آخرین اخبار

انتقاد نماینده بویراحمد و دنا از دلالی در بازار محصولات کشاورزی و باغداری

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وجود دلال بازی در بازار، خواستار راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دو شهرستان دنا و مارگون شد.  مهدی روشنفکر در نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش […]

اشتراک گذاری
13 June 2020
کد مطلب : 53905

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وجود دلال بازی در بازار، خواستار راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دو شهرستان دنا و مارگون شد.

 مهدی روشنفکر در نشست با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۰درصد آب‌های سطحی و توپوگرافی خاص و همچنین دو اقلیم سردسیری و گرمسیری ظرفیت مناسبی برای توسعه باغداری – کشاورزی دارد.

روشنفکر ادامه داد: هنوز در برخی از مناطق این استان کشاورزی و دامداری به صورت سنتی انجام می‌شود و عدم آگاهی برخی کشاورزان به روش‌های مدرن و نوین کشاورزی سبب شده تا بهره‌وری در این بخش مطلوب نباشد و در این زمینه به نوعی دستگاه متولی از گذشته تاکنون کم کاری کرده است.

وی با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان و باغداران استان نبود بازاریابی با هدف عرضه محصولات در بازارهای هدف است بیان کرد: سالانه بخش زیادی از دسترنج کشاورزان و باغداران هدر می‌رود و بخش زیادی نیز توسط دلالان با کمترین قیمت خریداری می‌شود.

روشنفکر خواستار افزایش سرمایه صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد شد و افزود: انتظار می‌رود برای راه اندازی این صندوق در دو شهرستان دنا و مارگون تدبیری اندیشیده شود تا در حد امکان به کمک کشاورزان بیاید.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در زمینه توسعه و تقویت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: توسعه کیفی و کمی صندوق‌های غیردولتی در بخش کشاورزی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه اشتغال و تولید، محرومیت زدایی و رونق اقتصاد کشور باشد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *