آخرین اخبار
اشتراک گذاری
08 February 2019
کد مطلب : 25696

 محمدعلی وکیلی، نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس:
🔹(درباره اظهارات روز گذشته رئیس مجلس مبنی بر دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار کشور ظرف ۴ ماه آینده) ما فعلا دسترسی نداشتیم تا جزئیات این اظهارات را از وی جویا شویم.
🔹از بحث‌هایی که پیش از این در هیأت رئیسه مطرح شد،‌ برداشت من این است که منظور اصلاح نظامات بودجه است.
🔹بودجه ما یک بودجه حسابداری است نه یک بودجه برنامه ریزی؛‌ همچنین بودجه‌ای مصرفی-هزینه‌ای است نه بودجه توسعه‌ای.
🔹بودجه سال ۹۸ بودجه ای ست که دولت را بجای اینکه کوچک کند رویکرد فربه کردن دولت را دارد نه کوچک‌سازی آن. البته بخش مهمی از بودجه هم شفاف نیست یعنی در بخش مهمی از بودجه شرکت‌‌ها که بخش عظیمی است شفافیت صورت نگرفته است.
🔹بودجه کنونی (سال ۹۸) بودجه‌ای بسیار عادی و مربوط به شرایط عادی کشور است و با نگاه به آن احساس نمی‌شود که در این مملکت مشکلاتی وجود دارد و باید در آن اشتغال فراوان اتفاق بیفتد و ابزارهای کنترل تورم و کسب و کار در آن فعال باشد؛ در حال حاضر ابزارهایی که در لایحه بودجه داریم هیچکدام ناظر بر این بایدها نیست.
🔹این لایحه مربوط به شرایط عادی کشور و در صورت آسان مسئله است، یعنی اینکه یک درآمد معمولی به نام نفت و مالیات در اختیار قرارگرفته و ما می‌نشنیم به صورت چانه‌ای بدون هیچگونه محاسبه عملکرد و در نظر گرفتن اینکه این بودجه می‌خواهد کدام مسئله مهم کشور و یا بخش توسعه‌ای را مورد توجه قرار دهد،‌ آن را چرتکه‌ای می‌کنیم که این ظلم به نسل‌های آینده و کشور است.
🔹رهبری به درستی به این وضع معترض هستند و معتقدند این نظامات باید تغییر کند./ فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *