آخرین اخبار
اشتراک گذاری
28 October 2019
کد مطلب : 46921
شاید یکی از پر اختلاف ترین شوراهای شهرهای استان مربوط به شهر یاسوج باشد به گونه ای که این اختلافات تاثیرات بسیار منفی بر عملکرد آن داشته است و تا حدودی شهردار یاسوج هم در سایه این اختلافات ، خود را چندان پاسخگو نمی بیند و همین عاملی برای انجام برخی تخلفات شده است چیزی که هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج بر آن تاکید دارد .
دو دستگی در شورای شهر یاسوج پس از انتخاب هیئت رئیسه که اتفاقا به گروه اقلیت شورا رسید! باعث شده است که عملا بسیاری از امور شورا معلق بماند! در یکی از نشست های اخیر این اختلافات بسیار پررنگ بود و تقریبا در همه موضوعات مطرح شده ، اختلافات به یک مانع اساسی برای رسیدن به توافقی منطقی تبدیل شد. بحث کمیسیون ها ، سخنگوی شورا و برخی موضوعات دیگر وجود داشت و دارد که تنش ها و اختلافات اعضا را به حد اعلا رسانده است.
در یکی از این نشست ها مباحثی در خصوص تخلفات و ضعف شهردار یاسوج مطرح شد که به نظر می رسید این انتقادات لابه لای اختلافات اعضا گم شده است اما با باز شدن پای استانداری به موضوع تخلفات شهردار یاسوج ، اکنون به نظر می رسد ، در صورت تفکیک موضوع اختلافات اعضای شورا با بحث رسیدگی به موضوعات حیاتی ، احتمال استیضاح یا برخورد با شهردار وارد فاز عملیاتی شود.
دو روز پیش جلسه ای در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی اعضای شورای شهر ، شهردار یاسوج ، معاونین استاندار و به ریاست احد جمالی معاون سیاسی استاندار با عنوان “جلسه هم اندیشی اعضا هیئت تخلفات اداری، استانداری و اعضای شورای شهر در خصوص تخلفات شهردار یاسوج و حل اختلافات اعضای شورای شهر” برگزار شد .
دبیر و عضو شورای شهر یاسوج در خصوص این جلسه  ، گفت : متاسفانه اختلافات اعضای شورا به اندازه ای زیاد شده است که یک دو دستگی کامل در شورا مشهود است که همین دو دستگی باعث شده است دو گروه اقلیت و اکثریت بوجود آید.
فرشاد نگین تاجی افزود : در مورد مطرح شدن اختلاف اعضا در جلسه استانداری ، مواردی مطرح شد اما نکته مهم این است که متاسفانه این اختلافات شورا باعث شده است که برخی از موضوعات مهم و برخی کارکردهای اساسی شورا در بحث نظارت و یا برنامه ریزی چندان موفق عمل نکند.
نگین تاجی ادامه داد : مهمترین موضوع مطرح شده در جلسه استانداری ، بحث تخلفات شهردار یاسوج بود که از نظر ما اینگونه به نظر می رسد که آقای مقدم توانسته است از اختلافات موجود در شورای شهر برای انجام تخلفات سوء استفاده کند.
 دبیر شورای شهر یاسوج گفت : مصادیق تخلفات شهردار یاسوج زیاد است که بسیاری از این تخلفات در نشست استانداری مطرح شد .
نگین تاجی افزود : به عنوان مثال یکی از تخلفات شهردار یاسوج در خصوص محل استفاده قیرهای رایگان است که تخلف کاملا مشهود است و شهردار این قیرها را در جایی غیر از آنچه که محل قانونی بوده است مصرف کرده است ! یعنی به نوعی هر کجا که خود تشخیص داده ، استفاده کرده است!
وی ادامه داد : یکی دیگر از تخلفات مربوط به مسائل مالی و بودجه ای شهرداری است . طبق بودجه تصویبی شهردار یاسوج باید ۶۰ درصد این بودجه را صرف امور عمرانی می کرد اما وی ۱۰۰ درصد بودجه را صرف هزینه های جاری و حقوق کرده است!
نگین تاجی گفت : موارد تخلفی شهردار در حضور معاون سیاسی و دیگر اعضای جلسه مطرح شد که هر چند مقدم برخی دفاعیات را از خود انجام داد اما به نظر نمی رسید کسی از این پاسخ ها قانع شده باشد . لذا از طرف معاون سیاسی استاندار مطرح شد که مسئولین مرتبط در استانداری خود تحقیقات مستقلی را در خصوص تخلفات شهردار آغاز خواهند کرد.
نگین تاجی در پایان گفت : مطمئنا اختلافات اعضای شورا تا حدودی می تواند طبیعی باشد اما ما انتظار داریم در موضوعات مهم و حساس مانند تخلفات شهردار یا موضوعاتی که به منافع عمومی و توسعه زیر ساخت ها مربوط می شود ، اختلافات غیر مرتبط با موضوع در تصمیم گیری ها دخالت داده نشوند .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *