آخرین اخبار
اشتراک گذاری
13 June 2019
کد مطلب : 28749

در خصوص این شخصیت نجیب و صمیمی باید ساده و بی پیرایه سخن گفت. بی شک از نوادر روزگاری است که پر از نوابغ متظاهر و فزون طلب است. فاصله مکانی وی از زادگاهش هیچگاه منتهی به فاصله و شکاف با مردم اقلیم و دیارش نگردید. آنچنانکه دفتر کارش امروز و دیروز مملو از مراجعه کنندگان هم استانی (بویراحمد تا باوی و بهمیی تا دنا) است.
نگاهی منصفانه به کارنامه اجتماعی و سیاسی فروزان حداقل طی بیست ساله اخیر مبین برخورداری نامبرده از ویژگی‌ها، رفتارها و شایستگی‌هایی ست که موید تناسب قبای نمایندگی با شخصیت ایشان است که اجمالاً به پاره‌ای از آنها پرداخته خواهد شد؛
باعنایت به جایگاه مجلس شورای اسلامی و ساز و کار  حقوقی و قانون گذاری آن و همچنین سبقه و تخصص قوام فروزان در امور حقوقی می‌توان شاهد ظهور عملکرد مطلوب و مناسبی از سوی ایشان بود.
روی دیگر عملکرد مجلس بعد نظارتی آن است، در صورت تقویت وظایف نظارتی و به کرسی نشاندن آن دیگر نیازی به ورود نماینده مجلس به حوزه‌های اجرایی و دیگر حواشی غیر مرتبط با وظیفه نمایندگی نمی‌باشد. اگرچه این اجبار معمولاً به دلیل ضعف عملکردی عوامل قوه مجریه و استانداران برای نماینده به وجود می‌آید.
طی کردن راههای نرفته و عبور از پروسه آزمون و خطا قبل از دستیابی به کرسی نمایندگی مجلس توسط نماینده امتیازی ست که می‌تواند عملکرد آنرا را فراتر از انتظارات عمومی بهبود بخشیده و اقدامات آنرا ماندگار کند.
فروزان نه پایتخت نشینی مرفه است و نه سرمایه‌داری بی‌درد و نه از سر بیکاری دل در گرو مشکلات و دردمندیهای مردم دیار خود دارد. دست رد ایشان بر سینه بسیاری از موقعیت‌های پیشنهادی جذاب و کلان در قوه قضائیه و دیگر دستگاهها و اشباع بودن از خواست‌ها و نیازهایی که موجب پرداختن به خویشتن می‌شود در فروزان نمایان و بارز است و آینچنین است که شخصیتی مردمی، مصلح و کاریزما از وی ظهور می‌کند..
فروزان را کمتر می‌توان در کسوت یک قاضی دید، غالباً در کسوت یک وکیل ظاهر شده و ابایی از این کار نداشته. این ویژگی از طرف کسانیکه به عناوین مختلف با این شخصیت مردمی برخورد داشته‌اند به خوبی خود را نشان داده. در این خصوص آنچه هویداست کردار مخلصانه و بی چشم داشت ایشان بوده.
یقیناً عمل گرایی و اخلاق مداری فروزان دوراندیشانه است اما تهی از اغراض سیاسی، پوپولیستی و مطالبه گرانه!
این تجارب گران سنگ شاخصه مهم دیگری در راستای انجام هرچه بهتر وظایف نمایندگی ست.
تطابق و همخوانی مشی سیاسی فروزان با ذائقه سیاسی و فکری مردم بویراحمد شاخصه مهم دیگریست که می‌تواند سبد آرای فروزان را فزونی ببخشد.
سمت و سوی نگاه مردم بویراحمد در انتخابات ۳۵ سال گذشته و رأی اعتماد به  نیروهای چپ، اصلاح طلب و اعتدالی گواهی بر این مدعاست.
نیاز به پوست‌اندازی و ایجاد اصلاحات مدنی و اجتماعی مطالبه‌ای کلان است که عملی شدن آن از عهده فروزان به خوبی ساخته است. به دلیل ظهور و بروز برخی بدعت‌های سیاسی و اجتماعی از ناحیه جریان سیاسی اصولگرای افراطی و عدم توفیق جریان منتسب به نماینده فعلی برای رفع آنها، اصلاح ناهنجاریهای یاد شده از ضروریاتی ست که به  واسطه روحیه فروزان قابل صورت گرفتن است. در سنوات اخیر ظهور آقتابگردان ها و دوزیستان سیاسی در تشکیلات نماینده فعلی وضعیتی مغایر با وعده‌ها و شعارهای وی و مخالف با انتظارات عمومی به وجود آورده که نتیجه آن خوف و رجاءحاکم بر احوال مرکز استان است.
خویشتن داری و عدم ورود به بازیهای کثیف و مواضع مردود سیاسی از جانب فروزان نشانی از قوام سیاسی، شخصیتی و  فکری نامبرده  و خصوصیتی مطلوب در افکار عمومی به جهت انتخاب و همراهی با ایشان خواهد بود.
خروج از سیاست‌های حذفی و قهری، ارباب و رعیتی و دیگر دسته بندی‌های نامطلوب اتفاقاتی بود که بخش عمده آن به واسطه تفکر نماینده فعلی شکل گرفت اما سوی دیگر عملکرد همین نماینده بدعتی است که زارعی را به عنوان (نماینده طیف مخالف) مفتخر می‌کند.
این بدعت با عبور زارعی از کسانیکه به واسطه حمایت و همراهی آنها به موفقیت دست یافت به اثبات رسید. این سیاست شاید به مذاق طیف مخالف و ممتنع خوش آمده باشد اما عامل تفرقه و به حاشیه راندن بسیاری از نیروهای شاخص خصوصاً در طیف اصلاح طلب گردید. قطعاً کاریزمای شخصیتی و جزئیات شخصیتی فروزان می‌تواند بیش از پیش نسبت به برطرف کردن این ناهنجاری و بدعهدی آن مؤثر باشد.
به هر روی تداوم سخن ذهنیتی ایجاد می‌کند که قطعاً خوشایند طبع مورد کلام (فروزان) نخواهد بود.
پایان سخن قطعه شعریست از شاعر مجاهد عارف قزوینی نقدیم به مردان و زنان‌دیارم؛
از اشک همه روی زمین زیر و زبر کن،
مشتی گرت از خاک وطن هست به سر کن.
غیرت کن و اندیشه‌ی ایام بتر کن،
اندر جلو تیر ستم سینه سپر کن.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *