آخرین اخبار

برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را فرا می گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش سنگین برف و باران، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر از اواخر امروز سه شنبه نقاط مختلف این استان را در برمی گیرد.

اشتراک گذاری
26 February 2019
کد مطلب : 26118

ولی بهره مند اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ ۲ سامانه بارشی به استان ظرف هفته جاری است که سامانه نخست از اواخر امروز تا چهارشنبه شب ادامه دارد.
وی افزود: روز پنجشنبه صبح به طور موقت از شدت بارش ها کاسته می شود اما پنجشنبه عصر و شب پتانسیل بارش در برخی مناطق سردسیری و مرتفع وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: سامانه بارشی دوم از روز جمعه، وارد استان می شود و بارش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
وی بیان کرد که در مدت فعالیت این ۲ سامانه با توجه به شدت بارش‌ها در مناطق و شهرستان های گرمسیری و جنوبی استان، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای ناشی از کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
بهره مند توصیه کرد که برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در این استان بیش از ۵۹۵٫۵ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزون بر ۵۰۵ میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تاکنون در یاسوج ۷۶۷٫۸،سی سخت ۶۸۹٫۸، دهدشت ۶۲۴٫۹، دوگنبدان ۵۰۸٫۷، لیکک ۵۱۶٫۹ و امامزاده جعفر ۵۲۶٫۸میلیمتر بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *