آخرین اخبار

هشداری به کهگیلویه وبویراحمدی ها+جزئیات

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ابتلای حدود ۱۴ هزار نفر از مردم این استان به بیماری دیابت خبر داد.

اشتراک گذاری
07 November 2016
کد مطلب : 2811
رشید غفاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار بیمار دیابتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهار داشت: طبق آمارها، حدود ۵۰ درصد افراد مبتلا به دیابت، از بیماری خود آگاهی ندارند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری دیابت در سطح استان، افزود: از ابتدای شروع این طرح تاکنون  حدود ۳۰ هزار نفر از مردم استان غربال شده‌اند که از این تعداد، حدود ۶۰۰ بیمار دیابتی جدید شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طرح غربالگری دیابت، همه افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان تست دیابت انجام دهند.

غفاری با بیان اینکه دیابت یک بیماری قابل پیشگیری است، تصریح کرد: در این راستا، آموزش‌های لازم در مدارس و حوزه‌های علمیه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سامانه یکپارچه بهداشت از ابتدای اردیبهشت امسال، گفت: تاکنون اطلاعات حدود ۵۶۳ هزار نفر از مردم استان در این سامانه شده و  ثبت‌ اطلاعات حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: از ابتدای اجرای سامانه سیب تاکنون، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت به بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم استان ارائه شده است.

غفاری زیرساخت‌های اینترنتی را مهم‌ترین مشکل در رابطه با اجرای سامانه سیب در استان عنوان و بیان کرد: از ۴۸۰ پایگاه، خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی استان، تنها ۱۳۰ نقطه قادر به استفاده از سامانه اینترنتی هستند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *