آخرین اخبار

با کسی تعارف ندارم/کم کاری کنید بازداشت می شوید/امتیاز نمی خواهم/ اراضی میلیاردی سروک باید تخریب شوند

نشست مشترک مدیران آب با مسئولان دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان کشوری برگزار شد. بنا بر این گزارش در این نشست، خانم جعفری مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل و مدنیان مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران و مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد نیز حضور داشتند. این مسائل مرا رنج می […]

اشتراک گذاری
13 November 2016
کد مطلب : 3149

نشست مشترک مدیران آب با مسئولان دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان کشوری برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این نشست، خانم جعفری مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل و مدنیان مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران و مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد نیز حضور داشتند.

این مسائل مرا رنج می دهد

غلامرضا مزارعی رئیس دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با بیان اینکه تمام دنیا با آب که مایه حیات است، زنده است، اظهار کرد: آب قداست دارد و باید وظایف و تکلیف مان را در برابر این نعمت بدانیم و تشکیل جلسات زیادی برای حفاظت از منابع آب ضروری است که جدی‌تر از همیشه به اهمیت آب توجه شود.

%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-4

مزارعی تصریح کرد: امروز به عنوان مسئولان و مدیران باید بدانیم که تکلیف‌مان در خصوص آب چیست.
وی با بیان اینکه حفظ منابع آبی وظیفه همه است، خطاب به مسئولان گفت: نباید در این رابطه گوش‌گیر نمایندگان، مسئولان و افراد سیاسی باشید و این مسئله یعنی گوش‌گیری از نمایندگان و سیاسیون در یک سال و نیمی که در استان کهگیلویه وبویراحمد هستم، مرا رنج می‌دهد.
رئیس دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه من نیامده‌ام که با ترفندهای پشت میز باشم و بروم، اظهار کرد: اگر نتوانم از حقوق بیت‌المال و مردم دفاع کنم، نباشم، بهتر است.

با کسی تعارف ندارم/کم کاری کنید بازداشت می شوید
مزارعی با بیان اینکه مدیر باید شجاع باشد، افزود: اگر فردی یک جایی مسئولیت پذیرفت، همانطور که در کار شخصی خود حساسیت دارد، باید در مسئولیت‌ها نیز با حساسیت برخورد کند، در غیر اینصورت عذاب الهی می‌شود.
وی با اشاره به موضوع ساماندهی حاشیه رودخانه بشار یاسوج گفت: شهردار یاسوج را مکلف کردم که مسیر مشخصی را برای سواحل این رود ایجاد کند، تا همانند زاینده‌رود اصفهان مورد بازدید هزاران گردشگر و مسافر قرار بگیرد.
رئیس دستگاه قضای استان کهگیلویه وبویراحمد خطاب به مسئولان آب منطقه‌ای، گفت: به مدیران مربوطه تذکر می‌دهم و با کسی هم تعارف ندارم و گفتم اگر رودخانه بشاریاسوج بعد از انتخابات مرزبندی نشده باشد، شما و مسئول دیگر مرتبط با آن را بازداشت میکنم، این حرف را زدم و می‌زنم.
مزارعی با بیان اینکه بی‌مهری‌های را در خصوص آب و منابع طبیعی در رسانه‌ها مرتبط می‌خوانم، افزود: در شهر سی‌سخت در کنار بستر رودخانه‌ها درختانی را غیرقانونی کاشته‌اند که از عمر آنها ۳۰ سال می‌گذرد و در همچنین موقع‌هایی باید شماها را راحت کنیم، نه درختان را، همه مسائل را سیاسی کرده‌اید.
وی ادامه داد: شما چند بار تا کنون موضوعات مختلف در باره آب و منابع طبیعی که مورد دست‌درازی قرار گرفته است را با مسئولان دستگاه قضایی مطرح کرده‌اید و ما و یا دادستان کوتاه آمده باشد، موضوعات را بگویید، شخصاً پیگیری می‌کنم.

کاشت درختان غیرمجاز در بستر رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد
مزارعی خطاب به دادستان دنا گفت: قبلاً به شما اعلام کردم، درخت‌های را در حاشیه‌ی پل سیاه دارند، قطع می‌کنند، که شما فرمودید، مسئولان از این مسئله اطلاعی ندارند.
رئیس دادگستری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کاشت درختان غیرقانونی در آب نهر کاکان، اظهار کرد: در بستر رودخانه آب نهر کاکان با انجام عملیات زیرسازی اقدام به کاشت درخت کرده‌اند که مسئولان به دلیلی با افراد سوءجو برخورد نکردند تا اینکه مأموران دادگستری با همراهی مأموران نیروی انتظامی با آنها برخورد و درختان را قطع کردند.
وی افزود: شما مدیران باید دغدغه منابع ملی را داشته باشید و می‌بینیم بطور مثال در شهر سی‌سخت درختانی را قطع می‌کنند و بعد می‌گویند وظیفه منابع طبیعی است که باید پیگیری کند.
مزارعی گفت: در جاده یاسوج شیراز به دلیل قطع درختان آدم از شدت نگرانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مردم با مشقت زندگی می‌کند، افزود: گاهاً بر اساس سهل‌انگاری مدیران درختانی را در منابع طبیعی می‌کارند و وقتی که قانونی با آنها برخورد می‌شود، همه چیز به نام ما و امثال ما تمام می‌شود و مشکلی برای نظام ایجاد می‌کند، مطالب را صادقانه و رو راست ارائه دهید، حسینی حرف بزنید.
مزارعی بیان کرد: اگر سهل‌انگاری از طرف دادگستری است من باید پاسخگو باشم و آن را اعلام کنید، اما چند بار شما به ماها مراجعه کرده‌اید که دغدغه ما این مسئله است و ما هم کوتاهی کرده باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید جوری عمل کنیم که آیندگان ما را نفرین کنند، اظهار داشت: در بستر رودخانه چشمه‌چنار با کدام مجوز پرورش ماهی زده‌اند. بنده بدون تعارف با هر مسئولی و یا هر کسی که در ارتباط با آب و منابع ملی کوتاهی و سهل‌انگاری و یا خدای نکرده دست‌درازی کند، برخورد خواهم کرد. ما هیچ وقت کوتاه نیامده‌ایم، شماها نخواهید باز ما هستیم.
به گفته مزارعی، در آب نهر کاکان، تنگ‌کناری، جاده سی‌سخت، جاده شیراز و دیگر جاها زمین‌ها را تصرف و درخت‌ کاری‌ می‌کنند و وقتی که دستگاه قضا بخواهد برخورد قانونی کنند، می‌گویند دستگاه قضایی درختان ۵۰ ساله مردم را قطع می‌کند.

امتیاز نمی خواهم/ اراضی میلیاردی سروک باید تخریب شوند

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی از اظهارات مسئولان، با بیان اینکه نباید فرافکنی نکنید که مسئولان قضایی کاری نکرده‌اند، اظهار کرد: سروک را ببینید، اراضی کشاورزی را تخریب و ویلاهای میلیاردی ساخته‌اند، این نشأت گرفته از بالادستی‌ها است و اکنون باید تخریب شوند.
مزارعی گفت: اگر اقدامات به موقع انجام بگیرد، دیگر شاهد ریختن زباله‌ها در بستر رودخانه‌ها و یا ساخت و سازهای غیرقانونی نیستیم و باید از همان ابتدا با متخلفان برخورد شود.
وی افزود: من تا زمانی که در این استان هستم به عنوان امانت‌دار می‌مانم، در استان کهگیلویه وبویراحمد امتیازی نمی‌خواهم و نخواهم خواست و پای حرف‌هایم ایستاده‌ام.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *