آخرین اخبار

در کارخانه آرد،نشاسته و گلوکز دنا چه می گذرد؟

  کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در سایه سومدیریت متاسفانه حال و روز بحرانی بخود گرفته است. کارخانه ای که به طور مستقیم با جان هزاران نفر از مردم استان به واسطه آردی که برای نانوایی ها تولید می کند سرو کار دارد و طی روزهای اخیر خبرهایی در رسانه […]

اشتراک گذاری
06 October 2019
کد مطلب : 46094

 

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز دنا وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در سایه سومدیریت متاسفانه حال و روز بحرانی بخود گرفته است.

کارخانه ای که به طور مستقیم با جان هزاران نفر از مردم استان به واسطه آردی که برای نانوایی ها تولید می کند سرو کار دارد و طی روزهای اخیر خبرهایی در رسانه های استانی در خصوص آرد های شپشک زده و آلوده منتشر شد که می طلبد بدون فوت وقت نهاد های نظارتی از جمله استانداری به این حوزه ورود کنند و با مسببان و سومدیریتی که وجود دارد برخورد جدی شود.

این اول ماجراست،عملکرد این کارخانه در طول سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کسی برای آن دل نمی‌سوزاند و بارها این کارخانه به دلیل آلودگی‌های میکروبی، وجود شپشک و عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شده و ضعف مدیریتی بر این کارخانه تا حدی بود که فعالیت ۳۳۰ نیروی کار در سال ۸۶ به حدود ۴۰ کارگر در سال ۹۸ رسیده و به جایی اینکه هر روز شاهد پیشرفت و توسعه این کارخانه باشیم، هر روز شاهد زوال و نابودی آن و فرسوگی و مستهلک شدن ماشین آلات آن می‌باشیم.

البته در بحث بهسازی اکبری مدیر این کارخانه مدعی است ۱۵ میلیارد نیاز می باشد که طی چند سال گذشته ۷ میلیارد تزریق شده بود که متاسفانه بجای اینکه این هزینه صرف خرید ماشین آلات شود بیشتر در حوزه آسفالت و رنگ کاری هزینه شد و جاهای هم که در حوزه تجهیزات هزینه شد به صورت غیر اصولی بوده

چرا کارخانجات استان یکی پس از دیگری به بهانه عجیب در حال نابودی هستند؟ حکایت بهسازی و مستهلک بودن تجهیزات بیشتر به بهانه همیشگی تبدیل شده است به طور مثال کارخانه قند با همین ترفند واگذار شد ولی متاسفانه به تعطیلی کامل کشانده شد.

مگر سازمان اقتصادی کوثر طی این چند سال نظارت جدی به این کارخانه و دست های پشت پرده ای که قصد چنبره بر سیستم مدیریتی آن داشته و دارند ندارد ؟

بحث استخدامی های اخیری هم که انجام شده و مدیریت تقریبا پروازی آن(حضور ۲ روز تا نهایت ۴ روز در هفته مدیر این کارخانه در استان) مرثیه جدایی است اما مقوله مهم و حیاتی تر بحث کیفیت و بهداشت مواد تولیدی این کارخانه است و امیدواریم در این مورد هیچ گونه مماشاتی صورت نگیرد و با مدیریت اصولی و مستقل از جریانات پشت پرده در مسیر اصلیش گام بردارد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *