آخرین اخبار
اشتراک گذاری
09 March 2019
کد مطلب : 26422

به گزارش ۱۹ آبان فارس نوشت، تا رسیدن شب عید کمتر از دو هفته دیگر باقی مانده و چه بسیار خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات  مالی برای خریدن یک دست لباس ساده هم در تنگنا قرار دارند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد اوضاع به گونه‌ای دیگر است و علاوه بر مردم محروم و مستضعفی که همیشه گَرد محرومیت بر سر و روی آنها بوده و هست عده‌ای نیز هستند که بر اساس وعده مسؤولان و نمایندگان مجلس به کار گمارده شده‌اند و وضعیت مبهم و نامعلومی دارند.

از کارگران اخراجی سد چم شیر و بسیاری دیگر که وضعیتی مانند آن‌ها در جاهای دیگر دارند که بگذریم در بیمارستان تازه تاسیس شهید جلیل یاسوج هم وضعیتی به مراتب بدتر را شاهدیم.

بیمارستانی که هم ساخت آن هم نام‌گذاری آن و هم بکارگیری نیروها در آن و هم زمین محل ساخت آن محل منازعه و مشاجره بود اما به هر صورت با نام شهید والامقام دکتر قربانعلی جلیل شروع به کار کرد.

امروز مشکل بزرگ این بیمارستان تعداد ۷۰ نفر نیرویی است که به هر دلیل به کار گرفته شده‌اند و امروز دیگر محل منازعه نحوه بکارگیری آن ها نیست بلکه مشکل این است که این‌ها از چه محلی و چگونه باید حقوق خود را دریافت کنند.

آقایان زارعی و ایلامی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان توضیح دهند که سرنوشت این عده به کجا خواهد کشید و اصولا آیا به صورت کوتاه مدت فکر شب عید این عده و نانی که باید در سفره بگذارند را کرده‌اند یا نه؟.

یکی از این نیروها در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این که نه قراردادی با ما بسته شده و نه بیمه‌ای برای ما در نظر گرفته شده است اظهار کرد: تنها دفتری را به عنوان حضور و غیاب در بیمارستان امضا می‌کنیم.

این کادر بیمارستان به شیفت کاری اشاره کرد و گفت: به صورتی شیفتی در بیمارستان کار می‌کنیم به این صورت که روزانه ۸ ساعت در بیمارستان فعالیت می‌کنیم و اکثرا نیروهای خدماتی هستیم.

وی گفت: مدت ۵ ماه است که در بیمارستان انواع و اقسام کار از تنظیف تخت‌ها تا اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی را انجام می‌دهیم و سخت‌ترین کارها را برای راه‌اندازی این بیمارستان انجام دادیم کارهایی مثل حمل تخت‌ها از طبقه همکف تا طبقه پنجم به امید این که روزی وضعیت شغلی ما معلوم شود.

این کادر بیمارستان دکتر جلیل افزود: امروز از رئیس دانشگاه و نماینده مردم در مجلس انتظار داریم به فکر بچه‌های ما هم باشند و در این شب عید ما را که ۵ ماه بی‌مزد و مواجب خدمت کرده‌ایم تنها نگذارند.

به گزارش فارس در خبری قبلی گفت‌وگویی با غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد انجام دادیم که وی مشکل را از دانشگاه علوم پزشکی دانست و این گونه می‌گفت که شاید دانشگاه به دنبال بکارگیری نیروهای خودش باشد که با این عده همکاری نمی‌کند.

اما از سوی دیگر آن گونه که از برخی منابع آگاه در علوم پزشکی شنیده‌ایم دانشگاه معتقد است وقتی نماینده عده‌ای را به کار می‌گیرد خودش هم باید به فکر حق و حقوق آن‌ها باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

۲ responses to “بیگاری در بیمارستان شهید جلیل یاسوج”

  1. کارمند says:

    بیگاری و ظلم علنی و پارتی بازی قرون وسطایی در شبکه و بیمارستان های گچساران بیداد میکند .
    از جمله ندادن حقوق رانندگان به مدت هفت ماه و نداند اضافه کاری و کارانه و بقیه مطالبات کارکنان شبکه و مراکز و فقط کسانی که قوم گرا و یا در جهت منافع آنها کار کند را مدیریت و امکانات میدهند هر چند مبتدی و فاقد شرایط باشد و برعکس کسانی که تجربه و تعهد و مدرک بالاتر و پاکدستی داشته باشد اما باشتی نباشد هیچ گونه مدیریت و امکاناتی به او نمیدهند هیچ جای کشور چنین چیزی دیده نشده است و عامل این همه اشتباه و بی عدالتی اول رامین ملکی معاون اداری و عباس باشتی و دوم هادی عزیزی مسول حراست شبکه است که امید است با هماهنگی و بیداری کارکنان شبکه و مراکز گچساران افرادی بی طرف و مدیر و متعهد و غیر قوم گرا جایگزین این افراد شوند

  2. کارمند says:

    بیگاری و ظلم علنی و پارتی بازی قرون وسطایی در شبکه و بیمارستان های گچساران بیداد میکند .
    از جمله ندادن حقوق رانندگان به مدت هفت ماه و ندادن اضافه کاری و کارانه و بقیه مطالبات کارکنان شبکه و مراکز بهداشتی گچساران و فقط کسانی که قوم گرا و یا در جهت منافع آنها کار کند را مدیریت و امکانات میدهند هر چند مبتدی و فاقد شرایط باشد و برعکس کسانی که تجربه و تعهد و مدرک بالاتر و پاکدستی داشته باشد اما باشتی نباشد هیچ گونه مدیریت و امکاناتی به او نمیدهند هیچ جای کشور چنین چیزی دیده نشده است و عامل این همه اشتباه و بی عدالتی اول رامین ملکی معاون اداری و عباس باشتی و دوم هادی عزیزی مسول حراست شبکه است که امید است با هماهنگی و بیداری کارکنان شبکه و مراکز گچساران افرادی بی طرف و مدیر و متعهد و غیر قوم گرا جایگزین این افراد شوند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *