آخرین اخبار
اشتراک گذاری
30 March 2019
کد مطلب : 26887

 

 بعد از تخریب بخشی از کاروانسرای بافت قدیمی دهدشت که ناشی از سوءمدیریت و بی اطلاعی مدیران حوزه میراث فرهنگی استان و شهرستان بود این اتفاق بهانه‌ای برای عرض اندام و خودنمایی فرصت طلبانی شده است، که به ضرس قاطع می توان ادعا کرد قبل از این بدرستی نمی دانستند بلادشاپور چیست.
سیاسیون فرصت طلب و نمایندگان، این مساله را دست آویز خودنمایی و عرضه کردن خود قرار دادند و صحبت از بودجه هایی کردند که بسیار بعید است یک ریال از آن بودجه ادعایی به بلادشاپور اختصاص پیدا کند.
برخی هم این اتفاق را بهانه ایجاد تریبون انتخاباتی و تبلیغاتی پیش از موعد خود نموده اند. که با توجه به وضعیت معیشت مردم و فشارهای اقتصادی، ایجاد شور و شوق کاذب در این فاصله زمانی، خطای روشنی است.
به غیر از شب های شعر بلادشاپور که یک برنامه ادبی و سابقه دار است و معمولا با استقبال خوبی روبرو می شود در همین یک هفته که از سال جدید سپری شد، شاهد دو برنامه بی محتوا و کاملا نامرتبط در این مجموعه تاریخی بویژه همین برنامه تبلیغاتی با عنوان شب بلادشاپور بوده ایم که آن قدر از اصل و هدف ادعایی فاصله داشت که انتخاباتی بودنش را “خانم سخنران” جار زد. متولیان این جلسه ترکیبی از افرادی بودند که کمترین اطلاع و دانشی در حوزه مسائل و میراث تاریخی نداشتند و در این مراسم آمده بودند تا بازی برگزار کننده مراسم را که معمولا همه جا حاضر است و هرگز هم تخصصش بر کسی معلوم نشد، را اجرا کنند و بعد هم تریبونی باشد تا خودشان برای خودشان نمایشی برگزار کرده باشند به نحوی که سخنران اصلح بودن برگزارکننده مجلس را تایید و برگزار کننده هم شرکت دانش بنیان! “پسر سخنران” را تبلیغ کند! ارتباط بین “ایرانسل” و بافت تاریخی را بنده متوجه نشدم و اینکه برگزارکننده و ریاست شرکت ایرانسل با همسر رییس سازمان گردشگری!
همکار باشند اصلا نشانه خوبی برای ورود این افراد به مسائل گردشگری و بافت های تاریخی نیست .
سویه کمیک این برنامه اما در صحبت های یکی از سخنرانان برنامه وقتی پررنگ شد که خانم سخنران از ذوق چند دقیقه وقت سخنرانی، در نقش یک تبلیغات چی انتخاباتی ظاهر شد و برای مردم کهگیلویه گزینه معرفی کرد.
معلوم نیست که تایید و تبلیغ برای جبهه پایداری برنامه آتی حزب کارگزاران سازندگی باشد یا خیر،که اگر چنین باشد باید دهدشت را پیشگام در برنامه های انتخاباتی اصلاح طلبان دانست!!!
تجربه ثابت کرده است که احیا یا مرمت بافت تاریخی دهدشت هیچ گاه دغدغه مدیران و نمایندگان و سیاسیون از تهران تا دهدشت نبوده است و این برنامه ها هم هیچ کمکی به احیای آن نخواهند کرد، ترکیب و تخصص سخنرانان و بانیان برنامه و حتی میزان اختصاص وقت به دو سخنران که تخصص کاری و حرفه ای متناسبی با این برنامه داشتند و کارگردان محترمی که دو مستند از شهر دهدشت تهیه نموده، گواهی روشنی بر این مدعاست!

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *