آخرین اخبار

کدام شورا در کهگیلویه و بویراحمد کمترین کارایی را دارد

شوراها و نشست‌های شورایی در همه استان‌ها و به تبع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها هیچ خروجی و خاصیتی برای استان ندارد.

اشتراک گذاری
03 December 2016
کد مطلب : 4404

در همه دولت‌ها و در همه استان‌ها رسم بر این است که برای رفع مشکلات استان و مناطق زیر پوشش در زمینه‌های گوناگون شوراهایی برگزار می‌شود.

به طور مثال برای پیگیری مشکلات نظام تعلیم و تربیت نشست شورای آموزش و پرورش و برای بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی نشست شورای فنی و یا برای بررسی وضعیت بهداشت و سلامت استان نشست شورای سلامت در بازه زمانی مشخصی از دو هفته یک بار تا ماهیانه و سالیانه این گونه نشست‌ها برگزار می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز وضعیت به همین ترتیب است که نشست‌ها به صورت متناوب برگزار می‌شود اما آن چه که در نشست‌ها و شواها مهم به نظر می‌رسد خروجی حاصل از آن است.

شکی نیست که اگر نشستی خروجی نداشته باشد ضرر مضاعفی برای استان و منطقه دارد چرا که علاوه بر عدم دستاورد لازم موجب هدر رفتن وقت می‌شود که می‌توان از این وقت برای کارهای عقب مانده دیگر استفاده کرد.

نشست‌های زیادی را در کهگیلویه و بویراحمد با عنوان شوراهای مختلف تجربه کرده‌ایم و پس از برگزاری به این نتیجه رسیده‌ایم که برگزار نکردن آن‌ها بسیار با منفعت‌تر از برگزاری آن‌ها بوده است.

شورای ورزش از همین دست شوراها به شمار می‌رود که تاکنون خروجی لازم را از آن استنباط نکرده‌ایم و حتی حداقل خروجی هم نداشته است.

البته قبل از این که کسی را متهم به ضعف و کم کاری کنیم باید به سیاست‌های کلان اشاره کرد که دولت‌ها برای حوزه فرهنگی که ورزش زیر مجموعه‌ای از آن این هیچ ارزشی قایل نیستند و به همین خاطر بود که برخی از بندهایی که از نظر مالی به ورزش کشور کمک می‌شد حذف کردند.

متاسفانه وقتی از ضعف ورزش و عدم خروجی از نشست‌های شورای ورزشی حرفی به میان می‌آید عده‌ای بدون از هر گونه اطلاع و مطالعه‌ای یکسره به سراغ مدیرکل ورزش می‌روند و فکر می‌کنند همه مشکلات به مدیر ورزش در استان مرتبط است.

نیک می‌دانیم که در سال‌های اخیر یکی از بی‌بضاعت‌ترین دستگاه‌ها در کل استان ورزش و جوانان بوده که در هزینه‌های آب و برق خود هم در مانده شده‌اند.

وضعیت ورزش و جوانان آن قدر در هم ریخته شده که اداره‌کل ورزش و جوانان آه در بساط ندارد که بتوان به هر هیات ورزش در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کمک کند.

به تیم‌ها و دسته‌جات ورزشی که نگاه می‌کنیم وضعیت از این بدتر است تا جایی که تیم فوتبال زاگرس یاسوج توانایی خرید یک بسته آب معدنی را برای روز بازی خود با تیم‌های حریف ندارد.

اما برخی از مشکلات به مدیریت‌های داخلی استان برمی‌گردد که رعایت اولویت‌ها را در کارها و برنامه‌های خود ندارند.

یقین داریم اگر اولویت ها رعایت شود مدیران ارشد استانی دستشان برای کمک به تیم‌هایی که در لیگ‌های کشوری حضور دارند باز است و می‌توانند از محل‌های مختلف برای بقای این تیم‌ها کمک لازم را داشته باشند.

در همین زمینه سید پرویز موسوی رئیس هیات فوتبال استان معتقد است در هنگامه‌ای که استان در اولویت‌های اصلی خود درمانده است چرا باید با برخی حرف‌ها و سخنان نسنجیده برای استان هزینه ایجاد کنیم.

وی گفت: مسؤولان استان اگر به دنبال حرف‌های پوچی مثل تغییر نام استان نباشند وقت بیشتری خواهند داشت که به فرض مثال برای ورزش استان وقت بگذارند و مشکلات ورزش را با راه حل‌های گوناگون برطرف کنند.

این مسؤول ورزشی در استان گفت: اگر مسؤولان نشست‌های تخصصی و با اهل فن برای ورزش برگزار کنند و در عمل به ورزش معتقد باشند راه برون رفت از مشکلات وجود دارد.

وی افزود: مسؤولان تلفظ نام استان را بهانه‌ای برای تغییر نام استان قرار داده‌اند در حالی که آن‌ها هنوز در تلفظ نام ورزش مشکل دارند و به همین خاطر است که اصولا برای تعالی ورزش برنامه‌ای از سوی آن‌ها دیده نمی‌شود.

مربیان و مسؤولان تیم‌ها و دسته‌جات ورزشی نیز به مانند سید پرویز موسوی عقیده دارند که باید برای ورزش جلسات و نشست‌های تخصصی با حضور اهل فن برگزار کرد و هرگز نمی‌توان با نشست‌های روزمره مانند نشست شورای ورزش مشکلات عدیده این بخش را از سر راه برداشت.

حمید کرمی سرمربی تیم فوتبال زاگرس یاسوج معتقد است که آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در استان ما کماکان به قوت خود باقی است و همچنین با این روند قربانی می‌گیرد.

وی گفت: شورای ورزش استان باید در عمل به فکر ورزش باشد و بدانند که تیمی مانند زاگرس که ابروی فوتبال استان در عرصه ملی و کشوری است نیاز به حداقل حمایت‌ها از سوی مسؤولان دارد.

مهدی معصومی سرمربی تیم فوتبال سپاهان یاسوج که در رده دوم لیگ برتر نونهالان کشور قرار دارد با قطع امید از مسؤولان گفت: استان ما با کمی توجه و با ظرفیت‌ها و استعدادهای نابی که دارد قادر است که در کشور و در عرصه ورزش پیشتاز باشد اما مسوولان هنوز متوجه این موضوع نشده‌‌اند و لذا برگزاری جلسات به صرف تنها برگزاری و نوشتن صورت جلسات دردی از ورزش استان درمان نمی‌کند./فارس

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *