآفرینی است که در تمامی سطوح مشارکت حداکثری به ویژه مردم را به همراه دارد.

۱۵۹هزار نفر از جمعیت شهرهای مختلف استان از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونت‌گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *