آخرین اخبار

اولین گلزار شهیدی در استان که ثبت ملی شد+ تصویر

مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلزار شهید هدایت‌الله طیب ثبت ملی شد. به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، سید مصطفی مهدی در جمع خبرنگاران با بیان این که در مهرماه امسال رویداد و رخداد بزرگی را در استان خواهیم داشت، اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی یک‌هزار و […]

اشتراک گذاری
19 September 2016
کد مطلب : 490

13950627001201_photol

مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلزار شهید هدایت‌الله طیب ثبت ملی شد.

به گزارش سایت استان کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، سید مصطفی مهدی در جمع خبرنگاران با بیان این که در مهرماه امسال رویداد و رخداد بزرگی را در استان خواهیم داشت، اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی یک‌هزار و ۸۰۰ شهید استان بزرگترین رویداد فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ظرف همه سال‌های اخیر است.

وی با بیان اینکه سرداران و فرماندهان و شهدای شاخصی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که یکی از آن‌ها شهید هدایت‌الله طیب است، افزود: به همین منظور گلزار شهید هدایت‌الله طیب ثبت ملی شد.

این مسؤول گفت: گلزار شهید طیب به عنوان اولین گلزار شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان ثبت ملی شد.

وی با بیان این که اسناد مورد نیاز برای ثبت گلزار شهید طیب تهیه شد، افزود: این کار گام بزرگی در استان برای تجلیل از مقام شامخ شهدا به شمار می‌رود.

مهدی از شهید هدایت‌الله طیب به عنوان شهید شاخص نام برد و گفت: به همین دلیل گلزار شهید طیب به عنوان اولین گلزار روستایی تک شهیدی است که ثبت ملی شد.

وی هدف از این کار را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان و اظهار کرد: گلزارهای شهدا جزو مکان‌هایی هستند که می‌توانند همواره مبلغ تمام عیار فداکاری‌ها و ایثار و از خودگذشتگی بهترین افراد امت اسلامی باشند.

مهدی از ثبت ملی بقیه گلزارهای شهدا در آینده خبر داد و گفت: شهدا میراث‌های معنوی ما هستند که با ثبت گلزارهای آن‌ها اقدام بزرگی در راستای اجر گذاشتن به ایثارگری آن‌ها در جامعه خواهد شد.

شهید هدایت‌الله طیب از جوانان متعهد و انقلابی برخاسته از روستای تنگه‌بر سفید بخش سوق کهگیلویه و بویراحمد و متولد سال ۳۳ از مؤسسان انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا به شمار می‌رود. این شهید شاخص با کنار گذاشتن درس و حضور در کشور در روز ۵ فروردین سال ۶۱ و در عملیات فتح‌المبین به فیض شهادت رسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *