١٩ آبان | فریبکاری در بحث اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان؟!

  • تاریخ انتشار خبر: دوشنبه, ۲۰ اسفند , ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۷ | کد خبر : 26503 |
  •   

    .

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی نیازها نیست، گفت: تا وقتی که دولت قانون رتبه‌بندی را آماده نکند تخصیص اعتبار برای آن فایده‌ای ندارد و در این شرایط هر حرفی که زده می‌شود جز فریب نیست.
    جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که مجلس شورای اسلامی چه تغییراتی را در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ آموزش و پرورش ایجاد کرد، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۸ مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شدند که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در کل کشور می‌شود همچنین در بحث نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس و تجهیزات هنرستان‌ها عوارض گاز مصرفی از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت که سهم آموزش‌وپرورش ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
    وی افزود: امتیاز دیگر این بود که پیمانکاران سازمان نوسازی می‌توانند بدهی خود را تهاتر کنند.

    وی درباره بودجه دانشگاه فرهنگیان که پیش از این مورد اعتراض رئیس این دانشگاه قرار گرفته بود، متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان با توجه به افزایش پذیرش دانشجو نیاز به جهش بودجه‌ای دارد؛ هم‌اکنون بودجه آن حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که باید به هزار میلیارد تومان می‌رسید اما این بودجه افزایش نیافت و نتوانستیم نیازهای دانشگاه فرهنگیان را تأمین کنیم.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان یادآور شد: ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان تعیین شده اما هنوز دولت هیچ قانونی را برای اجرای آن ارائه نکرده است و تا زمانی که قانون نباشد هر مبلغی که در نظر بگیرند بازهم رتبه‌بندی اجرا نمی‌شود و در این شرایط هر حرفی که زده می‌شود جز فریب نیست، از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که تحقق اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی به افزایش درآمدهای نفتی منوط باشد.

    انتهای پیام/پایگاه خبری تحلیلی 19 آبان
    برچسب ها:
  • ۲ نظر برای “فریبکاری در بحث اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان؟!”
    1. ناشناس گفت:

      رتبه بندی نسخه شفا بخش بیماری اقتصادی معلمان نیست. ۸ سال است که با این طرح لعنتی معلمان را فریب می دهند؛ می گویند: با اجرای این طرح این چنین می شود و آن چنان میشود. انگار این طرح معجزه ای خواهد کرد ! ولی مسولین خوب کارشان را بلدند با مطالعه مستمر و طولانی روی این طرح سیاست سرگرم سازی را در پیش گرفته اند. لازمه کمک به معیشت معلمان پولی است که باید به نسبت سابقه و مدرک و تلاش به انها داده شود و این نیازمند اجرای طرحی نیست که ۸ سال طول بکشد. پول بدهید انگیزه، نشاط و تعهد کاری هم می اید. علاوه براین نظارت ها هم رسمی تر و اثرگذار تر خواهد بود. الان آموزش و پرورش دچار روزمرگی و مرگ خاموش شده است. معلمان بی انگیزه و کسل هستند و دائما منتظر تحقق وعده. به فرض محال رتبه بندی در مهر ۹۸ اجرا شود! این طرح را انقدر طول داده اند که دیگر اثر بخش نیست. با توجه به تورمی که ایجاد شده و بودجه ای که این طرح دارد، تقریبا نه! کامل بی تاثیر است. با افزایش ۱۰۰تومن و ۲۰۰ تومن درحالی که تورم بسیار بالایی شکل گرفته مانند شوخی ای بیش نیست. همه معلمان منتظرند تا با اجرای رتبه بندی گشایشی در وضع مالی خود ببینندو مسولین هم میدانند که توقع معلمان این است اما باز هم می گویند هدف این طرح افزایش کیفیت است نه فقط بحث مالی . می خواهم بگویم شما مسولین وقتی از توقع معلمان خبر دارید و می دانید که خواسته اصلی انان بحث مالی است چطور از کیفیت نظام آموزشی حرف میزنید. چرا معلم را بازی می دهید مگر می شود با شکم خالی و شرمندگی کار کرد بعد افزایش حاصل از رتبه بندی با وجود تورم بسیار بالا کدام چاله زندگی معلم را پر خواهد کرد… همانطور که خودتان می دانید و عمل نمی کنید بحث اصلی درمان اقتصادی اموزش و پرورش است هیچ کشوری مسیر توسعه را با لگدمال کردن آموزش و پرورش طی نکرده است… وسلام

    2. فریبا گفت:

      ای کاش بجای اینهمه هزینه برای دانشگاه فرهنگیان فقط کمی وقت میگذاشتند وازمعلمان پرتلاش وباسابقه ونخبه مدارس غیردولتی برای جذب دراموزش وپروش استفاده میکردند.معلمانی که بخاطر سخت گیری ها وحساسیت های موسسان مدارس غیر دولتی ازبین بهترینها انتخاب میشوند اما با کمترین درامد وخقوق وبدون بیمه کارمیکنند.


    امروز سه شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸
    آخرین مطالب