آخرین اخبار

حضور تاجگردون در نمایشگاه مطبوعات+گزارش تصویری

نماینده مردم گچساران و باشت با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه های رسانه های مختلف بازدید کرد.

اشتراک گذاری
10 November 2016
کد مطلب : 2907

نماینده مردم گچساران و باشت با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه های رسانه های مختلف بازدید کرد. در ادامه بعضی از اظهارات غلامرضا تاجگردون در غرفه های این نمایشگاه و در گفت و گو با رسانه های ذکر شده می اید.

555565456
حضور در غرفه ایلنا: ترامپ می‌تواند در عالم سیاست پدیده باشد
تاجگردون در جمع اعضای تحریریه در مورد انتخابات آمریکا و انتخاب ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا و تاثیر آن در برجام، توضیح‌هایی ارائه کرد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: ترامپ نشان داده بود که می‌تواند پدیده‌ای در عالم سیاست شود و برخلاف افکار عمومی در بسیاری از نقاط جهان، مردم آمریکا او را برگزیدند.
او گفت: باید توجه کنیم که انتخاب ترامپ بیش از آن‌که علامتی به داخل آمریکا باشد، نشانه‌ای است به خارج از مرزهای ایالات متحده. از طرفی با وجود اینکه اروپا و آمریکا همسویی معناداری داشتند، امروز به نظر می‌رسد این همسویی آن‌چنان پایدار نبوده، مگر این‌که اروپاییان تغییر روش دهند. این انتخابات نشان داد که برخلاف آن‌چه گفته می‌شود ملت آمریکا نیز اشتباه می‌کنند و آنها آن‌چنان با رفتار اعتدالی دولت آمریکا همراه نبودند و انتخاب ترامپ نشان داد این رفتار برای ملت آمریکا میمون نبوده است.

حضور در غرفه ایسکانیوز : ۱۲ امضای طرح استیضاح وزیر علوم پس گرفته شده است/ اصولگرایان با خلق ترامپی دیگر موفق می شوند
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با تاثیر انتخابات آمریکا بر برجام گفت: زمانی که برجام را بررسی می کردیم دو نوع نگاه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتیم؛ یک نگاه که احتمال می دادیم جمهوری خواهان پیروز شوند و نگاه دیگری این بود که صبر کنیم ببینیم برجام چه اتفاقی می افتد، ما آن موقع می گفتیم باید صبر کنیم ببینیم مجلس چه اتفاقی می افتد و به این سرجمع رسیدیم که تصمیم مان را بگیریم که مناسبات با غرب و ۱+۵ را مشخص تر بشود. برجام را تصویب کردیم به جلو رفتیم و آمریکا و کشورهای اروپایی در یک مذاکراتی با ما نشستند.
نماینده مجلس دهم گفت: برجام بخش بخش است؛ یعنی تحریم های اروپا، تحریم های آمریکا و تحریم های سازمان بین الملل، اما این تحریم های آمریکا است اگر آمریکا بخواهد نوع نگاهش نسبت به تحریم های خودش تغییر کند آن بحث خودش است ولی اگر بخواهد تحت تاثیر قرار بدهد ایران و سایر کشورها باید تکلیفش را با اروپا مشخص کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات آمریکا بین اروپا و آمریکا می تواند اختلاف ایجاد کند، گفت: نمی گویم اختلاف اما قطعا آن گرمی گذشته را نخواهد داشت یا قطعا نتیجه اش این خواهد شد که آمریکا قدری باید کوتاه بیاید یعنی آمریکا نمی تواند تمام حرف هایی که ترامپ زده عملیاتی کند.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع استضیاح وزیر علوم بیان کرد: استیضاح وزیر علوم امضا شده و تحویل هم داده اند. تا آنجا که شنیدم از ۲۹ تا امضا شده ۱۰-۱۲ تا پس گرفته شده است. ریشه آن خیلی جدی نیست و برخی از این عزیزان کارهای شخصی و منطقه ای داشتند بعضی ها نگاه سیاسی تندشان را دارند. به نظر من استیضاح موفق نخواهد بود و نتیجه هم نخواهد گرفت.
تاجگردون در پاسخ به این که آیا کابینه دولت احتیاج به تغییر دارد یا خیر، گفت: نظر کارکردی نیاز دارد، اما بعید می دانم که تا دولت بعدی این کار صورت گیرد.
او با بیان این که اصولگرایان قطعا کاندیدای خود را خواهند داشت، ادامه داد: فکر می کنم که اصولگرایان دوباره جدی خواهند آمد، به خصوص با شرایط کلی کنار رفتن آقای احمدی نژاد حداقل اصولگرایان می توانند یک کاندید واحد بیاورند و اختلافاتشان به حداقل برسد، اما این کاندید واحدشان قطعا کاندیدی نیست که بتواند خیلی موفق باشد چون در حال حاضر چیزی را نتوانسته اند مطرح کنند، مگر این که یک پدیده خاصی مثل ترامپ خلق شود.
تاجگردون با اشاره به این که قطعا اصلاح طلبان از دکتر روحانی حمایت خواهند کرد، افزود: درجه رضایت اصلاح طلبان از رئیس جمهوری قطعا ۱۰۰ نیست.
وی با بیان این که روحانی یک مقدار تندروی ها را کم کرد گفت: رئیس جمهوری توانست قدرتمندان برخی از جریانات را کنار بگذارد، بعضی از لایه ها را باز کند، خیلی از مشکلات را حل کند و در مساله اقتصادی هم تا حدودی عمل کردند که اینها از نکات بسیار مثبتشان است.
وی افزود: توقعات اصلاح طلبان در جامعه به خصوص کسانی که به آنها رای دادند شاید برخی از مسایلی باشد که از حیطه اختیارات آقای روحانی خارج باشد مانند حصر، رفع تحریم تصویری آقای خاتمی مسایلی است که از انتظارات اصلاح طلبان است اما همه آن را نمی شود گفت که آقای روحانی بتواند آن را اجرا کند.
وی در پایان گفت: آقای روحانی در دوره قبل هم که رای آوردند خیلی از اصولگرایان به ایشان رای دادند. من فکر کنم همان رویه ادامه خواهد داشت و آقای روحانی ترکیبی عمل خواهد کرد یعنی هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان به ایشان رای دهند.

در گفت‌وگو با فارس: حمایت از برخورد ناعادلانه با رسانه‌ها چپ و راست ندارد
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه باشگاه خبری توانا (خبرگزاری فارس) بازدید کرد.
وی در رابطه با برخورد دوگانه دولت با مطبوعات، گفت: فضای رسانه و مطبوعات از دوران انقلاب تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را داشته است و مسئولین هم متفاوت به این حوزه نگاه کردند و رسانه‌ها علیرغم تمام محدودیت‌هایی که برای آنها ایجاد شده بود در زمان همه دولت‌ها کار خود را انجام دادند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اگر رئیس جمهور چنین مطلبی را در برخورد با رسانه‌ها بیان کرده برداشت بنده این است که ما قانون و انصاف را در برخورد با رسانه‌ها رعایت نکردیم.
تاجگردون افزود: زمانی که با رسانه‌ها برخورد ناعادلانه صورت می‌گیرد برای حمایت از آنها چپ و راست ندارد همانطور که در دوره قبل وقتی که هفته‌نامه ۹ دی را بستند بنده پایین برگه را امضا کردم و آقای رسایی پرسیدند که چرا امضا کردید، گفتم امروز پایین برگه شما را امضا می‌کنم که اگر روزی روزنامه‌های اصلاح‌طلبی مانند سلام یا خرداد را بستند شما هم پایین برگه آنها را امضا کنید چون معتقدم نوع نگاه به رسانه‌ها باید آزاد باشد.
وی در رابطه با برداشت ۸ میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: اگر بخواهیم نام این برداشت را اختلاس بگذاریم پس باید تمام ۹۰ هزار میلیارد تومانی معوقات بانک‌ها را هم اختلاس در نظر گرفت ولی بانک سرمایه تغییرات زیاد مدیران آن ناشی از همین موضوع بوده یعنی مدیران بانک سرمایه تحمل مقاومت در مقابل مطالبات سهامداران اخیر را نداشتند که اگر این مقاومت صورت می‌گرفت انتصاب در سیستم اختیارات هم درست بود و دیگر این اتفاقات صورت نمی‌گرفت.

تاجگردون در غرفه تسنیم خبر داد: تشکیل کمیته ویژه در مجلس برای تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کمیته‌ ویژه‌ای در کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی در ۵ سال آینده خبر داد.
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تعیین تکلیف پرداخت یارانه‌های نقدی در کمیسیون تلفیق برنامه ششم خبر داد.
وی افزود: این کمیته ماموریت دارد پرداخت یارانه نقدی در برنامه ششم توسعه را پیگیری کرده و نتیجه آن را به هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق و سپس هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ۱۴ تا ۲۱ آبان در محل مصلای تهران پذیرای علاقمندان است.
tajgardoun-2 tajgardoun-3 tajgardoun-4 tajgardoun-5 tajgardoun-6 tajgardoun-7 tajgardoun-8 tajgardoun-9 tajgardoun-10 tajgardoun-11 tajgardoun-12 tajgardoun-13 tajgardoun-14 tajgardoun-15 tajgardoun-16 tajgardoun-17 tajgardoun-18 tajgardoun-19 tajgardoun-20 tajgardoun-21 tajgardoun-22 tajgardoun-23 z-1 z-2

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *