آخرین اخبار

اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای راه اندازی کارخانه رب گوجه در لیشتر

  مدیر کل جهاد کشاورزی با اشاره به توزیع یارانه ۴۰۰ تومانی بین گوجه کاران لیشتری گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه رب در گچسارن جهت کمک به کشاورزان لیشتری اعلام آمادگی کرده است. الیاس تاج الدینی در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص ضرر و زیان های گوجه کاران لیشتری و اقدامات جهاد کشاورزی […]

اشتراک گذاری
15 July 2020
کد مطلب : 54555

 

مدیر کل جهاد کشاورزی با اشاره به توزیع یارانه ۴۰۰ تومانی بین گوجه کاران لیشتری گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه رب در گچسارن جهت کمک به کشاورزان لیشتری اعلام آمادگی کرده است.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص ضرر و زیان های گوجه کاران لیشتری و اقدامات جهاد کشاورزی گفت: برای اولین سال در تاریخ کل سال های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به صورت صد درصد و حتی در کشور بعد از کرمان توانستیم برای گوجه کاران یارانه ۴۰۰ تومانی گرفته و این یارانه برای سال های بعدی این کشاورزان ادامه داشته باشد.

تاج الدینی بیان کرد: هرچند تعاون روستایی در این مقوله وظیفه ای نداشت اما تعاون روستایی را ملزم کردیم که پای کار آمده و با پیگیری از طریق  تهران و وزارت خانه به دنبال  ثابت کردین یارانه دولتی برای این کشاورزان بودیم.

وی افزود: کارخانه رب گوجه فرنگی در استان وجود ندارد اما با کارخانه های  اصفهان، شیراز، مرودشت، خوزستان، نورآباد مکاتبه شد، تا کارخانه طرف قرارداد برای محصولات این کشاورزان به دست آید.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: با خودروهای سپاه پاسداران هماهنگ شدیم تا به آنها کمک کنند، از طرفی تلاش های زیادی برای این کشاورزان صورت گرفت  که شامل نامه نگاری ها، حضور همکاران جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و دیگر بخش ها به کمک آنها آمدند.

وی با اشاره به تقسیم عادلانه یارنه به این کشاورزان افزود: امکان ندارد از ۴۰۰ تومان بیشتر یا کمتر یارانه دولتی  به شخصی داده شده باشد، زیرا قیمت فعلی، یک قیمت مصوب است و به هر اندازه کارخانه بر اساس گواهی محصولات را ثبت کرد، یارانه توسط دولت به آنها پرداخت می شود.

تاج الدینی با اشاره به اعزام خودروها جهت کمک به کشاورزان گفت: تهیه خودرو بر عهده کشاورزان بود و ربطی به جهاد کشاورزی ندارد، اما با هماهنگی های و تقاضاهای صورت گرفته از طریق خودروهای سپاه پاسداران  به صورت نوبتی به آنها کمک می کردند تا محصولات آنها جا به جا شود.

وی افزود: در خصوص این گوجه کاران از همان ابتدا ورود کردیم و سعی داشتیم ضرر و زیانی متحمل نشوند، و در شرایط حاضر سرمایه گذار پای کار آمده که کارخانه ربع در شهرستان گچساران راه اندازی شود تا این کشاورزان از طریق امضای قرار داد و با فروش محصولات خود مانع ضرر و زیان محصولات آنها شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *