آخرین اخبار
اشتراک گذاری
22 March 2019
کد مطلب : 26688

 

درخصوص انتخابات استانی گفتگویی با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت انجام دادیم که از نظر خوانندگان می گذرد:

۱۹ آبان:گفته می شود شما به شدت پیگیر این طرح و حداقل برگزاری پایلوت آن در استان هستید.آیا این گونه است.
مزایا و معایب این طرح از نظر شما چیست؟

من بدنبال تصویب نبودم نه اینکه مخالف آن باشم ولی در این خصوص به نظرم کارشناسان و صاحب نظران ذیصلاح تر از من هستند که موضوع را ارزیابی میکنند.

 این طرح را در “بلند مدت” به نفع کشور میدانم ولی به چند دلیل به نظرم در شرایط کنونی به صلاح کشور و مردم نیست:
• اینکه ساختار احزاب به شکل واقعی شکل نگرفته است.
• جایگزین نمایندگان فعلی در ساختارهای پایینتر تعریف نشده است و به نظرم تا زمان ارتقاء جایگاه شورای شهر و شهرستان یک خلاء باقی میماند.
• اقوام، اقلیتها و لایه های پایینتر ضرر خواهند کرد و ارتباطشان با ساختار حکومت و تصمیم گیری ضعیف میشود.

 

۱۹ آبان:با توجه به اینکه گچساران حدود ٢٠ درصد از آرا را دارد در مقابل ۵٠ درصد حوزه بویراحمد…آیا این طرح در بلندت موجب محروم شدن بسیاری از طوایف گچساران و خود شهر گچساران از نماینده نخواهد شد؟
با توجه به بافت(حدود۶٠ درصدی اصولگرای استان) وضعیت رای تان رو در این شرایط چگونه ارزیابی می کنید؟

من اعتقاد ندارم استان ساختار اصولگرایی دارد بلکه نوع تایید صلاحیتها در یک دوره قابل توجه این شرایط را پیش آورده است. مثلا اگر آقای حاج بهرام تاج گردون در دوره های چهارم و پنجم تایید میشد و آرای دوره ششم باطل نمیشد حتما اصولگرایان مجلس را نمیدیدند. یا در یاسوج اگر آقای سید باقر موسوی تایید میشد حتما شخص دیگری به مجلس نمی رفت و کهگیلویه نیز همینطور.
مردم استان خیلی نگاهشان اینطور نیست که اصولگرا و اصلاح طلب کنند. ساختار قومی، شخصیت فرد کاندیدا، جایگاه خانوادگی و فضای عمومی کشور خیلی تاثیر دارد. آیا اگر من ٧۵ درصد رای آوردم یعنی ٧۵ درصد مردم حوزه ام اصلاح طلب است؟ حتماً اینطور نیست. مردم به سلایق خودشان رای میدهند، برخی اوقات ما در این سلیقه قرار میگیریم و برخی اوقات خیر.
در خصوص رای آوری در استان، نگران نیستم و البته به این موضوع هم فعلا فکر نمیکنم تا ببینم آینده چه میشود. وگرنه مجبور هستی هر روز یک جا حرفی بزنی و جای دیگر حرفت رو عوض کنی. ساختار رای اوری در انتخابات استانی با شهرستانی فرق میکند و الزاماتش چیز دیگریست… و البته اگر استانی شد و من هم کاندیدا بودم به این ساختار خواهم پرداخت.
مردم استان به توانمندی رای خواهند داد و من فکر میکنم با توجه به عملکردم حداقل لازم برای پذیرش مردم عزیز استان را خواهم داشت.
البته اینکه مثلا یک بویراحمدی در گچساران کاندیدا شود یا مثلا من در بویراحمد کاندیدا شوم امری طبیعیست(البته تا قانون این اجازه را بدهد یا خیر). بالاخره انتخابات استانی همینه ولی مردم درکل عاقلتر از کاندیداها هستند.

 

۱۹آبان:به نظرشما این طرح از شورای نگهبان رای خواهد گرفت؟

اینکه در شورای نگهبان تایید شود هنوز مشخص نیست ولی امکان تاییدش بیشتر از قبل است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “استان ساختار اصولگرایی ندارد/ امکان تایید انتخابات استانی بیشتر از قبل است/اگر حاج بهرام وسید باقر تایید می شدند اصولگرایان مجلس را نمی دیدند”

  1. عبدی نسب says:

    خدای تو و این همه منم منمت ..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *