آخرین اخبار

دو فیلم از استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره عمار

به مناسبت های مختلف در طول سال، بسته های موضوعی فیلم های عمار به رابطان استانی داده می شود که مهم ترین این مناسبت ها، روز دانشجو، دهه محرم، دهه فجر و موضوعات مبتلا به روز است.

اشتراک گذاری
14 December 2016
کد مطلب : 5197

سید مسعود پرهیزگاری رابط استانی اکران های مردمی جشنواره عمار در گفتگو با چهارفصل گفت: با توجه به اینکه جشنواره بین المللی فیلم عمار در تهران متمرکز است و همه آثار شرکت کننده در این جشنواره باید به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال شوند، آمار اصلی و جامع در دست دبیرخانه جشنواره است و از طریق رابط استانی اقدامی برای ثبت نام و دریافت آثار صورت نمی پذیرد اما نسبت به ترغیب دوستان فیلم ساز و تبلیغ بای شرکت فیلم سازان هم استانی در این جشنواره تلاش می کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه آمار دقیقی هنوز به دست ما نرسیده اما دو فیلم متفاوت با موضوعات ویژه از استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره شرکت کردند که عنوان فیلم اول «جمهوریت در جمعه بازار» است که به کارگردانی یکی از بانوان جوان استان ساخته شد و فیلم دوم با موضوع نگاهی متفاوت به حقوق های نجومی است که عنوان آن «من سیلاب و کلوار هستم» است.

پرهیزگاری گفت: در سال های گذشته نیز فیلم هایی از فیلم سازان استانی همچون کارگردان جوان استان سید محمد سلیمی راد در این جشنواره شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار مردمی است و یکی از رسالت های آن اکران توسط مردم و برای مردم در همه جا بدون محدودیت است گفت: هیچ ممنوعیتی برای اکران فیلم ها در اماکن مختلف وجود ندارد و رابطان و نمایش دهندگان فیلم در استان، هر جایی که بتوانند اقدام به اکران این فیلم ها می کنند تا مردم بدون تشریفات بتوانند از آخرین ساخته های سینمایی جبهه فرهنگی انقلاب آگاه شده و فیلم به دست مخاطبان واقعی خود که آحاد مردم هستند، برسد.

پرهیزگار با اشاره به اینکه طبق روال گذشته، در خانه ها، منازل شهدا، مدارس، مساجد، دانشگاه ها، سالن های سینما و سینما تک ها، این فیلم ها اکران می شود افزود: یکی از مکان های ثابت اکران فیلم های عمار در طول، پاتوق کتاب یاسوج است.

وی گفت: موضوع غالب مستند های تولید شده گفتمان انقلاب اسلامی و نیاز های واقعی کشور در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، علمی و سیاسی است که زیر موضوع های متعددی تقسیم بندی می شوند؛ اما تنوع موضوعات به اندازه ای زیاد هست که برای هر مخاطبی با هر سلیقه و نیازی، معمولا فیلم وجود دارد.

پرهیزگاری ابراز داشت: جشنواره فیلم عمار دو بخش عمده شامل بخش دریافت آثار سینمایی در هر دوره جشنواره و داوری و اعلام برندگان است که همه ساله در ۹ دی ماه برگزار می شود.

وی گفت:  بخش دوم این جشنوراه بخش اکران های مردمی است که محدود به زمان خاصی نیست و در طول سال فعال است و اکران کنندگان مردمی به صورت یک شبکه مویرگی، در اقصی نقاط کشور از روستا و شهرهای مختلف اقدام به نمایش این فیلم ها می کنند.

این رابط استانی گفت: به مناسبت های مختلف در طول سال، بسته های موضوعی فیلم های عمار به رابطان استانی داده می شود که مهم ترین این مناسبت ها، روز دانشجو، دهه محرم، دهه فجر و موضوعات مبتلا به روز است.

وی گفت: امسال نیز برنامه های مختلفی برای اکران داریم که نخستین اکران مرکز استان از فیلم های جشنواره هفتم، فردا (پنج شنبه)۲۵ آذرماه در منزل یکی از شهدا با حضور دانشجویان است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *