آخرین اخبار
اشتراک گذاری
16 March 2019
کد مطلب : 26611

 

رقابتهای لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حالی به هفته های پایانی خود رسیده است که تیمهای مدعی در هر دو گروه تقریبا مشخص شده اند .
در گروه دوم این رقابتها که نفت و گاز گچساران در آن حضور دارد و به زعم تمامی کارشناسان آسانترین قرعه ممکن به لحاظ تیمهای شرکت کننده در چند سال اخیر را شاهد بودیم و اول فصل از نفت و گاز به عنوان کاندید اصلی صعود به لیگ یک یاد می شد .
کنکاش پیرامون چرایی پیدایش برخی از حواشی که همان ابتدای فصل و تداوم آن در طول بازیها بدون توجیه دامان این تیم را گرفت را به پایان فصل موکول خواهیم نمود .
امروز در خبرها آمد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خویش را در خصوص دیدار ناتمام نیروی زمینی و نفت و گاز گچساران که به علت حمله حسن عنبریان به داور در حالی که مسابقه در دقایق پایانی یک بر یک بود اعلام کرده است و نتیجه آن به سه بر صفر به نفع نیروی زمینی اعلام گردید .
صدور این رای از چند منظر قابل تامل می باشد :

۱- این سه امتیاز در حالی به حساب نیروی زمینی منظور گردید که تیم نیروی زمینی با یک بازی بیشتر و در حالی که تنها ۲ بازی دیگر تا اتمام کار آنها در لیگ باقی مانده بود با فاصله ۵ امتیاز نسبت به نفت و گاز در صدر جدول بود ، این امر در حالی است که اگر نتیجه بازی با همان تساوی به پایان می رسید اکنون شاهد اختلاف ۷ امتیازی و آن هم در فاصله ۳بازی تا پایان لیگ نمی بودیم .
نکته جالب این است که نفت و گاز یک بازی کمتر نسبت به نیروی زمینی انجام داده بود و بازی مستقیم نیروی زمینی و پاس همدان در هفته پایانی و تساوی یا شکست هر یک از دو تیم می توانست نفت و گاز را کاندیدای اصلی جهت صعود قرار دهد .
به واقع می توان گفت این بی تدبیری در حمله به داور مسابقه را می توان به عنوان یک پاس گل سه امتیازی از سوی عنبریان به نیروی زمینی تلقی نمود ، امری که شاید به منزله تداوم حسرت نفت و گاز و هواداران متعصبش که در سرما و گرما عاشقانه این تیم را می پرستند برای یک فصل دیگر باشد .

۲- در رای کمیته انضباطی به مساله عدم حضور مربی خاطی در جلسه کمیته انضباطی و ادای توضیح اشاره شده است . این تیم سالیان سال می باشد که در رشته های مختلف به عنوان نماد این شهر در سطح کشور افتخارآفرینی کرده است و پیشکسوتان بزرگ و افراد خوشنام و بااخلاق بسیاری در آن فعالیت کرده اند .
اما شاید بتوان گفت گافهای خنده دار مدیرعامل تیم نفت و گاز ( جهانبخش عنبریان ) در برنامه زنده تلویزیونی پیرامون لگد برادرش ( حسن عنبریان ) به داور مسابقه که تا مدتها به عنوان سوژه ای نقل محافل ورزشی بود در حالی که حاضر به عذرخواهی نگردید و در کنار آن عدم حضور این مربی خاطی در جلسه کمیته انضباطی و حتی پذیرفتن خطای خویش و تلاش برای جبران اعاده حیثیت باشگاه نفت و گاز را بتوان یک نقطه تاریک و منفی در کارنامه باشگاه بزرگ نفت و گاز و تاریخ ورزش این شهرستان ثبت نمود .

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *