آخرین اخبار

افتتاح مجتمع تفریحی بدون مجوز به دست معاون رئیس‌جمهور/ تلفن‌های خاص برای احداث مجتمع

  در جریان سفر هفته گذشته مونسان معاون رئیس جمهور مجتمع تفریحی دال دنا شهر سی‌سخت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اما امروز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای به درخواست شهرداری سی‌سخت برای پرداخت عوارض مجتمع دال دنا تشکیل شد و در این جلسه معلوم شد این مجتمع تفریحی گردشگری عوارضی که به […]

اشتراک گذاری
15 July 2019
کد مطلب : 29443

  در جریان سفر هفته گذشته مونسان معاون رئیس جمهور مجتمع تفریحی دال دنا شهر سی‌سخت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اما امروز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای به درخواست شهرداری سی‌سخت برای پرداخت عوارض مجتمع دال دنا تشکیل شد و در این جلسه معلوم شد این مجتمع تفریحی گردشگری عوارضی که به شهرداری پرداخت نکرده هیچ! اصلا فاقد مجوز بوده است.

در همین خصوص سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جلسه برای پیگیری عوارض مجتمع دال دنا به شهرداری سی‌سخت تشکیل شد اما مشخص شد که این مجتمع اصلا مجوزی برای احداث نداشته است.

وی با انتقاد شدید از شهرداری سی‌سخت گفت: مگر امکان دارد این مجتمع یک شبه یا یک ساله احداث شده باشد.۵ یا ۶ سال است که این مجتمع جلوی چشم شهردار سی‌سخت احداث و تکمیل شد و شهرداری سی‌سخت موظف بود جلوی کار این مجتمع را بگیرد.

این مسؤول با اشاره به کوتاهی سازمان جهاد کشاورزی در احداث مجتمع دال دنا گفت: از آقای پروندوار رئیس شورای شهر سی‌سخت هم گلایه داریم او زبان گویای مردم سی‌سخت بود لذا نباید اجازه می‌داد این مجتمع احداث شود.

کاظمی خطاب به شهردار سی‌سخت گفت: آقای محمدحسینی شاید کمیسیون ماده ۱۰۰ نداشتیم شما نباید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرید؟

در ادامه محمد حسینی شهردار سی‌سخت با بیان اینکه روند احداث این مجتمع سال ۸۹ آغاز شد، گفت: بارها به دستگاه‌های مختلف مراجعه کردیم و گفتیم این مجتمع به صورت غیرقانونی  و بدون مجوز در حال احداث است اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی با بیان اینکه این مجتمع دارای انشعابات آب، برق است، عنوان کرد: ما که می‌خواستیم جلوی گاز رسانی به این مجتمع را بگیریم از دفتر عمرانی به ما زنگ زدند و گفتند مجوز گاز این مجتمع صادر شود.

این مسوول عنوان کرد: چندین بار از دفتر عمرانی به ما زنگ زدند، حتی آقای مرادی مدیرکل سابق حوزه استاندار، خانم صداقت فرماندار قبلی دنا و محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی به ما تأکید داشتند که جلوی روند کار گرفته نشود.

در ادامه پرندوار رئیس شورای شهر سی‌سخت با انتقاد از تداخل مسوولیت در شهرداری سی‌سخت گفت: فرماندار وقت دنا با شهردار تماس گرفت که جلوی کار این مجتمع گرفته نشود.

وی عنوان کرد: وضعیت شهرداری سی‌سخت بیشتر گردشگری است و آقای باقری مدیرکل گردشگری چون به دنبال امتیازاتی است مسوولان کشوری را به سی‌سخت می‌برد.

وی ادامه داد: روزی که این مجتمع برای چهارمین بار می‌خواست به دست معاون رئیس جمهور افتتاح شود به آقای مونسان گفتم این مجتمع پروانه ساخت ندارد و عوارضی به شهرداری نداده روی این پروژه سرمایه‌گذاری نکنید.

پرندوار بیان کرد: حتی به آقای غریب‌پور که دوست نزدیک آقای مونسان بود موضوع را اطلاع دادم و چند بار به تهران رفتم که وی را ببینم اما نتوانستم ملاقاتی با آقای مونسان داشته باشم.

رئیس شورای شهر سی‌سخت عنوان کرد: هفته گذشته که این پروژه با حضور معاون رئیس جمهور و آقای استاندار می‌خواست افتتاح شود تنها کاری که توانستیم انجام دهیم اینکه بگویم کارگران شهرداری بیایند و اعتراض کنند اما آنها را در یک اتاق نگه داشتند که استاندار صدای آنها را نشنود.

در ادامه کرامت فرج‌زاده کارشناس دفتر فنی با بیان اینکه هیچ اطلاعی از اینکه این مجتمع مجوزی ندارد، نداشته گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان با چه استعلامی به این مجتمع فاقد مجوز خدمات ارائه کرده‌اند؟استعلامات این شرکت‌ها به دفتر امور شهری استانداری ارسال شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذار این مجتمع از بانک ۱٫۵ میلیارد تومان وام گرفته سوال اینجاست بانک برای اعطای وام از سرمایه‌گذار پروانه و مجوز احداث نمی‌خواست؟ضمن اینکه شهرداری سی‌سخت جلوی ساخت و سازها را بگیرد که اگر این کار را نکند شهر از دسترس خارج می‌شود کما اینکه در حال حاضر هم خارج شده است.

در بخش پایانی این نشست کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری با اشاره به اینکه در این خصوص با شهرداری سی‌سخت برخورد می‌کند، گفت: اجازه نمی‌دهم یک ریال به شهرداری سی‌سخت اعتبار داده شود.شهرداری سی‌سخت به جای اینکه حق و حقوق خود را از واحدهایی مانند دال دنا بگیرد تمام وقت به ما برای اعتبار مراجعه می‌کند.

وی بیان کرد: مطمئن هستم استاندار کهگیلویه و بویراحمد که فرد مقیدی است اگر از وضعیت این مجتمع اطلاع داشت و اینکه قانون در این واحدزیرپا گذاشته شده هرگز در مراسم افتتاحیه شرکت نمی‌کرد.

به گزارش فارس؛ در پایان این نشست مقرر شد استعلامات شرکت‌های خدمات رسانی که به این مجتمع خدمات ارائه کرده‌اند به دفتر امور شهری استانداری ارسال شود.

همچنین در مصوبات نهایی این نشست با انتقاد از کم‌کاری شهرداری سی‌سخت در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز آمده پرونده این مجتمع ظرف یک هفته آینده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و پس از صدور رای اقدامات لازم انجام شود، همچنین جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *