آخرین اخبار
اشتراک گذاری
08 February 2019
کد مطلب : 25692

به مناسبت دهه فجر و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یادواره شهید حجت‌الاسلام سید علی نورالدینی (تنها شهید انقلاب در کهگیلویه) عصر امروز با حضور امام جمعه،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج،فرمانده انتظامی،معدون فرماندار و مردم برگزار شد.

سید شکرالله واهبی‌زاده در این مراسم با انتقاد از عدم حضور مسؤولان شهرستان در یادواره شهید،اظهار داشت:از مسؤولان سؤوال دارم آیا اعتقاد به شهدا دارند؟اگر دارند چرا در چنین مراسمی شرکت نمی‌کنند؟ تعداد بیانگر این است که مدیران این شهر نسبت به شهدا بی‌توجه هستند.

فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه در مطالبه آرمان‌های شهدا با کسی تعارف ندارم،ادامه داد:چرا اینطور با شهدا برخورد می‌کنید؟:تأسف می خورم چه خبر است؟چه کسی می‌خواهد معرف شهید نورالدینی به نسل بعد است؟رسالت بر عهده کیست؟ چرا جامعه ما گرفتار این مریض‌ها شده است؟

واهبی‌زاده گفت: مراسم متعلق به شهید است آقای فرماندار باید با شورای اداری نفر اول باشد فرمانده سپاه و انتظامی با لشکرشان باید صف اول باشند.

وی با اشاره به اینکه هر سازمان سه درصد از بودجه را باید صرف کارهای فرهنگی کند،افزود:سه درصد بودجه فرهنگی را آقایان صرف چه می‌کنند؟از اولین شهید انقلاب در شهرستان کدام اداره یادی کرده است؟

فرمانده عملیات پد خندق در دفاع مقدس تصریح کرد:همه مسؤولان پشت تریبون می‌گویند هرچه داریم از شهداست؛ برای شهدا چکار کردیم روحانیت کهگیلویه شهیدنورالدینی را نمی‌شناسد کدام روحانی سادات نورالدین کتاب در مورد شهید نوشته و چند یادواره برای این شهید برگزار شده؟مستندی که دنبالش بودن تکلیفش چه شد؟

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه به همه شهدا جفا کردند و جفا می‌کنند درباره شخصیت شهید نورالدینی گفت: شهید نورالدینی فرد عادی نبود.کسی او را به جامعه معرفی نکرده است.

وی یادآور شد:امسال فوت دو نفر از خوانین را داشتیم در صف اول و دوم بیش از ۱۰۰ روحانی در برابر جنازه خان زانو زده بودند این در حالی است که باید در برابر قبر شهید،در برابر مادر شهید و پدر شهید زانو بزنیم.

واهبی‌زاده با بیان اینکه شهید نورالدینی به عنوان فرد عادی در راهپیمایی شرکت نکرده بود که او را گلوله زده باشند از آن شهید والامقام به مبارز سرسخت و شجاع امام در آن دوران خفقان یاد کرد و گفت:تنها کسی بود که ماه رمضان ۴۰ روحانی را در کهگیلویه رهبری می‌کرد و در مورد امام صحبت می‌کرد.

فرمانده گردان یا رسول‌الله در دفاع مقدس در ادامه تبیین شخصیت شهید نورالدینی تصریح کرد:بیش از چندین بار دستور دادند بازداشت شود اما موفق نشدند. با شناختی که از این شهید داریم اگر شهید نمی‌شد از مراجع عالیقدر شیعه و از سربازان ناب امام زمان (عج) بود.

وی ادامه داد:خیلی جای تعجب است!اگر مراسم بزرگداشت خان یا یکی از بستگانمسؤولان بود همه شرکت می‌کردند تأسف من برای جبهه رفته‌ها و حزب‌الهی‌هایی است که در این مراسمات شرکت دارند اما در یادواره شهدا شرکت نمی‌کنند.

یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه برای برگزاری یادواره‌ها می‌گویند پول نداریم! تأثیرپذیری یادواره‌ها را لازم دانست و گفت:ما فقط بلد هستیم مراسمی بگیریم و چهار کلمه حرف بزنیم هیچ وقت دنبال خروجی یا اثرگذاری برنامه نبودیم.

واهبی‌زاده گفت:نسبت به شهید نورالدینی اول روحانیت سادات بعد روحانیت کهگیلویه ظلم کردند،شخصیت این شهید را هیچ کس معرفی نکرد و نسل جدید نمی‌شناسند.

وی تبعیت از آرمان‌های شهدا را نیاز جامعه خواند و افزود: اگر مسؤولان در همه حوزه‌ها به اندازه ۱۰ درصد وحدت، پیروی از شهدا و اطاعت از ولی فقیه داشتند جامعه ما مشکلی نداشت.

واهبی‌زاده با بیان اینکه باید گوشمان بدهکار رهبری باشد و دنبال آرمان‌های امام و رهبر باشیم،گفت: وقتی مراسم شهیدی برگزار می‌شود شرکت کنیم حضور ما بزرگترین خدمت به شهداست.فارس

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *