آخرین اخبار
اشتراک گذاری
28 July 2019
کد مطلب : 29776

حسین کلانتری ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ظاهرا عذر تنها گزینه کلیدی غلام محمد زارعی، نماینده بویراحمد و دنا را به همراه تنها فرماندار منصوب به این گزینه خواسته است مساله ای که بیش از همه، وجود یک اختلاف بین استاندار و نماینده بویراحمد ودنا را برجسته می کند.

انتصاب معاونان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید در زمان دو استاندار سابق در دستان نمایندگان مجلس بود در زمان موسی خادمی این معاونت ها به طور مساوی تقسیم شده بود تا نه سیخ بسوزد و نه کباب و همه راضی باشند اما علی محمد احمدی در تقسیماتش سهم نماینده ضعیف تر را نادیده گرفت و معاون کهگیلویه ای را خط زد تا یک سهم هم برای استاندار قائل شود.

در این میان اما محمد کاظم نظری یکی از کلیدی ترین نیروهای غلام محمد زارعی بود، زارعی، نظری را ابتدا به فرمانداری بویراحمد رساند اما علی رغم انتقادها و حواشی فراوان، بعدتر به علت نداشتن گزینه ای بهتر از نظری، او را به معاونت سیاسی استانداری برد. هرچند که انتظار می رفت که شعارهای احمدی مانع از آن شود که نظری تصمیم گیر اصلی جریان سیاسی استانداری باشد اما انتصاب جعفر نیکبخت به عنوان فرماندار کهگیلویه نشان داد که نه نظری حاضر است دست از حاشیه سازی بردارد و نه احمدی، سیاستمداری است که بتواند مقابل نماینده های مجلس قد علم کند.

برخلاف احمدی و خادمی، کلانتری در روزمعارفه بسیار با اقتدارتر شروع کرد او چشم در چشم نمایندگان مجلس گفت که پیشنهاداتی بهتر از کهگیلویه و بویراحمد داشته است و حالا اگر استاندار اینجاست به خواست خودش بوده، نه تلاش نمایندگان استان و همین حرف ها نوید فاصله افتادن بین سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد و استاندار جدید را می داد.

کلانتری در اولین اقدام جدی دوران مدیریت خود، شاه کلید مدیریتی غلام محمد زارعی را تغییر داد، تغییری که تاکنون توسط استانداری تایید نشده است اما تکذیب هم نشده و همین نشان می دهد که باید در روزهای آینده شاهد خداحافظی مدیری باشیم باشیم که در قاموس فرمانداری و معاون استانداری، نمایشی بسیار کمتر از یک فرماندار و معاون استاندار داشت و تنها یک گزینه وابسته به نماینده مجلس بود که با خالی شدن پشتش، پستش را هم از دست داد.

اینکه چرا کلانتری همزمان دست به تغییر معاون سیاسی خود و فرماندار کهگیلویه که اتفاقا از نیروهای زارعی بودند زد، نشان از این دارد که شاید از همین ابتدای کار بین استاندار و نماینده بویراحمد و دنا اختلافات جدی رخ داده است، اختلافاتی که می تواند منشا آن دخالت نمایندگان در امور اجرایی یا حساسیت های سال آخر انتخابات باشد یا شاید این موضوع بی ارتباط به بحث سفر زارعی به آجم در شهرستان کهگیلویه و وعده برای جدا کردن این روستا و پیوند دادن آن به مارگون بویراحمد، نباشد.

اگر اختلاف بین کلانتری و زارعی آن گونه که در افواه پیچیده است، جدی باشد، در روزهای آتی باید شاهد تغییر شاهرخ کناری، فرماندار بویراحمد نیز باشیم که اتفاقا او نیز در عملکرد دست پرتری از سلفش یعنی محمد کاظم نظری ندارد و تنها یک گزینه شدیدا وابسته به نماینده مجلس است.

حسین کلانتری در انتصابات نیروهای خود نیز دست به عصا و هوشمندانه عمل کرده است، اگر انتصاب احد جمالی و علیرضا سلیمانی صحت داشته باشد، هر کدام از این گزینه با توجه به سوابقشان در حد استانداری یک استان هستند، این آوردن گزینه ها با سابقه طولانی سیاسی و اداری، نقشه هوشمندانه کلانتری است تا نمایندگان مجلس زین پس جرات نکنند گزینه هایی که تنها سوابقشان خدمت در ستاد انتخاباتی آنها بوده است را به راحتی به شبکه مدیریتی استان تحمیل نمایند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “اختلاف بین استاندار و نماینده بویراحمد”

  1. محمد says:

    کلانتری هم یکسال دیگر رفتنی است .بویراحمد زیر بار این افراد نخواهد رفت.نادیده گرفتن فرزندان بویراحمد مساوی با حاشیه و دردسر .
    نقشه های تاجگردون در استانداری اجرا می شود .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *