آخرین اخبار

هشدار دادستان گچساران درباره تبلیغات انتخاباتی زودهنگام

امیر حمزه بازیار ظهر دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان گچساران که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اصل پیشگیری در بسیاری از موضوعات بخصوص مسائل اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است و پیشگیری به عنوان یکی از وظایف قانونی قوه قضائیه همیشه مورد تاکید است، […]

اشتراک گذاری
21 January 2020
کد مطلب : 50401

امیر حمزه بازیار ظهر دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان گچساران که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اصل پیشگیری در بسیاری از موضوعات بخصوص مسائل اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است و پیشگیری به عنوان یکی از وظایف قانونی قوه قضائیه همیشه مورد تاکید است، زیرا رعایت اصل پیشگیری هزینه‌های کمتری را برای فرد، جامعه و حاکمیت به دنبال دارد و نتایج آن نیز برای جامعه مطلوب‌تر خواهد بود.

دادستان شهرستان گچساران با اشاره به شروع تبلیغات زود هنگام در این شهرستان اذعان داشت:با توجه به اینکه هنوز بیش از یک ماه به برگزاری انتخابات مجلس مانده ولی متاسفانه تبلیغات انتخاباتی با حضور کاندیدا خیلی وقت است در این شهرستان شروع و این امر باعث ایجاد بی نظمی و مخل امنیت در شهر شده است.

بازیار افزود:از امروز دوشنبه تا زمان تبلیغات قانونی انتخابات برگزاری هر گونه همایش وجلسات در قالب هم اندیشی و همدلی و ..با طوایف مختلف در تالارها و اماکن عمومی اکیدا ممنوع می باشد و در صورت مشاهده توسط دستگاهای قضایی و امنیتی برخورد قاطع می شود.

وی خطاب به مدیر مسئولان و خبرنگاران و فعالان رسانه ای در خصوص انتشار هر گونه خبر تبلیغاتی بیان نمود:هیچ رسانه و سایتی نباید اخبار و تبلیغات کاندیدا پوشش بدهند چرا که به منزله تبلیغات زود هنگام محسوب می شود و با مدیر مسئول و خبرنگار ان سایت برخورد قانونی میشود و در صورت تکرار آن سایت فیلتر خواهد شد.

وی افزود : در صورت انتشار اخبار کذب و تشویش اذعان عمومی سردبیر رسانه تحت تعقیب قرار می گیرد.

دادستان شهرستان گچساران با اشاره به اینکه تا امروز مبنا خویشتن داری و حفظ حرمت کاندیدها بوده است ،تصریح کرد: از امروز تا زمان قانونی تبلیغات ، تبلیغات زود هنگام باید برچیده شود.

وی متذکر شد : مطالب توهین آمیز،اخبار در خصوص تهدید و تخریب در رسانه ها انتشار داده نشود.

بازیار اظهار داشت: از امروز مهر بطلان بر درب هر گونه تالار اعم از شخصی و یا دولتی و اماکن های عمومی و ملک های شخصی که در ان همایش های انتخاباتی با حضور کاندیدا برگزار شود زده می شود و ان مکان پلمپ و برای مدیریت ان مجموع پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی افزود:تبلیغات زودهنگام در این شهرستان باعث ایجاد بی نظمی،اخلال در امنیت مردم،توهین و تخریب و استفاده از سلاح ها توسط جوانان شد که این امر برای آینده انتخاباتی این شهرستان مناسب نیست ودر صورت مشاهده و رعایت نکردن کاندیدها و به تبع آن لیدرها مستند تخلفات را به دفاتر آیت اله جنتی و ریس قوه قضاییه ارسال خواهد شد و بر اساس تشخیص مجامع قضایی کاندید متخلف رد صلاحیت خواهد شد.

دادستان شهرستان گچساران با ممنوعیت اعلام کردن هر گونه تبلیغات انتخابی در اماکن عمومی ، پارکها ، ویلا یا باغهای شخصی خاطر نشان کرد:دهیاری و شوراهای روستاها هم مکلفند از قانون تبعیت کنند .

بازیار تاکید کرد : به هیچ تالاری مجوز داده نخواهد شد ، کاندیدها تا زمان تبلیغات قانونی فقط می توانند جلسات خود را در منازل شخصی آن هم در حد سی یا چهل نفر و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان خود برگزار نمایند.

وی با اظهار اینکه وظیفه‌ مسئولان ایجاد شور عمومی توأم با آرامش انتخاباتی است تصریح کرد : همه ما به عنوان دست اندرکاران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تعامل یکدیگر و با قانونمداری و اصل بیطرفی و احترام به تفکرات سیاسی این رویداد مهم سیاسی را به پیش خواهیم برد.

بازیار با بیان اینکه اولین پرونده قضایی مدیر متخلف دولتی در حوزه تبلیغات انتخاباتی تشکیل شده افزود: با شرایطی که پیش می رود برای قریب یک سوم مدیران پرونده قضایی تشکیل می شود.

با اشاره به لزوم بی طرفی مدیران در انتخابات آتی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید در ستاد‌های انتخاباتی حضور یابند و از عنوان مدیریت و اماکن دولتی سوء استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد:جذب نیرو و استخدام افراد در ادارات و شرکت های پیمانی و قراردادی در این ایام ممنوع می باشد .

دادستان شهرستان گچساران تاکید کرد : گزارشگران فساد به هر دلیلی از فساد مطلع شدند و آن را به مراجع مربوطه گزارش کردند، مورد حمایت قرار میگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی زمینه‌ها مردم بهترین ناظر هستند و در بحث انتخابات نیز می‌توانند به خوبی ایفای نقش کنند و در راستای سلامت و امنیت انتخابات کمک کار دستگاه‌های متولی باشند.

بازیارخاطرنشان کرد : انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی همواره مورد قضاوت افکار عمومی قرار داشته است و مردم نیز همواره تمام فرایند این رویداد مهم سیاسی را رصد می کنند.

دادستان شهرستان گچساران گفت: رعایت قانون مداری در ایام انتخابات یک اصل است و باید کسانی که قصد ورود به مجلس و محل قانون گذاری کشور را دارند، قوانین انتخابات را نیز رعایت کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “هشدار دادستان گچساران درباره تبلیغات انتخاباتی زودهنگام”

  1. هههههههههه says:

    یک کم زود تذکر دادید صبر کنید بعد از انتخابات هشداااااااااااااررررررررررر بدید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *