آخرین اخبار
اشتراک گذاری
27 August 2019
کد مطلب : 45201

شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه ای عملکرد نمایندگان در استان را مورد تحلیل و انتقاد قرار دادند.

بسمه تعالی
استاندار محترم کهگلویه و بویراحمد
جناب آقای کلانتری
با سلام و احترام

همانگونه که مستحضر هستید، استاندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی و نماینده مستقیم دولت در استان، نقش تعیین کننده ای در عزل و نصب مدیران استانی دارد و به عنوان یکی از کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف و مکلف است که در تعیین مسئولین در حوزه های مربوطه نهایت دقت را به کار بگیرد و مسئولی که مقید به آرمان های نظام و انقلاب و خطوط فکری امامین انقلاب و دلسوز و خادم مردم باشد را برگزیند؛ همچنین اجازه دخالت افراد و شخصیت های سیاسی غیرمرتبط به این امر را ندهد.
علی الخصوص اگر آن مسئول در حوزه فرهنگ و ارشاد باشد!
باتوجه به شرایط و ویژگی های فرهنگی و بومی استان، مردم انقلابی و دانشجویان فرهیخته استان نیازمند و خواهان فردی هستند که عنان حوزه فرهنگ را دست بگیرد که از سیاسی کاری دراین حوزه و برخی اقدامات که رنگ و‌بوی جناحی و گروهی دارد بپرهیزد. مسئولی که سابقه درخشان و قابل قبولی در زمینه فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی استان داشته باشد و دراین زمینه فعال و متخصص باشد.
مدیری که به طور کامل از مشکلات فرهنگی استان اطلاع داشته باشد و حل کردن این معضلات که دارد تیشه به ریشه خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی میزند تمام تلاش خودرا بکار گیرد.
مدیری که چهارچوب های عقیدتی، عرف رایج در استان، هنجارها و ناهنجاری های فرهنگی، خطوط قرمز فرهنگی و… خوب بشناسد و درراستای گسترش مسائل فرهنگی و افزایش نشاط صحیح در استان تلاش کند نه اینکه دست نشانده افرادی باشد که سودای قدرت دارند و می خواهند فرهنگ که مهمترین مسئله هر جامعه ای هست را دست خوش سیاسی بازی ها و سیاست زدگی ها کنند و ازاین طریق عطش منفعت طلبی شخصی خودرا سیراب کنند!
در حیطه انتخاب مدیران، نماینده مجلس قانوناََ حق دخالت ندارد. نماینده به عنوان فرد میتواند تصمیم سازی کند اما حق تصمیم گیری برای امور غیر محوله را ندارد و مسلما اگر بخواهد اعمال نفوذ خاصی در عزل و نصب های دولتی داشته باشد، این فراتر از مسئولیت قانونی اوست.
متاسفانه نمایندگان استان با نادیده گرفتن مسئولیت های قانونی خود( قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون) وارد حیطه وظایف قوه مجریه و نماینده آن در استان می شوند و موجبات بی قانونی را فراهم می کنند.
هر مسئولی در هرجایگاهی درخواست غیر قانونی داشته باشد و قصد اجرای آن درخواست را داشته باشد، طبق قانون مجرم است. ولی جای تعجب است که چگونه یک قانونگذار خود در عمل به قانون و اصل تفکیک قوا( اصلی که بر اساس آن، قوا باهم تعامل دارند اما حق دخالت در امور همدیگر را ندارند)  بی توجه اند!
نمایندگان استان اگر واقعا دغدغه فرهنگ استان را دارند بهتر است به جای بی قانونی و دخالت های حاشیه دار، برای امور فرهنگی همچون توسعه، بهره برداری و تجهیز تاسیسات فرهنگی، هنری و سینمایی غیر دولتی و… بودجه لازم را دریافت کنند و در اختیار متولیان امور فرهنگی استان قرار دهند و در فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم در این زمینه و سازماندهی جوانان، نیروها، استعداد های فرهنگی استان حمایت لازم را داشته باشند.
به نمایندگان محترم پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر فرهنگ جوانان و مردم استان هستند با اقداماتی همچون مخالفت صریح و شجاعانه با لوایح استعماری همچون FATF روحیه عزت ملی_منطقه ای، مقاومت، اتحاد، دشمن شناسی، دوری از نفاق و استکبارستیزی را فرهنگ سازی کنند.
در استان شاهد وجود برخی مدیران و مسئولانی هستیم که به خاطر مسائلی همچون فساد اقتصادی و مالی، رانت، اختلاس، کمک به زمین خواران و گیرندگان وام های بدون سود و میلیاردی و… مشروعیت و مقبولیت لازم برای ادامه مسئولیت را ندارند. درکنار گله هایی که از عدم ورود قاطع استاندار محترم جهت گزینش مدیران دست پاک و متعهد داریم از نمایندگان استانی هم متعجب هستیم که چرا وظیفه “نظارت بر اجرای قانون” توسط آنها به اندازه دخالت هایشان در عزل و نصب این مدیران نمود بیرونی نداشته است!
همین دخالت های نابه جا از عوامل اصلی افزایش فساد اقتصادی و بی مسئولیتی برخی مدیران در امور استان است.
با کمال تاسف باید عرض کنیم که نمایندگان با این فشارها و زدوبندهای سیاسی و با سوء استفاده از موقعیت اجتماعی و سیاسی خود در حال دامن زدن به معضلات مذکور و تشدید آنها هستند!
این مداخله ها باعث تحت الشعاع قرار گرفتن روابط اداری در استان و تضییع حقوق مردم شده است.
آخر بی قانونی تا کجا؟
بی قانونی توسط متولیان قانون را چه نام بگذاریم؟؟
دراین بحبوحه انتخابات، تنها چیزی که از سوی نمایندگان به چشم نمی خورد، قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن به عنوان دو وظیفه اصلی آنهاست.
جای سوال است که این سه نماینده محترم طی این سالهای طولانی نمایندگی، پیگیر تصویب چند قانون برای تسهیل و تسریع در روند توسعه استان و رفع مسائل و مشکلات و محرومیت ها بوده اند!
چند طرح در زمینه های مختلف همچون رفع بیکاری و فقر، رفع محرومیت از قشر مستضعف و کارگر، معضلاتی مانند خودکشی و طلاق و اعتیاد که با سرعت در حال صعود است و… به مجلس ارائه داده اند!
در هنگام تقسیم بودجه تاچه اندازه توانستند در جهت رفع محرومیت از استان موثر واقع شوند!
جامعه دانشگاهی و مردم فهیم استان هنوز نتوانسته اند پاسخ این سوال را بیابند که چگونه‌ است که نمایندگان مجلس در مقام وکیل مردم درحالی که موظف به نظارت بر اجرای امور اند و در حد تسهیلگری و مشورت حق ورود دارند و نه دخالت در امور اجرایی، چرا به جای پیگیری بی عدالتی های موجود در استان و دفاع از حقوی مردم حوزه انتخابیه خود، سعی در انتصاب مدیرانی دارند با هدف ابزار سیاسی، آنان را سرکار آورده اند!
به راستی نمایندگان در انتخاب مدیران چقدر مطالبات مردمی را مدنظر قرار می‌دهند؟
در پایان جامعه دانشگاهی از استاندار محترم درخواست دارند که اجازه ورود به افراد و مسئولین غیر مرتبط را در امور اجرایی استان ندهند، اقتدار استانداری را حفظ کنند و نگذارند تصمیمات مربوط به استانداری تحت الشعاع برخی سیاسی بازی ها و باندبازی ها و منافع شخصی افراد باهدف پیروزی در انتخابات قرار گیرد!

با احترام
شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *