آخرین اخبار
اشتراک گذاری
23 October 2019
کد مطلب : 46559

چه غذاهایی برای فشار خون مضر هستند؟ غذاهای مفید و غذاهای مضر برای فشار خون را بشناسید؟ ویژگی بهترین رژیم غذایی برای فشار خون بالا چیست؟


چه غذاهایی برای فشار خون مضر هستند؟ غذاهای مفید و غذاهای مضر برای فشار خون را بشناسید؟ ویژگی بهترین رژیم غذایی برای فشار خون بالا چیست؟ حدود ۱۰۳ میلیون فرد بزرگسال آمریکایی به فشار خون بالا (پرفشاری خون) مبتلا هستند، به گفته انجمن قلب آمریکا، اگر فشار خون بالا دارید، میتوانید با داشتن یک رژیم غذایی سالم آن را پایین بیاورید.

رژیم غذایی سالم برای فشار خون

پروتئین بدون چربی
حبوبات
غلات کامل
لبنیات کم چرب
میوه ها و سبزیجات
بسیاری از غذاها و سبزیجات میتوانند از کاهش فشار خون جلوگیری کنند.

غذاهای مضر برای فشار خون بالا

نمک

نمک و سدیم در زندگی با فشار خون بالا و بیماری های قلبی دشمن شما هستند.

گوشت های فرآوری شده


گوشت های فرآوری شده سرشار از سدیم هستند. این گوشت ها اغلب فرآوری و طعم دار شده و با نمک نگهداری میشوند.

پیتزاهای منجمد


هر پیتزایی برای کسانی که میخواهند بر مصرف سدیم خود نظارت داشته باشند انتخاب بدی است. ترکیب پنیر، گوشت های فرآوری شده، سس گوجه فرنگی، و خمیر پیتزا سدیم زیادی به همراه دارند. پیتزای منجمد برای افراد مبتلا به فشار خون بالا به طور ویژه ای خطرناک است برای حفظ مزه پیتزا پس از پخته شدن، تولید کنندگان مقدار زیادی نمک به آن می زنند.

خیار شور


نگهداری هرگونه مواد غذایی به نمک نیاز دارد. نمک از فاسد شدن غذا جلوگیری کرده و باعث میشود برای مدت بیشتری قابل خوردن باشد. با این حال نمک میتواند حتی خیار را به یک اسفنج سرشار از سدیم تبدیل کند.
هرچه سبزیجات بیشتر در کنسروها و مایعات نگهدارنده بمانند، سدیم بیشتری را به خود جذب میکنند. یک شیشه خیارشور حاوی ۳۹۰ میلی گرم سدیم است. با این حال گزینه های دارای سدیم کمتر هم موجود است.

سوپ های کنسرو شده


آماده سازی این سوپ ها بسیار ساده است به ویژه وقتی زمان کمی دارید یا حالتان خوب نیست. با این حال این سوپ ها دارای مقادیر زیاد سدیم هستند. سوپ های کنسرو شده و بسته بندی شده نیز میتوانند برای فشار خون بد باشند. برخی سوپ ها تنها در یک وعده ۹۰۰ میلی گرم سدیم را وارد بدن میکنند که معادل نصف پیمانه است.
قند

قند، به ویژه نوشیدنی های قند دار، در چاقی همه گروه های سنی نقش دارد. فشار خون بالا در میان افرادی که اضافه وزن داشته یا چاق هستند شیوع بیشتری دارد.

پوست مرغ و غذاهای بسته بندی

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید مصرف چربی های اشباع را کاهش داده و از مصرف چربی های های ترنس پرهیز کنند. مواد غذایی ای که حاوی مقادیر بالای چربی های اشباع هستند عبارتند از:

پوست مرغ
لبنیات پرچرب
گوشت قرمز
کره

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *