آخرین اخبار
اشتراک گذاری
22 January 2020
کد مطلب : 50456

 

باتوجه به تحرکات کاندیدا های احتمالی حوزه گچساران و باشت از یک سال پیش،کاملا مشخص شده بود که آرا قشقایی ها حساس ترین پایگاه در انتخابات پیش رو در این حوزه است.به همین دلیل برنامه های مختلفی از طرف کاندیدا ها برای جذب و یا کانالیزه کردن این آرا منسجم برنامه ریزی شد.
باتوجه به ریزش قسمتی از آرا قومی و فکری تاجگردون بعد از انتخابات هفت اسفند ۹۴؛جذب آرا قشقایی برای پیروزی این دوره او بسیار حیاتی به نظر می آمد و در طرف مقابل رقبای او هم تمام تمرکز خود برای بهم زدن این پایگاه انجام می دادند.
تغییر لیدر در قشقایی ها، بلاتکلیفی یوسف باقری در آمدن و یا نیامدن تا زمان شروع ثبت نام،آمدن زهره فولادی به عنوان کاندیدا قشقایی هاکه بی رغبت به مذاکره هم نبود و نگه داشتن مطالبات قشقایی ها تا نزدیک به انتخابات،تهدید به افشاگری در مورد معامله بزرگان ایل،همه تلاش های تاجگردون برای مدیریت آرا قشقایی ها سوق دادن آنها به سمت خودش در این یک سال اخیر بود.
اما تمام این قواعد را هومان عسکری اصلاح طلب با اعلام حضور خود در گچساران و همراهی بزرگان قشقایی با او بهم زد. اعلام حضور هومان عسکری در گچساران حتی برای خود قشقایی ها هم غافلگیر کننده بود.با حضور هومان عسکری، احتمالا کمترین آرا قشقایی نصیب تاجگردون می شد و این مقدار آرا برای پیروزی او در انتخابات پیش رو کافی نبود.
حرکت تیم رسانه ای تاجگردون در فرمانداری گچساران در موقع ثبت نام عسکری نشان می داد که تنها برنامه ی آنها حذف کاندیدا قشقایی از طریق رد صلاحیت است.
سوالات در فرمانداری اولین گام برای زمینه سازی رد صلاحیت عسکری از طرف تیم تاجگردون بود.
صحبت های تاجگردون در باباکلان که “گفت:من اجازه نمی دهم که کاندیدا اجاره ای بیاید و شمارا فریب بدهد” اشاره ای تلویحی او بر حذف این کاندیدا جوان قشقایی بود.
بعد از نشست در سالن فرمانداری برنامه بعدی آنها، تهیه گزارش هایی از سوابق هومان عسکری و رساندن آن به دستگاه های امنیتی و شورای نگهبان بوده که ماموریت آن را دو نفر از قشقایی های حامی تاجگردون به بر عهده می گیرند و آن را با موفقیت انجام می دهند.
و نهایتا تکمیل کننده پرونده سازی برای رد صلاحیت عسکری،فیلم منقطع شده در سالن فرمانداری که توسط یکی از لیدر های رسانه ای تاجگردون مستقیم به تهران برده می شود تا اینکه مطمئن شوند به آن ترتیب اثر داده خواهد شد.
سوال اینجاست که چرا وقتی که خود تاجگردون و حامیان او همیشه این نقد را به اصولگرایان دارند که آنها بدنبال حذف او از طریق رد صلاحیت هستند، چرا الان خودشان بدنبال حذف رقیب خود از همین راه است.
قطعا کاندیدا قشقایی ها این سوتفاهم ها و شیطنت های ایجاد شده را برطرف کرده و به صحنه ی رقابت برمی گردد اما نماینده بداند که رقیبش در این دوره عملکرد خود اوست و به قول خودش اگر جواب رای و ککا گری قشقایی ها را داده دیگر نباید نگران پایگاه آرا خود در بین ایل قشقایی باشد و برای حذف کسی از صحنه انتخابات تلاش کند.
قشقایی ها هم در این دوره واقعا متوجه شدند که برداشتن قومیت گرایی فقط در شعار بوده و در عمل نه تنها این موضوع اتفاق نیفتاده بلکه روز به روز بیشتر هم می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

۳ responses to “پشت پرده رد صلاحیت کاندیدای قشقایی های گچساران”

  1. ایرج says:

    در زمان جنگ ایران و عراق ترک ولر وبلوچ و،،،،،همه برادر و یار بودند حالا بعد از چهل سال ب حذف قشقایی اونم توسط کاکاگری افتادید مگر خون شهیدان ما چه رنگی بود و چه مشلاتی برای جمهوری اسلامی بوجود اوردیم مگر نه اینکه ارز ارمانهای امام راحل دفاع کردیم و همیشه در همه صحنه ها بوده ایم و هستیم ،و پیرو خط رهبری بوده ایم چه میخاهند اجازه همربدهند تا کسان دیگری هم روی همین صندلی ها باشند مگر در این صندلی ها چه چیزی نهفته است ،

  2. قشقایی says:

    علاوه بر موارد ذکر شده در بالا اون جاسوس دو جانبه که نامش م ر ک است و برادرش ر ک تو همه جلسه ها لباس ترکی با ریش بلند بود و برنامه ها را به اطرافیان طرف مقابل از جمله ع ا داماد ت میداد

  3. ناشناس says:

    ایشون که گچسایرانی نیستند
    برن تو منطقه نورآباد کاندید بشن برا دور بعد
    مگه قشقایی ها چنتا راز دل ن.؟
    در ضمن تاجگردون هم تو صحنه نباشه
    ما کاندید اجاره ای نمی‌خواهیم
    به بچه های شهر خودمون رای میدهبم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *