آخرین اخبار
اشتراک گذاری
01 October 2019
کد مطلب : 46000

چندصباحی است که فیلمی کوتاه از آقای تاجگردون در فضای مجازی منتشر و دست به دست میشود که باعث بروز واکنش هایی در اقشار مختلف مردم شده است.
در یک نمای دو دقیقه ای و در جلسه ای که باحضور آقای پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیریت بازآفرینی شهری کشور برگزار شده است تاجگردون مانند روال همیشگی خویش که ترکیبی از خاطره و کنایه میباشد فرمایشاتی رابیان میکند که نیک قابل تامل میباشد.

آنچه این سخنان را برجسته تر و در ذهن مخاطب تاثیرگذارتر مینماید، تلاش تیم رسانه ای تاجگردون در برجسته سازی موضوع قدمت بلادشاپور میباشد. آنجا که تیم رسانه ای تاجگردون تلاش میکند تا با باز نویسی سخنان تاجگردون در این تیزر کوتاه، بذر نفاق بپاشد و پاسخی به مسائل ابتدای شهریور و سخنان حاج عدل و میراث فرهنگی داده باشد. آنچه مبرهن و واضح مینماید دو موضوعِ قدمت بافت بلادشاپور و مسوولیت های مرتبط تاجگردون در این ایام میباشد که به نوعی رابطه ی علت و معلولی دارند. فارغ از اینکه چه کسانی نماینده ی کهگیلویه بوده و هستند، بافت تاریخی بلاد شاپور متعلق به تاریخ و فرهنگ و اقتدار کهگیلویه و ایران زمین میباشد و احیای آن ارتباطی به تفکرات سیاسی یا وابستگی های جناحی نداشته وندارد.

یکی از مولفه های فکری رفورمیست ها، محیط زیست و منابع طبیعی و تاریخی و حفظ آنان میباشد و هرگاه برای پر شدن سبد آرای خویش لب به سخن گشوده اند اغلب نیز پیرامون محیط زیست و مکانهای تاریخی سخن رانده اند. اینک که جناب آقای تاجگردون آنچنان وانمود مینمایند که بسیار نگران بافت تاریخی بلاد شاپور است از ایشان و برای تنویرافکار عمومی آحاد جامعه چند پرسش را مطرح مینمایم باشد که درمانی باشد بر دردی که به ناسور میرسد. ۱- آقای تاجگردون، فریاد زدن یک معضل ، راه حلی مناسب برای رفع آن مشکل نمیباشد. اینکه شما به دلایل مشخص مسئله ای را مطرح میکنیدکه همه ازوجود آن مشکل آگاهی دارند چاره ساز نیست بلکه حل مشکلات فرسودگی و تخریب بلاد شاپور، نیاز به عمل دارد نه نجواهای مغرضانه از پشت تریبون در اتاق های دربسته. اینکه شما به فکر بلاد شاپور باشید بسیار موجب غرور و خرسندی مینماید اما سوال اینجاست شما از کی به فکر بلاد شاپورافتاده اید و تاکنون چه اقدام مثبتی در راه حل مشکلات این مجموعه ی تاریخی برداشته اید؟ اینکه مدتهای طولانی برنامه و بودجه ی یک کشور با حرکت انگشتان شما و جوهرخودکار شما به ثبت و تحقق میرسد برهمگان آشکار میباشد اما شما در ۸ سال وکالتتان در کمیسیون های برنامه و بودجه و تلفیق بودجه چرا قدمی برای حل مشکلات بافت بلاد برنداشتید؟ چرا هنگامی که اعتبار میلیاردی برای دویست متر خیابان بلادیان ذهنتان را مشغول کرده بود به فکر بلادشاپور نبودید؟ شما چقدر فرصت داشتید تا بلاد شاپور را احیا کنید و نکردید؟ اینک دیگر با سیاست طعنه و نفاق حرفتان خریداری ندارد. ۲- آقای تاجگردون شماکه این همه سینه چاک بافت تاریخی بلاد شاپور هستید چگونه از آن همه میراث تاریخی و فرهنگی در گچساران غافلید؟ چگونه مجموعه های قلاع و قنوات در مناطق نازمکان و آرو و دیل و اسپر و مارین و انبارگاه و لیشتر و باشت و باوی و سرآب بیز و نارک و …. راکه در حوزه ی انتخابیه ی شما قراردارند به فراموشی سپرده اید ودایه ی دلسوز تراز مادر شده اید؟

شما اگر به صدق سخن میگوئید برای احیای میراث فرهنگی حوزه ی گچساران و باشت قدمی بردارید بلاد شاپور پیشکش.

۳- آقای تاجگردون، شما را به عنوان مرد هزار پستوی سیاست میشناسیم. شما را به عنوان انسانی میشناسیم که تمام مسائل اجتماعی وانسانی را از دریچه ی طرح و بودجه و بدتراز آن کرامت انسانی را در قالب آجر و سیمان و گچ و ملات میبینید. آقای تاجگردون ، شما به عنوان رئیس کمیسون برنامه و بودجه ی کشور، حق اظهار در مسائل مختلف حوزه های متفاوت را دارا میباشید اما اگر نماینده ای دیگر در مورد حوزه ی انتخابیه ی شما مصاحبه ای کند و حرفی بزند چه حالی پیدا میکنید؟ اگر کسی در مورد اعتیاد و سرقت و طلاق و بیکاری در گچساران کلامی را نقل نماید واکنش جنابتان چیست؟ یادتان می آید در مورد سوژه ی گدائی در گچساران چه کمپینی به راه انداختید؟ شهر من گدا ندارد، معرف خاطرتان هست؟ شما که به عنوان قهرمان بی همتای اقتصاد و بودجه در هرجائی حتی اردوی ورزشکاران ناشنوایان کشور حضور دارید چرا؛ واقعا چرا در سال های گذشته اقدامی برای احیای بافت های تاریخی نکردید؟ مگر بافت بلاد شاپور با قلعه ی دیشموک تفاوت دارد؟ خارج از موضوع قدمت، هر دو از افتخارات کهگیلویه هستند ، از پل دختر دشمن زیاری تا قلعه کَرِه درچرام ، از بافت قدیمی چنگلوا تا آسیاب های القچین و تل بابونه..از سرفاریاب تا بهمئی.. آنچه مورد بی مهری شماست انسانها و کرامت آنان است. شما که در حوزه های دیگر برای کاندیدای دلخواهتان سخنرانی میکنید تا در جلسات شعرا به عنوان مهمان به شاعری برجسته کنایه میزنید، آیا بر می تابید یکی از همکارانتان در مجلس، نسبت به اوضاع وخیم اقشار مختلف محله های لبنان و رادک و سادات و پربالی وپل برجستانی و فقر فراوان و جوانان بیکار و تبعیضات و تعصبات شما سخنی بر زبان بیاورد ؟ پس آگاه باشید که مردم جنس سخنان شمارا میشناسند و میدانند سخن خیر با حرف نفاق چه تفاوت هایی دارد. اینکه آتشکده و قلعه های آرو و نازمکان و مارین قدمتی بسیار بیشتر از بلادیان دارند ولی شما در بلادیان جشن به راه انداختید و گروه ارکستر و فریاد و رقص! مفهوم عدالت و خیر خواهی شما را میرساند، گچساران و باشت را آباد کنید بلاد شاپور اگر آجر به آجر تخریب شود بهتر است تا با خنجر کنایه و نوش داروی نفاق آباد شود.

One response to “تاجگردون، از قلعه ی دیشموک تا بافت بلاد؛ فریب یا امید؟؟”

  1. گچساران says:

    الان بجز کسانی که اطراف نماینده هستند بقیه مردم گچساران و باشت و روستاها همگی در فقر و سختی و بیکاری و تبعیض قرون وسطایی بسر میبرند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *