آخرین اخبار

اظهارات تازه معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص باورهای دینی مردم و خودکشی در استان!

مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد. به گزارش بویرنیوز، احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به سخنرانی پرداخته و گفت: امیدواریم با ورود این شخصیت به […]

اشتراک گذاری
19 September 2020
کد مطلب : 56050

مراسم تودیع و معارفه مدیران حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به سخنرانی پرداخته و گفت:

امیدواریم با ورود این شخصیت به این استان از ظرفیت های ایشان بصورت خوبی در جهت اهداف حوزه های علمیه کشور استفاده شود.

تیم حاکمیتی استان اعم از روحانیت، شورای تامین و افرادی که مسئولیت حاکمیتی دارند وحدت مثال زدنی ای دارند، این انسجام و وحدتی که در بین عزیزان در این استان وجود دارد در کمتر استانی دیده ام.

در خصوص مسائل فرهنگی و مرتبط با روحانیت، به عنوان مسئول پیگیری آسیب های اجتماعی در دستگاه اجرایی، این استان آسیب های خاص خود را دارد، در برخی آسیب ها نسبت به متوسط کشور وضعیت خوبی داریم، در برخی معضلات وضعیت خوبی نداریم؛ در خودکشی در رتبه سوم کشور هستیم، وضعیت خوبی نداریم، در دیشموک در ۴ سال ۱۸ نفر خودکشی کردند، اغلب این افراد سن زیر ۲۰ سال دارند، از نظر سواد همگی کم سواد بوده اند.

در این خصوص ضعف باورهای دینی یکی از عوامل اصلی خودکشی ها در کهگیلویه و بویراحمد است.

در راستای مدیریتی که انجام می دهیم کاملا مشخص است. مردم استان عشیره ای با فطرت پاک هستند و غل و غشی ندارند ولی در رابطه با مسائل دینی شدیدا نیاز به کار کردن هست.

اگر از سمت حوزه های علمیه ضعف مبانی دینی حل شود شاهد خواهیم بود که این معضلات به حداقل خود برسد. امسال فقط یک خودکشی در دیشموک داشتیم، از روحانیت و نیروهای متخصص دانشگاهی در برنامه های مختلفی در دیشموک استفاده شده است.

بودجه های خاصی در رابطه با آسیب های اجتماعی داریم، که می توانیم در راه ترویج مسائل دینی استفاده کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *