آخرین اخبار

در هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی گچساران چه خبر است آیا نهادهای نظارتی به گوشند

پس از شایعات خبر ساز پتروشیمی گچساران، اینبار هیئت مدیره پتروشیمی های ممسنی و کازرون طی اطلاعیه ای تصمیم گرفتند در افزایش سرمایه این دو شرکت، شرکت نکنند که البته به زیان سهامداران خواهد بود.  پس از انکه در در روزهای گذشته و در یک اقدام عجیب هلدینگ خلیج فارس، هم فروشنده، هم قیمت گذار […]

اشتراک گذاری
09 June 2020
کد مطلب : 53824

پس از شایعات خبر ساز پتروشیمی گچساران، اینبار هیئت مدیره پتروشیمی های ممسنی و کازرون طی اطلاعیه ای تصمیم گرفتند در افزایش سرمایه این دو شرکت، شرکت نکنند که البته به زیان سهامداران خواهد بود.

 پس از انکه در در روزهای گذشته و در یک اقدام عجیب هلدینگ خلیج فارس، هم فروشنده، هم قیمت گذار و هم خریدار سهام یکی از زیرمجموعه های خود به نام مجتمع پتروشیمی گچساران شد و این تخلف به شایعاتی دامن زد که حکایت از جایگزینی غلامرضا منوچهری بجای جعفر ربیعی داشت. اینبار در پروژه ای دیگر، جمعی از هیئت مدیره پتروشیمی ممسنی و کازرون در واکنش به افزایش سرمایه این دو شرکت، به اتفاق آرا مصوب نمودند در این افزایش سرمایه شرکت نمی کنند.

در هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی گچساران چه خبر است آیا نهادهای نظارتی به گوشند

به گزارش بولتن نیوز، در متن این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در روز شنبه مورخ ۰۳/۰۳/۱۳۹۹ دو شرکت پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون اطلاعیه ای در سایت کدال بارگذاری کردند با این مضمون که شرکت پتروشیمی گچساران (شرکت سرمایه پذیر این دو شرکت) قصد افزایش سرمایه ای از مبلغ ۴۹۱ میلیارد تومان به ۵۲۹۱ میلیارد تومان از محل مطالبات و یا آورده نقدی سهامداران به تصویب رسانده است.

نظر به بررسی ها و اقدامات صورت گرفته و با توجه به سهم الشرکه نزدیک به هزار میلیارد تومانی جهت مشارکت در افزایش سرمایه و نظر به ساختار مالی این شرکتها و عدم امکان تامین مالی، هیئت مدیره شرکت به اتفاق آرا مصوب نمودند در این افزایش سرمایه شرکت ننمایند.

 

پیرو این اطلاعیه موارد ذیل قابل توجه است :

 

۱) سهامداران پتروشیمی گچساران :

پتروشیمی ممسنی

۲۲٫۵ درصد

پتروشیمی کازرون

۲۲٫۵ درصد

پتروشیمی دهدشت

۲۲٫۵ درصد

پتروشیمی بروجن

۲۲٫۵ درصد

پتروشیمی فارس

۱۰ درصد

بیمه توسعه

۲ درصد

بانک صادرات

۲ درصد

 

۲) اعضای هیئت مدیره پتروشیمی گچساران :

*پتروشیمی ممسنی *پتروشیمی کازرون *پتروشیمی دهدشت * پتروشیمی بروجن * گروه پتروشیمی س. ایرانیان (پترول)

 

۳) با توجه به اینکه اعضای هیئت مدیره پتروشیمی گچساران همگی از شرکت های زیرمجموعه پترول و نیز خود پترول می باشند، آیا این تصمیم منطقی است که اعضای هیئت مدیره یک شرکت بزرگ مانند پتروشیمی گچساران تصمیم به افزایش سرمایه ای بگیرند که خود قادر به تامین مالی آن نیستند؟ آیا این گروه و شرکت های تابع که همگی اعضای هیئت مدیره این شرکت معظم هستند ، صرف و صلاح خود و سایر سهامداران را می دانستند و رعایت نموده اند؟!

 

۴) اگر این شرکت ها قادر به شرکت در افزایش سرمایه نمی باشند ، از افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم استفاده می کردند که سایر سهامداران جزء این شرکت ها حداقل در افزایش سرمایه و پذیره نویسی مشارکت می نمودند. و خود این شرکت ها نیز از محل فروش حق تقدم های سلب شده به قیمت واقعی  در فرابورس منفعت برای سهامداران خود کسب می کردند.

 

۵) لازم به توضیح است شرکتهای پتروشیمی ممسنی و کازرون به مدت ۱۳ سال تمام آورده سهامداران خود را ( که شامل مردم شهرهای ممسنی و کازرون است که در زمان پذیره نویسی شرکت کرده اند و نیز سایر سهامداران که در بازار فرابورس این شرکتها را خریداری کرده اند) در شرکت پتروشیمی گچساران سرمایه گذاری کرده اند و از طرح خود چشم پوشی نموده و در حال حاضر این شرکت ها سرمایه گذاری هستند نه شرکت پتروشیمی.

 

در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پتروشیمی گچساران ۸۴ درصد است و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. آیا این منطقی است در سال قبل از بهره برداری این پتروشیمی بعد از ۱۳ سال انتظار، سهامداران را از حق طبیعی خود که همانا استفاده از سرمایه گذاری خود و شرکت در افزایش سرمایه این طرح بزرگ و ملی است محروم کنند؟!!

 

آیا این با فلسفه سرمایه گذاری در طرح ها و مشارکت مردم در آنها که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور و وزیر اقتصاد و مدیران محترم فرابورس و بورس است، همخوانی دارد؟؟

 

۶) لازم به توضیح است برای اینکه ارزش واقعی پتروشیمی گچساران به درستی رونمایی شود ، با پتروشیمی آریاساسول مقایسه شود که مورخ ۰۷/۰۳/۱۳۹۹ با ارزش بازار ۳۰ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه خواهد شد و بدون شک مارکت آن به بالای ۵۰ الی ۶۰ هزار میلیارد تومان رشد خواهد کرد.

 

ظرفیت پتروشیمی گچساران به میزان و مشابه  آریا ساسول بوده و هر دو  یک میلیون تن ظرفیت تولید اتیلن و ۱۰۰هزار تن C3 در سال را دارا می باشند.

در آخر از آن مدیریت محترم خواهشمند است در این موضوع ورود فرمایید و مانع تضییع حق سهامداران اقلیت و مردم شهرهای کازرون و ممسنی شود.

 

جمعی از سهامداران پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *