آخرین اخبار

برخورد دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با پایگاه های خبری بدون مجوز

پایگاه‌های خبری که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند و مجوز ندارند با اعلام دادستانی استان بعد از تذکر با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد

اشتراک گذاری
25 November 2016
کد مطلب : 3801

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی جلسه ای که دیروز چهارشنبه ۳ آذر در سالن کنفرانس این اداره کل با حضور مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان و دیگر اعضا راجع به نظارت بر جرائم اینترنتی و فضای سایبری تشکلیل شد، ابتدا دکتر دهبانی پور گزارشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی پایگاه های خبری را ارائه داد و در ادامه معاون پیشگیری دادگستری استان گفت: با توجه به اینکه نشر اکاذیب باعث می شود  افرادی شاکی شوند و حقوق خود را مطالبه کنند ضرورت دارد که یک تذکر جدی به پایگاه های خبری داده شود.

421354_orig

 الماس گشتاسبی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اینکه نشر اکاذیب باعث می‌شود  افرادی شاکی شده و حقوق خود را مطالبه کنند ضرورت دارد که یک تذکر جدی به پایگاه‌های خبری داده شود.

وی با اشاره به فعالیت برخی سایت‌های بدون مجوز عنوان کرد: مطابق مواد قانونی ٧ و ١٢ قانون مطبوعات این اختیار را داده‌اند پایگاه‌های خبری که پرونده‌ای تشکیل نداده و به صورت غیرمجاز فعالیت کنند با اعلام دادستانی استان بعد از تذکر با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

گشتاسبی افزود: رسانه‌ها باید به سمت حفظ قانون و قانونمندی سوق داده شوند و باید آستانه تحمل خود را بالا برده و از جبهه گیری پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: ۹۹ درصد اخباری که توسط پایگاه های خبری انتشار داده می شود اطلاعات مثبت دارند و در مواردی اندک شاهد تخلف هستیم هرچند که برخی از پایگاه‌های خبری در انتشار اخبار باید حریم‌ها را رعایت کنند.

معاون پیشگیری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتشار بسیاری از اکاذیب در فضای مجازی است که تقریبا قابل کنترل و رسد نیستند که این هم یکی از معظلات است و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود و برای جلوگیری از این تخلفات باید مواردی چون شناسایی، ابلاغ و تذکر، آموزش، بررسی و رصد کارها را در دستور کار قرار دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *