آخرین اخبار

نقشه خطر در کهگیلویه و بویراحمد

این طرح با محوریت اداره‌کل آموزش و پرورش و با همکاری سایر دستگاه‌ها شامل نیروی انتظامی، سپاه، دادگستری، بهزیستی و علوم پزشکی براساس ضریب نفوذ آسیب‌های اجتماعی بویژه سوء مصرف مواد مخدر تدوین شد.

اشتراک گذاری
03 November 2016
کد مطلب : 2636
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از تهیه و تدوین نقشه خطر استان خبر داد و گفت: ۱.۸ درصد جمعیت این استان معادل ۷۵۰۰ تا ۸ هزار نفر معتاد هستند.

سید ناصر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: طبق طرح شیوع شناسی انجام شده در گذشته ۱٫۸ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۷۵۰۰ تا ۸ هزار نفر معتاد هستند که بر اساس آمار مراکز ترک اعتیاد ۶۰ درصد این افراد تریاک مصرف می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که معتادان استان گرایش به چه موادی دارند؟ عنوان کرد: در یک بازده زمانی گرایش معتادان به سمت مواد صنعتی افزایش یافته بود که هم اکنون کاهش و گرایش به مواد مخدر سنتی بیشتر شده است.

رضایی از تهیه و تدوین نقشه خطر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این طرح با محوریت اداره‌کل آموزش و پرورش و با همکاری سایر دستگاه‌ها شامل نیروی انتظامی، سپاه، دادگستری، بهزیستی و علوم پزشکی براساس ضریب نفوذ آسیب‌های اجتماعی بویژه سوء مصرف مواد مخدر تدوین شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نقشه خطر استان با هدف شناسایی مناطق آلوده و برنامه‌ریزی براساس نیازها و اولویت با توجه به کمبود امکانات و اعتبارات انجام شده که در آن مناطق حاشیه‌نشین به جد مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی با تاکید بر اینکه نسبت به نرم کشوری منطقه پرخطر همچون سایر مناطق این مرز و بوم نداریم خاطرنشان کرد: ۲۰ منطقه آلوده به مواد مخدر در استان را شناسایی کرده‌ایم که سعی می‌کنیم براساس یافته‌ها، هدفمند و درست عمل کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *