آخرین اخبار

تاکید آیت الله ملک حسینی برحجاب تعبدی و تعقلی و انتقاد از فضای نکبت‌بار سیاسی استان

باید حجاب تعبدی و تعقلی را بنیان بگذاریم که متاسفانه این قدر وارد موضوعات نکبت‌بار سیاسی شده‌ایم که مجالی برای حیا و شرم و ناموس خود نگذاشته‌ایم.

اشتراک گذاری
13 December 2016
کد مطلب : 5139

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه مسؤولان ترویج حجاب تعبدی و تعقلی در جامعه است.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و به دعوت بسیج دانشجویی در نشست عفاف و حجاب با تبریک پیروزی‌های مقاومت در نبرد حلب با بیان این که افرادی برای نام پیامبر و به عشق شیعه با دشمن می‌جنگند، اظهار کرد این‌ها با کسانی می‌جنگند که به نام دین به دین ضربه می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که پوشش نشانگر شخصیت انسان است، اظهار کرد: زن باید حجاب و مرد وقار خود را همواره حفظ کند.

ملک‌حسینی در ادامه اظهارات خود با بیان این که برخی فکر می‌کنند که حجاب امر ساده‌ای است و باید به آسانی از آن گذشت، تصریح کرد: لباس و حجاب مسکن اول انسان است و چیزی نیست که به راحتی از آن بگذریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دشمن به‌دنبال این است که پوشش‌های سنتی مسلمانان را از آن‌ها بگیرند که امروزه در افغانستان این کار توسط آمریکا دیده می‌شود.

ملک‌حسینی با بیان این که در روانشناسی هم بابی در خصوص لباس و پوشش وجود دارد تصریح کرد: نباید به موضوعی که بسیار اهمیت داد ساده نگاه کنیم و امری پیش پا افتاده بدانیم.

این نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه لباس و پوشش و حجاب فقط یک کلمه نیست، تصریح کرد: اسلام هر‌چند که از زن و مردم می‌خواهد که حجاب و وقار خود را حفظ کنند در همان حال ارتباطات اجتماعی را بسیار مورد اشاره قرار داده است.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه با بیان این که همه ما می‌دانیم حجاب واجب است و می‌دانیم باید تغییر روش دهیم چرا‌که دچار وارونگی شده‌ایم، خاطرنشان کرد: یک نگاه فمینیستی باعث شد که طلسم مقدس حجاب ابتدا در بین یهود بعد در مسیحیت و سپس در اسلام شکسته شود.

وی با بیان این که دشمن ما را در این موضوع بازی می‌دهد، خاطرنشان کرد: در سوره‌های مختلفی از قرآن به این بازی‌های دشمن اشاره کرده است در یکی از این بازی‌ها این گونه القا می‌شود که انسان‌ها باید از لذت جنسی خودشان لذت ببرند.

وی با بیان این که همه سازمان‌های بین‌المللی به شکستن این قداست در میان انسان‌ها کمک کردند، خاطرنشان کرد: حجاب را عین محرومیت تفسیر کردند و لذت پایدار را در این زمینه بهانه قرار دادند.

وی با بیان این که برخی کتاب‌ها را برای شکستن قداست حجاب در دنیا تالیف کردند بر خلاف دستورات خداوند بهانه‌هایی برای شکستن قداست حجاب تراشیده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که برخی نگاه‌ها حسرت‌هایی را به‌دنبال دارد، خاطرنشان کرد: ببینیم که فیلم‌ها و زن و مرد‌های بزک‌کرده  چه بلایی بر سر انسان‌ها آورده است و چه قلب‌ها و دل‌هایی را که منحرف کرده و از بین برده است.

وی با بیان این که در جمهوری اسلامی حجاب را حرکت مصلحت طلبانه نباید مد‌نظر قرار دهند، تصریح کرد: باید حجاب تعبدی و تعقلی را بنیان بگذاریم که متاسفانه این قدر وارد موضوعات نکبت‌بار سیاسی شده‌ایم که مجالی برای حیا و شرم و ناموس خود نگذاشته‌ایم.

مشکلات مربوط به حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌های دانشجوی است

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: مشکلات مربوط به حجاب و عفاف به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌های دانشجوی به‌خصوص بسیج دانشجویی است.

امین کشاورز با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اظهار کرد: انقلاب ما قبل از هر چیز رنگ و بویی فرهنگی داشت.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با بیان این که اما موضوع فرهنگ به فراموشی سپرده شده است که باید همه از جمله مسؤولان به فکر این موضوع باشند.

این فعال دانشجویی با بیان این که امروزه برخی اعتقادی به شبیخون فرهنگی نداند و دغدغه فرهنگی در وجود آن‌ها نیست از مشکلات مربوط به حجاب و عفاف به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌های دانشجوی به‌خصوص بسیج دانشجویی یاد کرد.

کشاورز گفت: باید بپذیریم که در زمینه حجاب و عفاف مشکلات زیادی وجود دارد که سرمنشا بسیاری از مشکلات است که باید این موضوع بیشتر مد‌نظر قرار گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *