آخرین اخبار

کهگیلویه و بویراحمد گرانفروش ترین استان

مرکز آمار ایران گزیده قیمت محصولات کشاورزی را در فصل تابستان اعلام کرده است. بر این اساس کهگیلویه و بویراحمد گرانفروش ترین استان در دو گروه محصولات کشاورزی معرفی شده‌ است.

اشتراک گذاری
08 December 2016
کد مطلب : 4785

توجه ویژه به تولید محصولات کشاورزی همواره در دستور کار متولیان کشاورزی استان بوده است. در این بین توجه به موضوع اقتصادی این محصولات ، همواره یکی از دغدغه های کشاورزان و مسئولان بوده و هست.

مرکز آمار ایران گزیده قیمت محصولات کشاورزی را در فصل تابستان اعلام کرده است. بر این اساس در هر گروه کالایی ارزانفروش‌ترین و گرانفروش‌ترین استان‌ها معرفی شده‌اند.
در این لیست ، استان کهگیلویه و بویراحمد ، در دو گروه کالایی جز ، گرانفروش ترین استان های کشور بوده است
محصولات جالیزی/هندوانه
بر اساس این گزارش،در فصل تابستان ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم هندوانه در کل کشور ۴۲۵۱ ریال بوده است. استان کهکیلویه و بویراحمد با ۸۰۱۴ ریال بیشترین و استان همدان با ۲۹۵۷ ریال کمترین قیمت فروش را در کل کشور داشته‌اند. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۴ افزایشی معادل ۷۵.۸۰ درصد داشته است.
گوجه فرنگی
در تابستان ۱۳۹۵ قیمت فروش یک کیلوگرم گوجه فرنگی در کل کشور ۳۵۸۰ ریال بوده است. بالاترین قیمت فروش را استان کهکیلویه و بویر احمد با ۱۴۸۷۵ ریال و پایین‌ترین قیمت فروش را استان همدان با ۲۹۲۲ ریال داشته‌اند. قیمت فروش این محصول در تابستان ۹۵ نسبت به تابستان ۹۴ معادل ۷.۴۳ درصد کاهش داشته است./تابناک

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *