آخرین اخبار

کم کاری مدیران اجرایی پذیرفتنی نیست

سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۱۵ آبان ) در نشست شورای برنامه ‌ریزی و توسعه این استان، گفت: هم اکنون با وضعیت موجود که میزان بدهی های عمرانی استان سه برابر اعتبارات مصوب است، روش های متداول جوابگوی اجرایی شدن پروژه ها نیستند. وی با بیان اینکه استان های دیگر در […]

اشتراک گذاری
05 November 2016
کد مطلب : 2645

سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۱۵ آبان ) در نشست شورای برنامه ‌ریزی و توسعه این استان، گفت: هم اکنون با وضعیت موجود که میزان بدهی های عمرانی استان سه برابر اعتبارات مصوب است، روش های متداول جوابگوی اجرایی شدن پروژه ها نیستند.

وی با بیان اینکه استان های دیگر در این زمینه به خوبی عمل می کنند، افزود:  قدرت ریسک، ابتکار و استفاده خلاقانه از قوانین جدید در این مسیر لازم است.

خادمی، با بیان اینکه نیازمند همکاری سازمان های نظارتی است، تاکید کرد:  استفاده از روش های مبتکرانه و جدید تامین مالی و اجرایی شدن آنها، نیازمند همکاری سازمان های نظارتی است و در این راستا می توان از تجارب و ابتکارات سایر استانها استفاده کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به اهمیت وصول کامل درآمدهای استان اشاره و عنوان کرد: باید روش ‌های جدیدی برای افزایش درآمدهای استان تعریف شود، زیرا در این صورت میزان اعتبارات ملی اختصاصی به استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه روند برنامه ریزی در کشور به سمتی حرکت می کند که درآمدهای استانها می بایست افزایش یابند، افزود: راه های افزایش درآمد به غیر از مالیات، راهنمایی و رانندگی و ثبت اسناد می بایست تعریف و اجرایی شوند.

خادمی، با بیان اینکه باوجود تاکیدهای فراوان برخی از ادارات هنوز بدهی های خود را در سامانه اعلام نکرده اند، یادآور شد: ادارات تا سه روز آینده بدهی خود را به سازمان برنامه و بودجه و اداره کل امور اقتصاد و دارایی اعلام کنند در غیراین صورت اعتباری به آنان تخصیص داده نمی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ادارات می توانند برای تکمیل و افتتاح طرح‌ های عمرانی خود از بانک‌ ها وام بگیرند، تصریح کرد: کم کاری ادارات و مدیران اجرایی در خدمت به مردم پذیرفتنی نیست و مدیران در این خصوص جوابگوی وجدان خود و افکار عمومی هستند.

خادمی، با بیان اینکه برخی پروژه ها کد اعتباری مصوب دارند، تاکید کرد:  پیمانکاران در این پروژه ها با انعقاد قرارداد و مبادله موافقت نامه دعوت به کار شوند .

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد به خاطر تعامل نامناسب با حوزه پیمانکاری ضرر می کند در حالیکه در سایر استانها، پیمانکاران با وجود طلب های میلیاردی با دولت همکاری می کنند.

خادمی، به پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه ها ردیف مصوب دارند، گفت: مصوبات سفر اعلام شده و مدیران مطابق برنامه زمان بندی شروع به اجرای پروژه ها کنند.

وی گفت: مطابق با زمان بندی اعلام شده فاز اول پروژه ها تا پایان سال ۹۶ می بایست اجرایی شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *