آخرین اخبار

همایشی در تناقض با نام آن

رهزاد خدیش آموزگار

اشتراک گذاری
30 June 2019
کد مطلب : 29087

اشتباه نکنید! این عکس نه جلسه ی تودیع و معارفه ی استاندار جدید است و نه میتینگ سیاسی و انتخاباتی غلامرضا تاجگردون! اینجا همایش اقوام است و محل بررسی ظرفیتها و آسیبهای تفکر طایفه ای و قومی. به عنوان یک آموزگار و یک دانش آموخته ی فلسفه و یک فعال فرهنگی و یک شهروند که از این تفکر طایفه ای بارها ضربه خورده و شهر و دیار و هویتش(بلادشاپور) در آتش این جهل مرکب، هم فرو ریخته و هم سوخته است، دغدغه ی چنین همایشهایی را همواره داشته و دارم. اما از آنجا که با فلسفه و تجربه آموخته ام تفاوت انسانها در روش استفاده از عقل است، معتقدم این همایش به روش درستی برگزار نشده است. گویا دست اندرکاران این همایش نگاهشان آموزشی و فرهنگی نبوده و انتظاری را که از برنامه داشتند به درستی برآورده کردند. خروجی این همایش چه بود؟! سخنرانی آیت الله ملک حسینی، دکتر تاجگردون، سردار خرمدل و جناب خوانپایه و چند نفر دیگر…. 

سوال من از برگزارکنندگان این همایش و به ویژه دبیر همایش این است که آیا همایش بررسی ظرفیتها و آسیبهای قومگرایی، محل سخنرانی رجال سیاسی ست و یا محل هم اندیشی دغدغه مندان و دردمندان فرهنگی و اجتماعی؟! آیا نباید در این همایش ده نفر از حوزه های مختلف جامعه شناسی و تاریخ و روان شناسی و هنر و فلسفه و معماری و…. ده مقاله ی خوب و آکادمیک ارائه بدهند و آموزشهای لازم را به مردم منتقل کنند؟! آیا دوهفته پیش که برای وقت سالن به آموزش و پرورش تشریف آورده بودید به شما عرض نکردم همایش محل سخنرانی نیست و اجازه دهید حداقل یک مقاله ی ده دقیقه ای آماده کنم و ارائه بدهم؟! گفتید: “بله همین طور است. خبرتان میکنم. ” نکنید آقا جان! نکنید! به خدا دارید اشتباه می کنید. حیف فرصت هایی که خیلی زود به حسرت تبدیل میشوند!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

۲ responses to “همایشی در تناقض با نام آن”

  1. شهروند says:

    عزیزم من همایش چیه ؟متاسفانه یک فراخوان انتخاباتی بود که با حضور حضرت آیت الله ملک حسینی رنگ مشروعیت بخشیده شود .استاندار جدید هم فعلا جای گله نیست .از صفر تا صد این محفل سیاسی برنامه ریزی شده از نوع شوی جشن محله سادات اما با شکل و رنگ دیگری .این نسخه از این تاریخ هر ماه با نامی و عنوانی و اسمی جدید نمایش داده می‌شود.

  2. فرهنگی says:

    اگه ایت الله ملک حسینی دعوت در این همایش را نمی پذیرفت چنین همایشی برگزار نمی شد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *