آخرین اخبار
اشتراک گذاری
10 February 2019
کد مطلب : 25708

 

پروانه کاویانی تنها بانوی شهیده دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی است که در مدرسه به شهادت رسید.

پروانه کاویانی دختر ۱۴ ساله ای که در مدرسه به شهادت رسید این بانوی گچسارانی  مورد بی رحمی نیروهای بعثی عراق قرار گرفت و شهید شد، بانویی که داستان زندگی اش برای خیلی از ما قابل تامل است، سال ۶۵ این بانوی ۱۴ ساله که در مدرسه در حال نظافت بود مورد اصابت  ترکش بمب های پرتاب شده قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

برادر پروانه کاویانی روز شهادت خواهر کوچکش را اینگونه بیان می کند؛ دی ماه  سال ۶۵ بود که هواپیماهای عراقی برای بمباران بام نفت ایران آمده بودند اما نتوانسته بودند آنجا را بمباران کند به همین دلیل راکت ها را به سمت مدرسه پرتاب کردند.

مدرسه تعطیل بود اما چون که مدرسه  نظافت چی نداشت روزانه سه نفر از دانش آموزان باید برای نظافت مدرسه می ماندند آن روز یکی از دانش آموزانی که برای نظافت نگه داشته بودند  پروانه بود،  جلو خانه بودم  که بعد از شنیدن  صدای بمباران  به سمت مدرسه دویدم به آنجا که رسیدم دیدم خواهرم کنار حوض آب افتاده است.

پروانه که آمده بود لنگ را بشورد و مدرسه را تمیز کند بر اثر این بمباران  ترکش به سمت راست پیشانی اش  برخورد کرده بود و گریه می کرد و جیغ می کشید هنوز لنگ در دستش بود بغلش کردم و یک وانت آمد سوار وانت  شدیم و او را به سمت درمانگاه بردیم و در آنجا به بیمارستان شیراز انتقال دادیم اما زیر عمل جراحی  شهید شد.

پروانه کاویانی  کلاس پنجم بود اما رژیم بعثی عراق و بمباران هایی که داشتند اجازه نداد این بانوی کوچک روزی بزرگ شود و مادر امروز باشد اما نکته قابل تامل  دیگر این است که  خانواده این بانوی ۱۴ ساله در وضعیت بد مالی قرار دارند و همه بیکار هستند.

شهیده پروانه کاویانی که در سال ۱۳۵۱ در روستای آبشیرین از توابع گچساران متولد شده بود در ۱۲ دی سال ۶۵ در بمباران نیروهای عراقی به روستای آبشیرین به همراه نوزاد و سرایدار این مدرسه به شهادت رسید. بعثیان عراقی به قصد بمباران تاسیسات نفتی گچساران این مدرسه را بمباران کردند این بانوی شهیده  قبل از شهادت در جمع آوری و کمک به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز فعالیت داشت.

انتظار می رود که مسئولان بنیاد شهید استان به مناسبت  چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران از خانواده شهید پروانه کاویانی یاد کنند خانواده این بانوی شهیده کلاس پنجم به توجه بنیاد شهید استان نیاز دارند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *