آخرین اخبار

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در گچساران

همایش ((احلی من العسل))  با حضور ۴۰۰دانش آموزان پسر نوجوان در مسجد صاحب الزمان (عج)  در این شهرستان برگزار شد. براساس این گزارش، سوگواره «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در روز ششم ماه محرم در بقاع متبرکه و مساجد شهرستان‌ها برگزار می‌شود که امسال به دلیل تقارن ششمین روز ماه محرم با  روز […]

اشتراک گذاری
08 September 2019
کد مطلب : 45481

همایش ((احلی من العسل))  با حضور ۴۰۰دانش آموزان پسر نوجوان در مسجد صاحب الزمان (عج)  در این شهرستان برگزار شد.

براساس این گزارش، سوگواره «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور در روز ششم ماه محرم در بقاع متبرکه و مساجد شهرستان‌ها برگزار می‌شود که امسال به دلیل تقارن ششمین روز ماه محرم با  روز جمعه برگزاری این جشنواره به شنبه ۱۶ شهریورماه موکول شد.

 در این مراسم حجت الاسلام محد رشید سعیدی کیا اظهار کرد: نامگذاری این سوگواره با عبارت ‘احلی من العسل’ در واقع یادآور پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) در جواب این سؤال که ‘مرگ در نزد تو چگونه است’ و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت ‘مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است ‘ نامگذاری شده است.

 امام جمعه موقت گچساران خطاب به نوجوانان ابراز کرد:مهم‌ترین پیام شهادت حضرت قاسم بن الحسن(ع) در واقعه کربلا این است که تبعیت از ولایت و ولایتمداری سن و سال نمی‌شناسد و هر وقت ولی زمان فرمان جهاد صادر کرد در هر سن و سالی که هستید باید تبعیت کرد.

 در ادامه این مراسم ایوب مقیمی عنوان کرد: سوگواره «احلی من‌ العسل» به مناسبت بزرگداشت مقام حضرت قاسم بن‌ الحسن (علیه السلام) به عنوان الگوی نوجوانان عاشورایی است.

مقیمی تصریح کرد: آشنایی نوجوانان با شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان الگوی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت طلبی، جوانمردی، ولایتمداری و مبارزه با ظلم و ظالم از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: تعمیق باورهای دینی، اعتقادی دانش‌آموزان و اخلاق مداری، از جمله برنامه‌هایی است که در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانش‌آموزان در دستگاه تعلیم و تربیت با دقت نظر بالایی دنبال خواهد شد.

 به گزارش فارس، تعدادی از دانش آموزان مقاطع متوسطه دوره اول  از دبیرستان ‌های شهید همت،شهید آوینی و آزادگان با بستن سربندهای منقش به نام حضرت سید الشهدا (ع) و ائمه اطهار (ع) فریاد ‘لبیک یا حسین’ سر دادند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *