آخرین اخبار

آیت‌‎الله رئیسی فریاد دانشجویان را در مورد کارخانه قند یاسوج بشنود/فریادرس کارگران درمانده کیست؟

مسوول بسیح دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: آیت‎‌‌الله رئیسی فریاد دانشجویان را در مورد کارخانه قند یاسوج بشنود امید مظلوم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در ابتدا ناراحتی خود و مجموعه بسیج دانشجویی استان را به دلیل سوختن صدها گونه حیوانی و گیاهی مناطق حفاظت شده گچساران و خائیز اعلام می داریم […]

اشتراک گذاری
09 June 2020
کد مطلب : 53810

مسوول بسیح دانشجویی دانشگاه یاسوج گفت: آیت‎‌‌الله رئیسی فریاد دانشجویان را در مورد کارخانه قند یاسوج بشنود

امید مظلوم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در ابتدا ناراحتی خود و مجموعه بسیج دانشجویی استان را به دلیل سوختن صدها گونه حیوانی و گیاهی مناطق حفاظت شده گچساران و خائیز اعلام می داریم و سپس تشکر از تمام مسئولین محیط بانان دوستداران محیط زیست و گروه های جهادی داریم که از تمام توان خود برای مهار این بلای غیر طبیعی استفاده کردند.

وی گفت: از مسئولین ذیربط تقاضا داریم تمام تلاش خود را برای احیای این منطقه پر ارزش و به اصطلاح حفاظت شده به کار ببرند و هر چه سریع دلایل آتش سوزی مشخص  و با عاملین برخورد گردد و آمادگی خودرا برای کمک به احیای این منبع ملی اعلام می کنیم.

مظلوم ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم وسعت و جمعیت کم نسبت به استانهای دیگر کشور، دارای منابع انسانی، طبیعی و ذخایر زیرزمینی فراوانی است اما آنچه که باعث حیف و میل این منابع و از بین رفتن آنها و عقب ماندن و محروم ماندن استان شده علاوه بر کم بودن مسئولین با کفایت زد و بندهای سیاسی طایفه‌ای مسئولین با مفسدین و مافیاهای قدرت و سیاست در استان بوده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج ادامه داد: خائیز سوخت اما آیا کسی به فکر خائیز های در حال سوختن استان است آیا کسی تا به حال برای خاموش کردن آتشی که سالها بر جان دشت سقاوه و کارخانه قند و املاک آن افتاده تلاشی کرده است؟ جا دارد از رویکرد جدید قوه قضاییه و همچنین دادگستری استان جهت مبارزه با مفاسد خدمت بزرگواران خسته نباشید و خدا قوتی عرض کنیم اما بهتر است بگوییم اقدامات صورت گرفته تا به حال کافی نبوده و بهتر است در مبارزه با مفاسد اقتصادی استان قاطع تر و مصمم تر ورود شود.

وی گفت: هرگاه در دستگاه اجرای عدالت و دادگستری استان شاهد قاطعیت نبودیم عدالتی اجرا نشده و این امر حتی باعث به تاخیر افتادن اجرای عدالت در استان شده که نتیجه جز بدبینی به نظام وانقلاب چیز دیگری باخود به همراه نداشته است.

مظلوم تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی مدت هاست بعد از حضور جناب آقای رئیسی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت اما در استان ما، شاهد مبارزه با مفسدین اقتصادی نبوده و نیستیم بعد از اعلام رای دادگاه تجدید نظر مبنی بر ابطال معامله کارخانه قند معامله کارخانه از دست سرمایه گذار صوری به بانک برنگشت و حتی اجازه فرجام خواهی به مقصر داده شد. آیا فرجام خواهی معامله که معامله قبلی آن توسط دادگاه عمومی انقلاب و سپس دادگاه تجدید نظر باطل اعلام شد، اوج بی قانونی نیست.

وی گفت:  استفاده چندین ساله از ۱۲۰ دستگاه واحد مسکونی که بعد از معامله و حتی بعد از ابطال معامله در اختیار شخص به اصطلاح سرمایه گذارکارخانه قرار دارد و استفاده می شود امری قانونی و اجرای عدالت است؟ آیا استفاده از کارخانه و امکانات کارخانه بعد از ابطال معامله ی آن و پلمپ نشدن آن توسط دستگاه های اجرای قانون تا زمان تعیین تکلیف کارخانه و رسیدن این مال به صاحبش چه توجیحی دارد و خواهد داشت؟.

مظلوم گفت:  در صورتی که کارگران مظلوم و بی دفاع کارخانه سالهاست برای رسیدن به حقوق خود باید ساعت ها وقت خود را پشت در اتاق مسئولین و یا جلوی ادارات استان در خیابان‌ها بگذرانند اما هیچکس تا به حال فریادرس آنها نبوده و بلکه با قول های دروغین آنها را به بازی گرفته اند.

این دانشجوی بسیجی ادامه داد: چرا نباید با مسئولین بانک تجارت که یک طرف معامله بودند برخورد صورت گیرد و چرا دادگاه پرونده کیفری این معامله (مدیران مقصربانک و سرمایه گذار صوری) برگزار نمی شود آیا اجرای قانون و عدالت فقیر و غنی دوست و آشنا می شناسد؟.

وی گفت: همچنین در مورد زمینهای دشت سقاوه که مدتهاست در حالت مجهول الحالی  قرار گرفته و هیچ یک از ادارات مربوط به این امر برای استرداد زمین ها اقدامی نمی کنند که این خود جای سوال دارد و باید مسئولین ذیربط پاسخگو باشند.

وی افزود: اگر کسی در جایی فکر کند که دانشجویان کارخانه قند و دشت سقاوه را فراموش می کنند ؛سخت در اشتباه است حرکت های بعدی ما بسیار جدی تر و عند الزوم در تهران خواهد بود نزدیک به هزار نفر دانشجو و بالغ بر ۲۰۰ استاد در دانشگاه های یاسوج پای دفاع از مردم و کارگران در بازگشت کارخانه قند و دشت سقاوه به مردم را امضاء کرده اند و توقع داشتیم ،دستگاه های ذیربط جدی تر و شفاف در این خصوص اقدام می کردند؟ اگرچه اقداماتی شده اما روند بسیار کند است.

مظلوم افزود: این اقدامات فرصت دادن به رانت ها ، نفوذها و پیچیده کردن دو مسئله ساده است
چرا پرونده  ارزهای فروش مواد پتروشیمی سقاوه طرح نمی شود ؟

چرا زمین های سقاوه به مردم و منابع طبیعی واگذار نمی شود ؟چرا ساخت و سازهای غیر قانونی تخریب نمی شود ؟و چراهای دیگر ؟

وی گفت: امید است مدیران ارشد استان بیش از این از دست رفتن اعتماد عمومی مردم در پرونده های کاملا مشخص با اقدام انقلابی جلوگیری نمایند و از نماینده مردم شهرستان که خود از جامعه دانشگاهی است می خواهیم در این خصوص وارد عمل شوند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج ادامه داد: مدت هاست که دانشجویان بسیجی و انقلابی بارها و بارها از این بی عدالتی هایی که همانند آتش بر سر بیت المال و اراضی استان افتاده شکایت گله و فریاد کردند اما هیچگاه با جواب درستی روبرو نشده اند اما این بار بلندتر از گذشته فریاد خواهیم زد که شاید صدایمان به گوش رئیس قوه قضاییه کشور برسد و از ایشان ملتمسانه تقاضا داریم نگاه ویژه‌ای به استان محروم مظلوم و نجیب کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند چرا که اجرای عدالت در این استانها از بقیه استانها لازم و ضروری تر است.

آیت‌‎الله رئیسی فریاد دانشجویان را در مورد کارخانه قند یاسوج بشنود/فریادرس کارگران درمانده کیست؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *