آخرین اخبار
اشتراک گذاری
15 October 2019
کد مطلب : 46312

در روزهای اخیر نشست تعدادی از اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در تهران با حضور سید باقر موسوی جهان آباد از چهره های مطرح اصلاح طلبی برگزار شد.
بر اساس شنیده ها این نشست حاشیه هایی را به دنبال داشته است از جمله این که اختلافاتی در خصوص حمایت یا عدم حمایت از برخی چهره های اصلاح طلب و همچنین انتخاب نامزد نهایی وجود دارد به خصوص بحث هایی درباره موضعگیری های سید باقر موسوی به وجود امده است.
گفته شده حمایت موسوی از ایزدپناه باعث انتقاد دیگر حاضران در جلسه شده و نسبت به این موضوع اعتراض داشتند؛ منتقدین به موسوی اعتقاد دارند ایزدپناه توانایی مدیریت جبهه اصلاح طلبان و همچنین جلب آرای مردم این دو حوزه انتخابیه را ندارد و دلیل این موضوع را عدم شناخت کافی مردم از وی عنوان کرده اند.
البته به نظر می رسد خود موسوی نیز برخی از انتقادات را قبول دارد و نظرات حاضرین در جلسه را پذیرفته است و همین مساله یک سردرگمی عجیب برای وی و دیگران به وجود آورده است.
یکی دیگر از موضوعاتی که در این نشست مطرح شده است موضوع حمایت از محمدعلی وکیلی نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی است، که این مساله با مخالفت شدید سید باقر موسوی مواجه شده است و ضمن انتقاد از عملکرد وکیلی، اعلام کرد وی نباید در بویراحمد نامزد شود و دلیلی برای حمایت از او وجود ندارد.
از طرف دیگر به نظر می رسد محمد بهرامی از چهره های اصلاح طلب این حوزه انتخابیه، همچنان جایگاهی در میان نظرات سران اصلاح طلب بویراحمد و دنا برای قرار گرفتن در میان نامزدهای اتخابات مجلس ندارد.
با این تفاسیر و صحبت هایی که از این نشست به بیرون درز کرده است، نشان می دهد سردرگمی در میان اردوگاه اصلاح طلبان بویراحمد و دنا همچنان وجود دارد و جلسات مختلف برای مشخص کردن گزینه نهایی به نتیج های نرسیده است؛ موضوعی که شاید بیش تر از همه به سود غلام محمد زارعی باشد تا از این فرصت استفاده کرده و بتواند آرای اصلاح طلبان را در سبد رای خود ببیند. منابع موثق « خبردنا « که در این نشست حضور دارند گزارش داده اند که پس از ارائه مباحث مفصل و مبسوط در خصوص وحدت اصلاح طلبان‌ « بویراحمد ودنا « و معرفی کاندیدای نهایی برای انتخابات اسفند ماه با حمایت همه اصلاح طلبان مقرر شد که افراد حاضر کاندیدای مورد نظر خود را با ذکر دلایل مشخص اعلام نمایند.
این گزارش تصریح دارد که آقایان « ایزدپناه ، بهرامی ، فروزان و وکیلی « هرکدام موافقان و مخالفان جدی خود را داشتند .
سید « باقر موسوی جهان آباد» در این نشست ضمن برشمردن اهمیت وحدت و اجماع بر روی یک کاندیدای واحد برای حضور پیروزمندانه در انتخابات اسفندماه کاندیدای اول و دوم خود را به ترتیب آقایان» ایزدپناه و قوام فروزان « عنوان می کند که با مخالفت برخی حاضران مواجه می شود.
سید « باقر موسوی جهان آباد « علت انتخاب « ایزدپناه « را بعنوان کاندیدای اول خود تاکید بر ویژگی های اصلاح طلبی این فرد بیان می کند و وقتی با مخالفت حامیان وکیلی در این نشست مواجه می شود به صراحت تاکید می کند که « معتقدم ایزدپناه از وکیلی اصلاح طلب تر است و بر روی مواضع اصلاح طلبی بیشتر ایستادگی کرده و خواهد کرد و لغزشی ندارد و نخواهد داشت».
گفته می شود پس از مباحث چالشی بسیار در این جلسه تعدادی از مخالفان ایزدپناه معتقد بودند که وی پتانسیل رای آوری در بویراحمد و دنا را ندارد و معرفی ایشان سبب شکست اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو خواهد شد .
سید «باقر موسوی جهان آباد « در واکنش به این اظهار نظر مخالفان « ضمن رد آن عنوان می کند که‌ هدف ما در این دوره انتخابات « احیائ» جریان اصلاح طلبی اصیل در بویراحمد و دنا است و پیروزی در مرحله بعدی قرار دارد .
منابع موثق گزارش داده اند که سید « باقر موسوی جهان آباد « در پایان این نشست اعلام می کند « یا ما برروی گزینه نهایی به توافق خواهیم رسید و یا از طرف شورای اصلاح طلبان بیانیه ای صادر و اعلام خواهیم کرد کاندیدای در این دوره از انتخابات نخواهیم داشت « که این موضع رئیس شورای اصلاح طلبان استان « کهگیلویه و بویراحمد « به مذاق برخی از حاضران خوش نیامد و پیشنهاد شد جلسات تا رسیدن به نتیجه مشخص استمرار داشته باشد .
پیگیری های خبر دنا از این جلسات تایید می کند که « غلام محمد زارعی « نماینده فعلی « بویراحمد و دنا « که چندین دوره متوالی حمایت اصلاح طلبان این حوزه انتخابیه را پشت سر خود داشت بطور کلی از گردونه حتی بررسی های اولیه خارج شده است و قطعا در انتخابات پیش رو این حمایت بسیار مهم را با خود همراه نخواهد داشت .
گفته می شود جلسه مهم دیگری با محوریت سید « باقر موسوی جهان آباد « و تعداد دیگری از اصلاح طلبان شاخص « بویراحمد و دنا « بزودی در منطقه « دشت روم « برگزار خواهد شد .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *