آخرین اخبار

نفس حیات وحش خائیزبه شمارش افتاد+تصاویر

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش به مناطق حفاظت شده خائیز رسیده است.  آتش سوزی جنگل‌های خائیز شهرستان کهگیلویه از عصر دیروز آغاز شده و علیرغم هلی برن نیرو توسط بالگرد برای مهار آتش، لحظه به لحظه بر حجم آن افزوده می‌شود. در حال حاضر تلاش تیم‌های مختلف امدادی و مردمی […]

اشتراک گذاری
30 May 2020
کد مطلب : 53606

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش به مناطق حفاظت شده خائیز رسیده است.

 آتش سوزی جنگل‌های خائیز شهرستان کهگیلویه از عصر دیروز آغاز شده و علیرغم هلی برن نیرو توسط بالگرد برای مهار آتش، لحظه به لحظه بر حجم آن افزوده می‌شود.

در حال حاضر تلاش تیم‌های مختلف امدادی و مردمی برای مهار آتش سوزی ادامه دارد.

خائیز در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد ، محل زیست گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که در آن حیوانات باارزشی از جمله کل و بز و پلنگ وجود دارد.

آتش به منطقه حفاظت شده خائیز رسید/ نفس حیات وحش به شمارش افتاد+تصاویر

آتش به منطقه حفاظت شده خائیز رسید/ نفس حیات وحش به شمارش افتاد+تصاویر

آتش به منطقه حفاظت شده خائیز رسید/ نفس حیات وحش به شمارش افتاد+تصاویر

مصدومیت سه نفر در عملیات اطفای حریق کوه خائیز

محمدعلی آروس معاون فرماندار کهگیلویه که از شب گذشته و همزمان با بروز حادثه به محل اعزام شده بود عصر امروز دچار تنگی نفس و کوفتگی کمر شده و با آمبولانس به اورژانس اعزام شد.

سید شهاب تقوی از دیگر نیرو‌های امدادگر حین خاموش کردن آتش مصدوم شده و هم اکنون در اورژانس بستری است.

همچنین افسردیر از نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر از ناحیه پا دچار شکستگی شد.

گفته می‌شود به علت خرابی سی‌تی‌اسکن بیمارستان دهدشت مراحل مداوای این مصدومان هنوز انجام نشده است.

اعزام دو فروند بالگرد پایگاه دوم رزمی هوانیروز مسجد سلیمان 

سرهنگ محمد علیفام فرمانده پایگاه دوم رزمی هوانیروز مسجد سلیمان گفت: دو فروند بالگرد ۲۱۴ این پایگاه امروز جمعه ۹ خرداد جهت ترابری نیرو‌های امدادی و کمک رسانی برای اطفای حریق جنگل‌های دهدشت به منطقه اعزام شد.

حیات وحش و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در خطر هستند

اسدالله هاشمی مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در کوه‌های خائیز از غروب پنجشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و اکنون این آتش به مناطق حفاظت شده رسیده و حیات وحش و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در این منطقه در خطر هستند.

او با بیان اینکه این آتش سوزی از جنگل‌های ضلع شمالی منطقه حفاظت شده آغاز شد، گفت: محیط بانان و قرق بانان از ابتدای آتش سوزی در منطقه هستند و اما کمبود نیروی انسانی، وسعت آتش و کمبود امکانات، مهار آتش را با مشکل مواجه کرده است.

هاشمی تاکید کرد: از مردم روستا‌های ضلع شمالی منطقه تقاضا داریم به یاری محیط زیست آمده و با بسیج نیرو‌ها در مهار این آتش کمک کنند.

مدیر کل محیط زیست استان با بیان اینکه مهار آتش سوزی که از ساعت ۱۹ پنجشنبه در منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه و خیرآباد شهرستان بهبهان آغاز شده، مشکل شده است، گفت: گونه غالب پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده خائیز، بلوط است و در این منطقه گونه‌های مختلف جانوری زیست می‌کنند که اکنون در معرض خطر قرار دارند.

حضور بالگردهای آب پاش و امدادی در منطقه خائیزکهگیلویه

هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست یاسوج گفت:بالگرد شرکت نفت و گاز گچساران برای کمک به مهار آتش به منطقه خائیز کهگیلویه اعزام شد.

او بیان کرد: تاکنون ۴۵ نیروی امدادی و تازه نفس از طریق بالگرد با ۱۵ سورتی پرواز به منطقه اعزام شده اند نیرو‌های امدادی در حال حاضر با ۱۲ دستگاه دمنده کار اطفا حریق را انجام می‌دهند.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر نیز یک فروند بالگرد آب پاش با آبگیری از سد مارون برای مهار آتش به منطقه آمده است.

نیاز نیروهای امدادی به آب و مواد غذایی در خائیز

نیروهای امدادی که از دیشب برای مهار آتش به منطقه حفاظت شده خائیز اعزام شده اند علاوه بر تجهیزات به آب و مواد غذایی نیازمندند.

از روز گذشته نیرو‌های مردمی روستا‌های نزدیک به منطقه خائیز در محل آتش سوزی حضور یافتند و کار اطفای حریق را انجام می‌دهند.

یکی از نیرو‌های مردمی که در محل حضور دارد با ابراز گلایه از نبود برخی مسئولان ستاد بحران استان در منطقه گفت: افرادی که به صورت جهادی در حال خاموش کردن آتش هستند نیاز به آب و غذا  دارند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *