آخرین اخبار
اشتراک گذاری
17 May 2019
کد مطلب : 27838

بخشدار مرکزی گچساران با بیان اینکه خط انتقال خوراک پتروشیمی گچساران در حریم روستای خیرآباد واقع شده است، گفت: مسیر دیگری برای انتقال خوراک پتروشیمی گچساران پیشنهاد شده است.

 فرج اله استلاحی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات پتروشیمی گچساران با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست احداث است، اظهار کرد: پتروشیمی گچساران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.

 وی  با اشاره به اینکه  این طرح با ۵۴۰ یورو اعتبار ارزی و ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه در دست ساخت است، گفت: پتروشیمی گچساران هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبارات تا  پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۶۰ نفر در این کارخانه صنعتی مشغول به فعالیت هستند که با بهره برداری از این طرح، بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

 استلاحی اذعان کرد: خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بیدبلند  بهبهان به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال و با ساخت خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط لوله ۲۰ اینچ گاز انتقالی پتروشیمی گچساران  در حریم روستای خیرآباد گچساران واقع شده است، گفت: باتوجه به بازدید میدانی که با حضور نهادهای حقوقی پتروشیمی، اعضای شورای روستای خیر آباد و مقام های قضایی صورت گرفت، پیشنهاد شد که مسیری را برای تغییر این خط جایگزین شود.

 استلاحی ابراز کرد: قرار گرفتن  خط انتقال خوراک پتروشیمی گچساران در حریم روستای خیرآباد خطراتی را به دنبال دارد که با توجه به اعتراض اهالی این روستا مسیر دیگری برای انتقال خوراک پتروشیمی گچساران انتخاب می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پتروشیمی گچساران سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند دریافت خواهد کرد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران، سالانه یک میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

استلاحی عنوان کرد: پتروشیمی گچساران در آینده تولیدکننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس (+c3) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه  تامین خوراک و آب  این طرح صنعتی وجود ندارد، گفت:  پتروشیمی گچساران آب مورد نیاز خود را  از سد کوثر با لوله ۲۴ اینچ در ظرفیت یک هزار و ۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می‌شود.

استلاحی خاطرنشان کرد: گاز متان مورد نیاز این کارخانه ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه خوزستان تامین می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *