آخرین اخبار

شورای شهر یا شورای جنگ؟!

افزایش هزینه‌های جاری شهرداری‌ها در استان از ۵۰ به ۷۰ درصد ناشی از نیروهای مازاد تحمیلی به این شهرداری‌ها است و عدم آگاهی برخی از شهرداران و اعضای شورای شهر نیز روز به روز بر اختلافات این نهاد مدنی دامن می‌زند و دود این آفت به چشم مردم می‌رود.

اشتراک گذاری
03 November 2016
کد مطلب : 2582

%d9%82%d9%81

صبح امروز نمایندگان اعضای شورای شهر دراستان با معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل ساختمان شورای استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون مسائل و مشکلات جامعه شهرنشینی نشستی داشتند. در حالی که پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار اصلی‌ترین میهمان این جلسه غایب بود و بنا به گفته برخی از اعضای شورا نیک اقبالی به علت برگزاری این جلسه در محل شورای استان ها از حضور در جلسه خودداری کرد.

اما مظفر مدیرکل امور روستایی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نیک اقبالی به طور مرتب و مداوم با اعضای شورا جلساتی داشته و همیشه در این جلسات حضور داشتند گفت که نیک اقبالی برای پیگیری مسائل شهری آقای عزیزی و برای مسائل روستایی وی را مامور کرده است.

محرومیت روستاهای استان از آسفالت/ از بین رفتن زیرسازی جاده‌های روستایی

ایوب فلسفی نماینده شورای اسلامی شهرستان دنا در این نشست با ابراز گلایه از عدم تمکین برخی از بخشداران نسبت به تصمیم‌های شورای شهر، اظهار داشت: متاسفانه آنطور که باید و شاید جایگاه شورا در بین مسئولان استان  شناخته نشده است و خیلی از تصمیمات اجرایی خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا هیچ اطلاعی از وضعیت مالی دهیاران ندارند، گفت: انتظار می‌رود این مسئله در قانون اصلاح و در شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.

این عضو شورا با بیان اینکه وضعیت اعتباری دهیاری‌های استان در سال گذشته مطلوب نبود، بیان کرد: انتظار می‌رود در راستای بهبود این وضعیت اقدام شود و اعتباری جهت فضای سبز مطرح و مصوب شود.

فلسفی با بیان اینکه مردم و اعضای شورای روستاها برای انجام زیرسازی جاده‌های روستایی زحمات بسیاری را متحمل شدند، عنوان کرد: ولی متاسفانه بعد از گذشت ۷ ماه این جاده‌ها به همین شکل رها شده و در صورت عدم آسفالت این زیرسازی نیز از بین می‌رود.

اختلاف و نزاع آفت شوراهاست

نماینده شورای اسلامی شهرستان چرام نیز در این نشست با ابراز ناراحتی از عدم توجه کافی به جایگاه شورا در استان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید در حوزه مرکز ویژه‌ای به شورا شده است ولی انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید که تلفیقی از اندیشه اصلاحات است نگاه خاصی به شورا به عنوان یک نهاد مدنی داشته باشد.

وی تصریح کرد: می‌طلبد سوای از نگاه حزبی و سیاسی و در چهارچوب قانون خواسته‌ها و توقعات اعضای شورا از سوی مسئولان استانی مورد توجه قرار گیرد.

حجت دبیقی با بیان اینکه هنوز برخی از شهرداران اطلاع کافی از قانون شورا و شهرداری ندارند، بیان کرد: شورا با عنوان رابطین نهاد‌های دولتی با مردم باید الگو باشد ولی متاسفانه ما در کلان شهرهای استان به ویژه مرکز استان شاهد وجود تشاجر در بین این اعضا هستیم.

مکان مناسب و استان دارد برای دفع زباله‌های شهری و روستائی در بهمئی وجود ندارد

نماینده شورای اسلامی شهرستان بهمئی نیز در این نشست با بیان اینکه عدم آنت دهی تلویزیون در روستاهای شهرستان بهمئی به ویژه روستای رود تلخ یکی از مشکلات مردم بهمئی است، عنوان کرد: در راستای رفع محرومیت برخی از روستاهای این شهرستان از اینترنت از جمله سرآسیاب تا کنون اقدامی انجام نشده است.

امان الله چیره نژاد با اشاره به اینکه یک مکان مشخص و استان دارد برای جمع‌آوری زباله در شهرستان بهمئی وجود ندارد، بیان کرد: انتظار می‌رود در راستای ایجاد جایگاه حمل زباله برای این شهرستان به ویژه روستاهای بزرگ یک مکانی مشخص و اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

عدم آگاهی اعضای شورا از قوانین/ بلاتکلیفی سمغان میان روستایی یا شهری بود

نماینده شورای اسلامی کهگیلویه نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان عدم آگاهی مسئولان به ویژه دهیاران و شهرداران از وظایف و جایگاه شورا است، اظهار داشت: انتظار می‌رود بحث آموزش دهیاران و شهرداران در دستور کار قرار گیرد.

امیررضا خوش آئین با بیان اینکه در دروه چهارم شوراهای اسلامی عدم آشنایی اعضای شورا از وظایف خود یک مشکل اساسی بود، خاطرنشان کرد: در شورای عالی استان‌ها بحث آموزش در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فلسفه شورا عدم دخالت در اجرا است، عنوان کرد: شورا نمی‌تواند در عزل و نصب کسی دخالت کند ولی به علت عدم آگاهی از قانون یک سری مصوباتی در این راستا به تصویب می‌رسد.

خوش آئین ضمن تاکید بر محوریت آموزش در دروه پنجم شورا، تصریح کرد: در صورت آگاهی اعضا از قوانین چه بسا خیلی از مشکلات کنونی به وجود نیاید و در رشد و توسعه استان نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به روستاهای منفصل از شهر و سرگردانی وضعیت این مناطق، عنوان کرد: سال‌ها است که اهالی منطقه سمغان وعده الحاق شده به شهر دهدشت را شنیده‌اند ولی علی رغم تصویب این وعده عملی نشد و شهرداری نمی‌تواند از آنها عوارضی دریافت کند و در نتیجه خدماتی نیز به مردم سمغان ارائه نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه باید تعامل بین اعضای شورا و مسئولان استان بیش از پیش بهبود یابد، اظهار داشت: انتظار می‌رود معاونت عمرانی استان داری محلی برای رفع مشکلات شورای اسلامی باشد.

البرز محمد خانی با بیان اینکه اگر چه علی رغم تماس‌های متعدد معاون عمرانی استاندار در این نشست حضور نیافتند، بیان کرد: این کار به نوعی بی‌مهری به شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه تا کنون سعی کردیم مشکلات شورا به صورت داخلی برطرف شود، تصریح کرد: اکنون مجبوریم به علت پاره‌ای از مسائل این مشکلات را رسانه‌ای کنیم.

محمد خانی با اشاره به برگزاری دورهای کوتاه مدت آموزشی برای اعضای شورای شهر و روستا در استان، تاکید کرد: دوره‌های آموزشی بلند مدت برای اعضای شوراهای اسلامی در دور پنجم برگزار می‌شود.

گزارش: سیده زهرا موسوی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *