آخرین اخبار

سونامی کرونا در باشت از شایعه تا واقعیت

 از روز گذشته و پس از تایید مثبت بودن آزمایش کرونای یک بیمار فوت شده، از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برخی امار و ارقام مبنی بر سونامی کرونا در باشت مطرح شده است . شایعه یا واقعیت سونامی و افزایش یک مرتبه آمار مبتلایان یک طرف اما سفید بودن باشت در بحث شیوع […]

اشتراک گذاری
19 March 2020
کد مطلب : 51441
 از روز گذشته و پس از تایید مثبت بودن آزمایش کرونای یک بیمار فوت شده، از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برخی امار و ارقام مبنی بر سونامی کرونا در باشت مطرح شده است . شایعه یا واقعیت سونامی و افزایش یک مرتبه آمار مبتلایان یک طرف اما سفید بودن باشت در بحث شیوع کرونا از طرف دیگر نشانه های خوبی برای اعتماد به آمار و ارقام مطرح شده چه غیر رسمی وحتی رسمی نیست!
هر چند راهی بجز اتکا به آمار رسمی نیست اما روشن شدن برخی واقعیات روزها پس از عدم تایید آمار رسمی یک نکته مهم را روشن می کند و آن هم اینکه در مورد کرونا مطلقا به آمار نباید اتکا کرد بلکه باید همه بر خود مراقبتی تکیه کنند و شرایط را جدی بگیرند.
وضعیت خطرناک باشت ، شایعه یا واقعیت؟
در مورد شایعات مربوط به شهرستان باشت ،معاون فرماندار و دبیر ستاد کرونای این شهرستان گفت: مردم این شهرستان به شایعات در فضای مجازی درباره ویروس کرونا توجه نکنند و اخبار را تنها از طریق منابع رسمی رصد کنند.
محسن ظفری با اشاره به انتشار کلیپ و پیام هایی در فضای مجازی درباره بیماری کرونا در باشت اظهار داشت: خانواده قربانی بیماری کرونا در این شهرستان همکاری لازم را با مسئولان داشته اند و هم اکنون در قرنطینه هستند که نمونه این افراد برای انجام آزمایش به آزمایشگاه ویروس یابی ارسال شده است.
وی بیان کرد: پرستاران و کادر درمانی بیمارستان باشت که قبل از تشخیص ویروس کرونا این بانوی باشتی را بستری و پذیرش کرده بودند نیز هم اکنون در قرنطینه و برای آنان نیز نمونه گرفته شده است که در چند روز آینده پاسخ آزمایش آنان به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی تاکید کرد: روز گذشته نتیجه آزمایش کرونای بانوی ۶۲ ساله باشتی که چند روز پیش دار فانی را وداع گفته بودمثبت اعلام شد که این خبر باعث شایعه پراکنی برخی افراد شد که مسئولان متولی براساس قانون با این افراد برخورد خواهند کرد.
معاون فرماندار باشت تصریح کرد: ماندن در خانه  و حفظ آرامش روانی خانواده ها مهمترین اصل برای مهار ویروس کروناست.
وی از اصناف غیرضروری باشت نیز خواست که برای حفظ سلامت خود و مردم اقدام به باز کردن فروشگاه های خود نکنند.
ظفری تصریح کرد: گردشگران به هیچ عنوان به باشت سفر نکنند تا پس از مهار ویروس کرونا امکانات لازم برای پذیرایی مسافران فراهم شود.
این نخستین مورد بیماری کرونایی در شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *