آخرین اخبار
اشتراک گذاری
13 March 2019
کد مطلب : 26529

 

چند جمله انتقاد استاندار به برخی اخبار و انتقاد به یکی از مدیران حوزه فرهنگ استان کافی بود تا موجی از نوشته، گزارش و مقاله در نفی صحبت های استاندار آغاز شود و با تکیه بر چند کلمه خاص با کلید واژه”توهین به خبرنگاران” موجی ایجاد شود که از دو منظر “عجیب بودن” دیدگاه ارائه شده نماینده عالی دولت در استان یا “باورپذیر بودن” قابل تامل و بررسی است.
در توضیح بیشتر، اعتراض و انتقاد برخی افراد به صحبت های استاندار از یک منظر “عجیب” به نظر می رسد و از منظری دیگر می تواند برای برخی دلسوزان رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد، “باورپذیر” باشد.
“عجیب” از آن زاویه دید که بسیاری بدون اینکه مفهوم انتقادهای دکتر احمدی به فضای رسانه های مجازی در این روزهای کهگیلویه و بویراحمد را ببینند، بخوانند و یا بیندیشند؛ چنان ناراحت شده و واکنش نشان دادند که در باور کمتر خواننده ای می گنجید.
ظاهرا همین اندازه هم کسی نباید با نقدکننده های فعال در فضای رسانه ای، نقدی داشته باشد، حتی اگر نیت و هدف طرح موضوع، اصلاح فرایند و رویکرد مدیریتی در سطوح میانی استان باشد.

باور “تعجب برانگیز” سوالی را نیز به همراه داشت و آن اینکه مگر در پشت پرده فعالیت برخی رسانه های مجازی – بالاخص فاقد مجوزها- چه رویکرد و اتفاقاتی نهفته هست که اینگونه بر آشفتند و چند کلام نقد گونه ملایم استاندار را هم بر نتافتند!
از سوی دیگر مگر همین چند کلمه نقد ساده، از دکتر دهبانی پور چه نشانه هایی برای افکار عمومی فرستاد که این همه نوشته در “نفی” اظهار نظر استاندار منتشر شده و یا هم چنان می شود؟!
نگاه دیگر واکنش هایی بود که از زاویه دید ما، کاملا “باور پذیر” بود؛ از آن جهت “باور پذیر” که نشانه های واضح این وضعیت، بارها در جلسات خصوصی رسانه ها مطرح می شد و اتفاقا استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مجموع جمع بندی همین نظرات دلسوزان حوزه خبر و رسانه را که در نشست های متفاوت با وی و دیگر مسولان ارشد استانی طرح موضوع شده بود، اعلام کرد.
برآیند نظراتی که مدت هاست گفته شد، طرح گردیده و مطرح هم شدند، ولی کسی به”فریاد” تبدلیش نکرد!
احمدی، اتفاقا به کمک همه آمد و با علم و آگاهی به واکنش های منفی و بازخورد عده ای خاص، دردی را فریاد زد که امروز دیگر رسانه ای شده است و سوالات بسیاری را هم با خود به همراه آورده است؟!
سوال مهم ما هم همانند افرادی که از این هجمه رسانه ای شگفت زده شده اند همان است که مگر در پشت پرده برخی رسانه های استان چه خبر است؟ و چه اتفاقاتی در حال وقوع هست که دو کلمه انتقاد استاندار، عده ای را چنین برآشفته کرد؟!
پاسخ به این سوال چندان سخت نیست، امید هست، استانداری که زخم را باز کرد، درمان و دردها را هم واضح برای مردم بگوید تا باور کنیم این فضای مه آلود و تخریب- که عده ای در آن سردمدار و متخصص شده اند- بر چیده شود.
بنابراین، موضوع صحبت های شهردار – چه گفته باشد یا نگفته باشد- این همه حمله و نپذیرفتن ضعف ها و به تعبیر استاندار – رها کردن کار- را به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی کند، اما باور هم داریم که این شرایط با مداخله استاندار باید به پایان خط نزدیک تر شود.
در نهایت، وقت آن هست “نقد رسانه ها” با شدت و قوت در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شود، نه اینکه ما رسانه های مکتوب و مجازی ها، تحمل نقد ساده ای را هم نداشته باشند و با هر انتقادی واکنش سریع از خود نشان دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *