آخرین اخبار
اشتراک گذاری
12 July 2019
کد مطلب : 29379

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته ( ۲۱ تیرماه ۹۸) ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان برخی مناسبت ها پرداخت و گفت: ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین گوهر شاد است که در سال۱۳۱۴ و چنین روزی جمع زیادی از مردم ،علما و روحانیون و بانوان به دفاع از حجاب فاطمی،عفت و حیا جمع شدند و متاسفانه مورد تعرض حکومت وقت قرار گرفتند که جمع زیادی از انها به شهادت رسیدند و جمعی را نیز زنده به گور کردند که جنایت سنگینی بود.

وی افزود: به همین مناسبت در مناطق مختلف جمعیت زیادی از بانوان تجمعات و همایش هایی را در حمایت از حجاب و عفاف داشته اند و در سطح کشور قاطبه مردم این واجب الهی را قبول دارند و به ان معتقدند .

وی گفت: شب گذشته در اخبار تلویزیون با کسانی مصاحبه می شد که هر چند حجاب مناسبی نداشتند اما در گفتار خود بیان می کردند که عفاف و حجاب واجب الهی و قانون است که باید رعایت شود.

حجت الاسلام عبودی ابراز داشت: مسئولین و دستگاه های مختلف و نهادهای فرهنگی باید با جدیت به این موضوع ورود پیدا کنند زیرا این مسئله آسانی نیست و دشمن طراحی و برنامه ریزی خود را در این قرار داده که کانون خانواده ها را از هم بپاشد.

وی ادامه داد:  و چه چیزی بهتر از این حمله و هجمه که مادران و بانوان ما بدپوشش یا بی حجاب شوند و به تبع ان جوانان را الوده کنند و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.

امام جمعه باشت در ادامه به ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) یک سال پس از پیروی انقلاب این نهاد را تاسیس کرد و شاید عده ای تصور کنند فقط در کشور ما شورای نگهبان است اما با بررسی سایر کشورها می توان دریافت که همه این کشو ها دارای چنین نهادی هستند هر چند عناوین آنها متفاوت است اما کارکرد آنها یکی است .

حجت الاسلام عبودی افزود: بهترین توصیف در وصف شورای نگهبان را رهبر معظم انقلاب بیان کرده است که می فرماید:” شورای نگهبان مانع ورود ناخالص ها به ارکان کشور است ” ، و این وظیفه اساسی شورای نگهبان است واگر براساس این وظیفه شورای نگهبان عمل کند طبیعی است که عده ای به آن حمله و هجمه کنند و آن را یک تابو بدانند.

امام جمعه باشت ابراز داشت: توصیه ما به نهاد شورای نگهبان این است که به این هجمه ها و دشمنی ها توجهی نکند زیرا حفظ نظام اوجب واجبات است و شورای نگهبان در تعیین صلاحیت ها نهایت دقت کافی را به خرج دهد.

وی بیان کرد: سوابقی را در گذشته داریم که دقت کافی انجام نشد و کشور متضرر شد و امروزه در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی کسانی  هستند که علیه اعتقادات رسمی اسلام و عفاف و حجاب حرف می زنند و معلوم است که صلاحیت ندارند که در خانه ملت قرار بگیرند.

وی گفت: ضمن تبریک و حمایت از این نهاد انقلابی امید داریم در انتخابات  پیش رو وآینده در زمینه بررسی صلاحیت نامزدها دقت کافی را مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام عبودی به کاهش تعهدات برجامی و اجرای گام دوم توسط جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این تصمیم نظام است که به ان احترام می گذاریم و حمایت می کنیم که این تعهدات کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: آمریکا از برجام خارج شد و برخی گوشه چشمی به اروپایی ها داشتند اما هفته گذشته که ایران گام دوم کاهش تعهدات را آغاز کرد اروپایی ها با کمال پررویی موضع گرفتند و بیان کردند که ایران حق ندارد از برجام خارج شود و باید منافع ما را تامین کند که لازم است مسئولنین و مردم با اتحاد و انسجام مقابل انها باایستند و تعهدات را بیش از این کاهش دهیم تا دشمنان به التماس بیفتند.

وی ابراز داشت: امریکایی ها می گویند پرونده ایران را به شورای امنیت می بریم و تحریم ها را باز می گردانیم در حالی که دیگر تحریمی نیست که علیه ایران اعمال نکرده باشند، بنابراین در این موضوع نظام ودولتمردان ما باید محکم بایستند و اجازه ندهند که بیشتر از این به ما هجمه وارد کنند.

امام جمعه باشت گفت: در این محاصره سخت اقتصادی، انگلیس خبیث کشتی ما را که حامل ۲میلیون بشکه نفت بود در تنگه جبل الطارق توقیف کرد که ان شالله این اقدام را پاسخ خواهیم داد اما این از خباثت هایی که انها دارند و نوکری امریکا را می کنند.

وی ابراز داشت: جشنی در این ایام به مناسبت دهه کرامت در شهرستان باشت برگزار شد که توسط ادارت رسمی شهرستان باشت به امام رضا (ع ) بی حرمتی شد و نباید اجازه می دادند که این جشن برگزار شود و خوشحالم مردم ما به صورت خودجوش این بی حرمتی را جمع کردند و اجازه نداند که عده ای هتک حرمت کنند.

حجت الاسلام عبودی گفت: درود می فرستم به برادران و شیر زنانی که میکروفن را از آنها گرفتند و اجازه نداند که این بی حرمتی ها ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: عده ای به بهانه شادی ارزش ها را له می کنند این چه شادی است که جشن امام رضا (ع) است اما به دستور مسئولان شهرستان باشت مطرب و ارگ می آوردند، مردم اجازه نمی دهند و باید این خیال خام را سر خود خارج کنند و این بی حرمتی ها را پایان می هیم.

امام جمعه باشت در پایان گفت: مدارکی از این جشن به دستم رسید که شرمم شد به انها نگاه کنم و باید خجالت بکشند کسانی که دست اندرکار و پشتیبان این جشن بودند و اگر بیشتر از این تعرض کنند پشت همین تریبون نام انها را علام می کنم تا مردم بدانند چه کسانی مسئول این نابسامانی ها هستند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *