آخرین اخبار
اشتراک گذاری
20 March 2019
کد مطلب : 26716

 

عضو هیات رئیسه مجلس اعتقاد دارد طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه سبب شفاف سازی و کاهش هزینه های انتخاباتی می شود.
محمدعلی وکیلی در خصوص ویژگی های مثبت طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه، گفت: نخبه گزینی، شایسته گزینی و ملی گزینی از ویژگی های خوب طرح مذکور است.
تشریح آفت مجلس فعلی
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل اینکه نمایندگان راهی جز پیگیری امور اجرایی فرماندار، دهیار و غیره را ندارند، در واقع مجبور به قانونگذاری محلی می شوند که این امر آفت مجلس فعلی محسوب می شود.
قانونگذاری محلی پاشنه آشیل توسعه در کشور تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه قانونگذاری محلی پاشنه آشیل توسعه در کشور تلقی می شود، ادامه داد: بر این اساس برای دستیابی به قانونگذاری ملی باید به سمت تشکیل مجلس عوام و خواص گام برداریم یا با تغییر ساختار انتخابات به سمت ملی گزینی حرکت کنیم که طرح یاد شده در این راستا است.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عبارتی پیگیری امور اجرایی به شوراهای محلی واگذار می شود و امور ملی نیز به منتخبان ملت سپرده خواهد شد.
طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه زمینه تحزب را فراهم می کند.
وکیلی با تاکید بر اینکه طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه زمینه تحزب را فراهم می کند، افزود: در واقع ورود احزاب به این عرصه می تواند به شایسته گزینی منجر شود؛ نباید فراموش کرد اگر احزاب تاکنون رشد نکرده اند به دلیل فراهم نبودن شرایط و استفاده مناسب از گروه های سیاسی است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی هزینه های انتخاباتی نیز شفاف خواهد شد و میزان آن کاهش می یابد
نمایندگان در جلسه علنی روز ۱۹ دیماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۱۵۵ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.‌

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *